20. leht 46-st

Re: lennundus

Postitatud: 06:10, 30 Dets 2014
Postitas Scott
Kõige ülevaatlikum atikkel sellest - http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/vi ... ap-4889011

Re: lennundus

Postitatud: 17:19, 02 Jaan 2015
Postitas peeter3000
USA luure keskagentuur (CIA) kasutas aastalõpu hapukurgihooaega lõpuks tõe avaldamiseks ufode kohta. CIA väidab nimelt, et enamike ufointsidentide taga on olnud nemad.

CIA viitas raportile „CIA ja U-2 programm, 1954-1974“, mille autorid on Gregory Pedlow ja Donald Welzenbach ning kus on juttu luurelennuki U-2 arendamisest, vahendab New York Post.

Selles seletatakse, kuidas lennukite katsetamine tõi kaasa teadete massilise kasvu ufode kohta.

„U-2 katsetamine suurtel kõrgustel tõi kaasa ootamatu kõrvalmõju – tundmatute lendavate objektide kohta tulnud teadete tohutu kasvu,“ öeldakse raportis.

1950. aastatel lendas enamik reisilennukeid 3000-7000 meetri kõrgusel, samas kui sõjalennukid, näiteks B-47 ja B-57 lendasid kuni 12 000 meetri kõrgusel.

„Teateid tuli kõige rohkem varastel õhtutundidel reisilennukite pilootidelt, kes lendasid idast läände. Kui päike kadus 7000 meetri kõrgusel lennanud reisilennuki jaoks horisondi taha, oli lennuk pimeduses,“ seletavad raporti autorid. „Aga kui U-2 lendas samal ajal reisilennuki läheduses, oli tema jaoks horisont 18 000 meetri kõrgusel lennates palju kaugemal ning olles nii kõrgel taevas püüdsid tema hõbedased tiivad ja peegeldasid päikesekiiri ning tundusid 12 000 meetrit allpool lendavate reisilennukite pilootide jaoks leegitsevad objektid. Kui U-2-d hakkasid lendama kõrgemal kui 18 000 meetrit, hakkasid lennujuhid saama suuremal arvul teateid ufode kohta.“

Sel ajal ei uskunud keegi, et mehitatud lend on võimalik kõrgemal kui 18 000 meetrit ning seetõttu ei osatud ka oodata nii kõrgel lendavaid objekte.

U-2 ja hilisemad OXCART-i (SR-71 Blackbirdi eellane) lennud on raporti andmetel enam kui poolte ufoteadete taga 1950. ja 1960. aastatel.
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/c ... d=70479099

Re: lennundus

Postitatud: 20:44, 04 Jaan 2015
Postitas Linnavurle

Re: lennundus

Postitatud: 16:12, 29 Jaan 2015
Postitas peeter3000
selle asjaga ühelpool:
Malaisia valitsus kuulutas reisilennuki MH370 kadumise ametlikult õnnetuseks, millest keegi eluga ei pääsenud. Otsus võimaldab nüüd muuhulgas kadunute omastel hakata nõudma kompensatsiooni lennufirmalt Malaysian Airlines.

Ametnike kinnitusel lennuki otsingud jätkuvad, kuid kõik reisijad ja meeskonnaliikmed - kokku 239 inimest - on tänase seisuga kuulutatud hukkunuteks, vahendas BBC.

Re: lennundus

Postitatud: 14:01, 05 Veebr 2015
Postitas aatomike
Tea kas miskit kummalist me õhuruumis toimub või paneb flightradar24 segast.
2 hävitajat sõitsid äsja mööda ja huvi pärast vaatasin ning avanes selline pilt:

Re: lennundus

Postitatud: 16:02, 05 Veebr 2015
Postitas satik
Luftwaffe lennuk peaks olema. Lennuplaani ei avaldata, ilmselt on see seoses frauMerkeli tänase lennuga.

Re: lennundus

Postitatud: 17:48, 05 Veebr 2015
Postitas officer
...või tegid Ridali lennuväljal "metsapeatuse" :D

Re: lennundus

Postitatud: 18:20, 05 Veebr 2015
Postitas satik
...maas ta pildi järgi pole käinud, aga nähtud on teda ka 27.01 Eesti õhuruumis. Nii et sellele samovarile tuleb vist mingi muu seletus leida.

Re: lennundus

Postitatud: 19:18, 05 Veebr 2015
Postitas vip00

Re: lennundus

Postitatud: 12:37, 11 Veebr 2015
Postitas peeter3000
tundmatu lennuki lend täna Ämari kandist Tartu suunas
tana1.png

tana2.png

tana3.png

Re: lennundus

Postitatud: 13:29, 11 Veebr 2015
Postitas maxxxx
Tiirutavad 2 tk siin kesk-polügoni kohal viimased pool tundi...

Re: lennundus

Postitatud: 14:44, 11 Veebr 2015
Postitas peeter3000
maxxxx kirjutas:Tiirutavad 2 tk siin kesk-polügoni kohal viimased pool tundi...

hävitajad?

Re: lennundus

Postitatud: 15:50, 11 Veebr 2015
Postitas maxxxx
Just!

Re: lennundus

Postitatud: 17:34, 11 Veebr 2015
Postitas satik
Näe, mingi Airbus'i linnuke otsib ka kohta kuhu muna poetada :?:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70770421

Re: lennundus

Postitatud: 15:19, 11 Mär 2015
Postitas peeter3000
Järgmisel nädalal algab Eesti õhuruumis ligi kuu aega kestev Eesti ja Ameerika Ühendriikide õhuvägede ühisõppus, kus esimest korda taasiseseisvunud Eestis lastakse kaitseväe keskpolügoonil maapealseid sihtmärke lennukite pardarelvadest kasutades lahingmoona.

19. märtsist kuni 17. aprillini aset leidva õppuse keskmeks on Eesti ja USA õhuväe ühisharjutused ning koostegutsemisvõime edasiarendamine. Lisaks plaanitud madallendudele hävitatakse õppusel esimest korda taasiseseisvunud Eestis lennukitelt lahingumoonaga maapealseid sihtmärke. Lahinglaskmine toimub plaani järgi 24. ja 25. märtsil kaitseväe keskpolügoonil, teatas kaitseväe peastaap.

Õppusel tehtavaid madallende võib märgata keskpolügooni ümbruskonnas; õhuruumis, mis ulatub Aegviidust Kiviõlini, ning Tamsalust mereni. Vältimaks korduvaid ülelende püüab õhuvägi hajutada madallendude lennumarsruute.
http://uudised.err.ee/v/eesti/243d8ed0- ... e1793b5e3d

Õppusel osaleb Ameerika Ühendriikide õhuväe 510. hävitajate eskadrill, mis baseerub alaliselt Aviano lennubaasis Itaalias. Väliõppuse ajaks asub hävitajatega F-16 relvastatud eskadrill ajutiselt Ämari lennubaasi. Koos hävitajatega saabub Eestisse ka ligi kolmsada ameerika õhuväelast. Eesti õhuvägi tagab USA liitlaste sõjatehnika ning meeskonna vastuvõtu ning lennubaasi poolse teeninduse. Eesti õhuväe ülesandeks on ka õhuruumi kontroll ning suur osa õhutule juhtimisest.

Algava ning edasiste õppuste käigus tehakse keskpolügoonil ning selle ümbruses keskkonnalaseid uuringuid, et kaardistada õppuse ja lahinglennukite ülelennuga kaasneva müra tase erinevatel kõrgustel ning suundadel ning selle sõltuvust ilmastikutingimustest. Uuringute tulemused võetakse arvesse edasiste õppuste planeerimisel.

Nii lahingumoona kasutamine kui ka madallendude sooritamine järgib Eesti vabariigi seadusi ning on kooskõlastatud lennuametiga.