lennundus

Siin räägitakse seda mis sülg suhu toob
smr
Entusiast
Postitusi: 179
Liitunud: 15:35, 28 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 9 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas smr » 13:16, 18 Aug 2010

peeter3000 kirjutas:huvitav "mis tunne on" lennukis ,kui "sisse lööb"?


Tavalisim kõrvalnähe on hetkeline pimestus ainult

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8093
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 168 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 13:39, 18 Aug 2010

smr kirjutas:
peeter3000 kirjutas:huvitav "mis tunne on" lennukis ,kui "sisse lööb"?


Tavalisim kõrvalnähe on hetkeline pimestus ainult

Olen ise ka ühekorra lennukis olnud mis sai äikse löögi. Vägev raksatus käis ja lennukis sees läks kõik sinivalgeks kuid mittemidagi ei juhtunud ning sõitsime edasi.
Antud juhul tekkis mingipärast varing, millele viitab rappumine ja järsk kõrguse kaotus, kuid ilmselt tuldi sellest kenasti välja. Mis seal tuksi läks ei tea. Piisab kui lennuk kaotab oma pitot torud. Põhjuseid võb olla väga palju.
-----------
Üks reisija rääkis aga Aftonbladetile, et lennukis puhkes paanika. Naise jutu järgi hakkas lennuk värisema ja põrand rappus tugevasti. Pärast pikselööki kaotas lennuk järsult kõrgust.
-----------
oon kokenut saman paluulennolla kyproksesta. koneen noustessa salama iski koneen runkoon. oli kuin pommi olisi räjähtänyt, jonka jälkeen kone alkoi täristä ja tuntui kuinka se olisi pudottanut nopeasti korkeutta. hetken salamaiskun jälkeen finnairin kapteeni rikkoi hiljaisuuden kertomalla, että koneen runkoon oli iskenyt salama.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
Energizer
Digivanake
Postitusi: 1673
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown
On tänatud: 1 kord

Re: lennundus

PostitusPostitas Energizer » 15:33, 18 Aug 2010

Huvitav, lennuohutusreeglid pidid vist olema sellised et äikese pilve sisse ega äikese kohal lennata ei tohi, on nii?!? Sel juhul ma ei saa aru, miks rikutakse reeglit. Ma saan aru, et mõnikord pole lihtsalt võimalik äikese piirkonnast mööda lennata, kuna tegu kas väga suure alaga või siis lihtsalt ei ole varu lennukoridorid ohutud või pole seal ruumi et kõiki lennukeid sinna suunata, aga mida saaks teha, lendu ära jätta, edasi lükata või ohutuse mõttes esimeses ettejäävas lennujaamas hädamaandumine teha. Millegipärast aga lende ei katkestata...

See Air France Rio De Janeiro-Pariis lennuki kadumine on ehe näide mis juhtub kui lennuk satub äikesetormi meelevalda. Muidugi selle ümber on teisigi spekulatsioone, keegi ei saa väita et põhjuseks oli kindlasti äike.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8093
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 168 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 15:36, 05 Sept 2010

Kihnu saare kohal kohtusid õhus lennukid.
Altitude (kõrguse) vahe ainult 1000 feet (300m), minimaalne vist peaks olema 600m.
juhtusin Flightradaripealt just vaatama.
Kohe oli näha ,et China Southern Airlines (Callsign: CSN461) Boeing 777-F1B (B772) lendab nn."vastutulevate" poolel.Ehk 25 km lõunapool sellest ,mis kõik teised Aasia-Euroopa suured lennukid lendavad.
Autopiloodiga lendab siiamaani edasi,nagu poleks midagi juhtunud...
kl.15:22 siis täna.
Huvitav oleks Lennujuhtimiskeskuse kommentaar..jne.
Vastutulev oli Boeing 747-446F.
Siit saab infot lennukoridoride kohta:
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=125032

Kõige tihedama liiklusega ida-lääne lennuteed on aga muudetud ühesuunalisteks. Nii lendavad Jaapani, Saksa, Hollandi, Briti, Prantsuse jt. lennukid läänest itta põhja poolt (üle Narva-Jõesuu, Paide ja Kuressaare), idast läände aga lõuna poolt (üle Pärnu, Võhma ja Peipsi).
viimasel aastal on suunad vastupidi,väljaarvatud tänane Hiina lennuk mis pani vastassuunas..
võin ka muidugi eksida,aga huvitav ikkagi..

Kokkuvõtteks:
-minuarust lendas antud Hiina lennuk "vastassuunas"
-ju siis 300m kõrguste vahe on piisav
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


Kasutaja avatar
Energizer
Digivanake
Postitusi: 1673
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown
On tänatud: 1 kord

Re: lennundus

PostitusPostitas Energizer » 16:45, 05 Sept 2010

Tsiteerin lõiku SL õhtulehe artiklist:
Küljetsi peab olema ruumi vähemalt 600 meetrit. Lennukid mööduvad teineteisest mitte küljelt nagu autod, vaid ülevalt või alt. Teineteisele vastu sõitvate lennukite kõrguste vahe peab olema vähemalt 300 meetrit (Tallinna teletorni kõrgus).

Ssega vastupidi, mitte kõrguste vahe ei pea olema 600 vaid küljevahe. Piltlikult siis teineteisest ohutu möödumine toimub 600m kauguselt ja 300m altpoolt. Lennukid mis teineteise suhtes vastu lendavad, peavad olema vähemalt 300m vahega. Ja need vahemaad kehtivad lennukoridoride ristumispunktides.
Mis puudutab reaalset vahemaad siis oma silmaga on neid vahemaid küll väga raske hinnata. Ise mitmeid kordi lennukiga lennanud ning kui juba aknast on lähenevat lennukit näha siis tundub küll et need ristumise vahemaad on hulga väiksemad, kui ametlikud lennuohutusreeglid ette näevad... Eriti Saksamaa kohal toimuvas lennuliikluses, seal avaneb kõige suurem tõenäosus näha korraga nii üle sinu lennuki lendavat lennukit kui ka sinust allpool lendavaid lennukeid. Euroopas on Saksamaa kohal kõige tihedam lennuliiklus. Kord lendasin AirBalticuga ning siis olime terve tee allpool pilvi, madalamas koridoris. Aga olen ka 11500m kõrgusel lennanud.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8093
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 168 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 17:12, 05 Sept 2010

300m jah.

A380-861 läheneb Eestile.
ca 20min pärast (ehk 17.30) suunal Kihnu-Pärnu-Jõgeva jne.
Paris-Tokio ,Air France.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
tigekala
Vana kala
Postitusi: 14397
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
Asukoht: puhta pees...
    unknown unknown
On tänanud: 102 korda
On tänatud: 385 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas tigekala » 17:34, 05 Sept 2010

peeter3000
Pilusilmadel on sügavalt pohui. Neid on seal ju jebatirezat.
Võibolla partei andiski käsu... nagu, et lapsi ei tohi rohkem olla peres kui 1...

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8093
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 168 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 17:42, 05 Sept 2010

tigekala kirjutas:peeter3000
Pilusilmadel on sügavalt pohui. Neid on seal ju jebatirezat.
Võibolla partei andiski käsu... nagu, et lapsi ei tohi rohkem olla peres kui 1...

ega polegi midagi:
-kaks suurt lennukit, kiirus 1800km/h, normaalse 18km vahe asemel ca 500m
- noh oleks B777 ja B747 Kihnu saare juures merre kukkunud ja Kihnulastel elu huvitavaks teinud..

A380 17.45 Jõgeva:
# Altitude: 37000 feet (11278 m)
# Ground speed: 477 knots
(883 km/h / 549 mph)
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
tigekala
Vana kala
Postitusi: 14397
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
Asukoht: puhta pees...
    unknown unknown
On tänanud: 102 korda
On tänatud: 385 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas tigekala » 17:48, 05 Sept 2010

Mul abikaasa, käis hiljuti koos tütrega Jekaterinburgis, endine Sverdlovsk, üle Helsingi.
Oma vanemate juures külas.
Tagasi tulles Jekaterinburgi välisreiside lennujaamas...
Istub üks Vasja oma soojas tugitoolis ja kamandab kõiki reisijaid vene keeles - Kingad jalast ja sinna korvi. Mu abikaasa saab väga hästi vene keelest aru. Aga. Tuli 3 daami, kes vene keelest aru ei saanud. Need jätsidki kingad jalga. Kuna see Vasja seal tugitoolis ei osanud inglise keelt.
Mida sellistest tahta ? Või, kas tõesti 2 miljoni elanikuga linnas pole ühtegi noort spetsialisti, kes oskaks inglise keelt ja kes kõlbaks lennujaama tööle ?

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8093
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 168 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 17:59, 05 Sept 2010

näiteks see Callsign: CCA961 -air china- lendab ka just praegu vastassuunas! Pärnu

ei sobi neile järelikult meie "lennukoridoride süsteem"..
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
Energizer
Digivanake
Postitusi: 1673
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown
On tänatud: 1 kord

Re: lennundus

PostitusPostitas Energizer » 20:19, 05 Sept 2010

peeter3000 kirjutas:näiteks see Callsign: CCA961 -air china- lendab ka just praegu vastassuunas! Pärnu

ei sobi neile järelikult meie "lennukoridoride süsteem"..

Huvitav. Idee järgi peaksid nad Eesti lennujuhtimistornile alluma,kui siit üle lendavad aga ju siis on hiinlaste meelest OK kui lennata kehtestatud ohutusreeglitele vastavalt (mõtlen vahemaad).

Teiseks Eesti territoorium ja selle kohal olev õhuruum on suht väikesed ka reisilennukite mõistes, nad on Eesti lennujuhtimistorni alluvuses kõige rohkem 20 minutit...
Kolmandaks, võib-olla usaldavad hiinlased lennukite TCAS süsteemi rohkem kui lennujuhtide korraldusi. :shock:

tuleb vägisi meelde vähem kui 2 nädalat tagasi RAI1 peal nähtud Saksamaal vändatud katastroofifilm, kus stsenaarium oli selline:

Maapealse teeninduse ühel elektrikul kes maandumisradade valgusteid kontrollis ja parandas juhtus äpardus, sõitis kogemata mingist plekitükist üle mille tõttu autokumm tühjaks läks, ühesõnaga üks rada liiklusele suletud kuni autole puksiir järgi tuli. Lennujuhtimistornile andis elektrik küll teada et rada 12 suletud, aga see lennujuht kes teate vastu võttis läks korra vetsu ja andis kolleegile üle teate, et meil on üks blokeeritud rada- paberile oli kirjutatud rada 21. Reisilennuk, mis väljus, oli saatuslikul kombel samuti korrast ära- TCAS ei töötanud, aga lennuki kapten ütles oma nooremale kolleegile, et TCAS ei ole tingimata vajalik hea ilma ja korraliku nähtavuse korral. Noh ja saatuslik moment juhtus kohe õhkutõusul, ühel ja samal rajal põrkasid kokku see reisilennuk ja üks maanduv väikelennuk. Nad suunati ühele ja samale rajale... Väikelennuk rebis tükikese reisilennuki "kõhualusest" pagasiruumis ning kukkus alla, reisilennuk alla ei kukkunud, aga õnnetuse tagajärjel olid juhtseadmed blokeeritud ning pardaarvuti ka rikkis, sest juhtmed juhtseadmete ja arvuti vahel olid kokkupõrke tagajärjel samuti puru. lennuki üle oli kontroll kadunud ning lennukil oli suur risk ületada lennulae kõrgeimat taset (kui lendad üle 13 000m siis on rõhk lennuki kerele nii suur et see lihtsalt lõhkeb nagu pomm. Pikemalt ma siin filmi ümber jutustama ei hakka aga igatahes oli Saksa siseminister viimasel minutil otsustanud et lennuk, mis kaotab kütust võib kukkuda Berliini südalinnas alla- tuleb see juhtida kõrvalisse kohta ning alla tulistada. hävituslendurid olid juba valmis tulistama, kui viimasel hetkel siiski said lennuki reisijad ja meeskond lennuki kontrolli ala- allatulistamine tühistati... lennuk tegi hädamaandumise kusagile põllule, eriefektid olid katastroofifilmile väga omased, tiiva küljest ära lendav mootor, mis imekombel plahvatas põlema mõni sekund peale lennuki küljest ära tulemist ja siis muidugi ära rebitud parempoolne tiib... palju ebaloogikat sellises stsenaariumis. Aga mis ma öelda tahtsin: minu meelest on see lugu väga õpetlik selles suhtes et täpne lennukite väljumine ja maandumine on üliolulised. Samas muidugi lennukite tehniline seisukord, mul oli väljalend, RIX-is Itaaliasse. pidime väljuma E või D väravas, miskipärast aga suunati meid ringi A väravasse ja meid sõidutati bussiga sõna otseses mõttes ühe vana Boeingu juurde mis seisis angaari ääres. Jäi mulje et lennukit on just äsja remonditud-putitatud, tekkis kõhe tunne,kuigi võib-olla oli see lennuk tookord turvalisem kui see millega algselt pidime lendama- vaadates lennukimootoritel ära kulunud värvi...lubasin et peale seda lendu ei lenda ma kunagi enam AirBalticuga, aga siiski lendasin ka hiljem :) ... Ja teine asi, startimist kardan ma kõige rohkem justnimelt selle pärast et ma talu seda mõtet, kui peaks tohutu jõuga maast lahti rebiva lennukile peale sadama üks maanduv lennuk, statistika ütleb ju et maandumisel ja õhkutõusul toimub üle 70% kõikidest lennuõnnetustest...prrr judinad tulevad peale...

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8093
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 168 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 20:59, 05 Sept 2010

peeter3000 kirjutas:näiteks see Callsign: CCA961 -air china- lendab ka just praegu vastassuunas! Pärnu

ei sobi neile järelikult meie "lennukoridoride süsteem"..

arvan,et hiinlased küsisid luba kurssi muuta ja luba anti.
lihtsalt lõikasid..et hoida kütust või aega kokku..
praegu on ju Hiinast kaubaveod mitu nädalat graafikust maas..
"kõik kes kaubaveoga tegelevad ka lendavad.."
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

smr
Entusiast
Postitusi: 179
Liitunud: 15:35, 28 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 9 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas smr » 21:13, 05 Sept 2010

Energizer kirjutas:
peeter3000 kirjutas:näiteks see Callsign: CCA961 -air china- lendab ka just praegu vastassuunas! Pärnu

ei sobi neile järelikult meie "lennukoridoride süsteem"..

Huvitav. Idee järgi peaksid nad Eesti lennujuhtimistornile alluma,kui siit üle lendavad aga ju siis on hiinlaste meelest OK kui lennata kehtestatud ohutusreeglitele vastavalt (mõtlen vahemaad).


Lennuki kursi üle otsustab ikka kapten. Lennujuhid on abistav jõud

Kasutaja avatar
Linnavurle
Entusiast
Postitusi: 375
Liitunud: 20:25, 02 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas Linnavurle » 21:36, 05 Sept 2010

Lennujuhi "juhtnöör" on KÄSK lennuki kaptenile.

Kasutaja avatar
Energizer
Digivanake
Postitusi: 1673
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown
On tänatud: 1 kord

Re: lennundus

PostitusPostitas Energizer » 22:34, 05 Sept 2010

ahhaa, näete, kui kergelt on eelarvamused tulema, kummal siis on õigus, kas lennujuhil või kaptenil???
:!:

Tegelikult, lennuki turvalise maandamise eest vastutab ikkagi lennukikapten, lennujuhtide asi on reguleerida liiklust ehk siis nemad on lennuliikluse "politseinikud", muidugi kui mõni situatsioon muutub ohtlikuks siis pole aega õieti vaielda, nagu see DHL-i kaubalennuki ja lapsi täis Tu154-ga juhtus, lennujuht eksis andis ühele lennukitest vale käsu, kuigi selle lennuki TCAS andis vastupidise korralduse.
Kui lennuki kapten näiteks eirab lennujuhi korraldusi siis loomulikult läheb see raportisse, aga küsimus on selles kas protseduurireeglid kaaluvad üle lennuki ohutu liiklemise? Isegi tingimustes kus lennujuht on inimene ja eksimine olla inimlik. See on küsimus kas usaldada lenniki pardaarvutit või maapealset juhtimistorni.
Maandumine ka, toimub paljudel juhtudel ILS süsteemi kaasabil, pilootide asi on jälgida et protsess toimub tõrgeteta, nagu see paar aastat tagasi Hamburgi lennuväljal olev Lufthansa lennuk, tugeva külgtuule(tormituule) tõttu oleks esimene maandumiskatse aia taha läinud (lennuk oleks tiivaga vastu maad riivanud), aga lennuki kapten võttis sekundi(te) jooksul vastu otsuse uuesti õhku tõusta ja uuele katsele minna, mis õnnestus
See on muidugi selge et lennujuhtideta oleks lennuliiklus võimatu, aga on olukordi kus lennuki saatus sõltub pigem lennukipilootidest kui lennujuhist.

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 56 külalist