1. leht 46-st

lennundus

Postitatud: 22:36, 10 Juul 2010
Postitas peeter3000
täna oli oma silm tunnistajaks A380 ülelennule:

olen hakanud viimasel ajal jälgima taevas "4 mootoriga" lennukeid.
Eestis lendavad sellised (B 747 ja A340) ida-lääne suunal ehk Aasia-Euroopa Jõgeva -Virtsu kohal ja Eur-Aasia nati allpool Pärnu kandis.

täna,aga vaatan (Põltsamaa kandis), tuleb selges taevas mingi eriti võimas "4 jutti" suunal Tln-Pihkva..
Flightradar24 kontrollisin järgi:
kl.14:15 Emirates: Ontario(?)-Dubai 945km/h ja vist oli 11000m.
igal juhul vaatepilt oli suurepärane..kahju,et binokklit polnud,
või veel parem ,võimsa suurendusega fotokat..

Re: lennundus

Postitatud: 19:45, 15 Juul 2010
Postitas sniff01
nu eelmine aasa õnnestus seda purakat heatrows näha. Oma silm on kunigas jne aga tea kas aju registreeris üle aga 747 oli selle kõrval päris poisike, umbes sama efekt nagu 737 ja 747 oleks kõrvuti, ainult siis paar kraadi kangemas soustis.

Re: lennundus

Postitatud: 20:07, 15 Juul 2010
Postitas valgekotkas
sniff01 kirjutas:nu eelmine aasa õnnestus seda purakat heatrows näha. Oma silm on kunigas jne aga tea kas aju registreeris üle aga 747 oli selle kõrval päris poisike, umbes sama efekt nagu 737 ja 747 oleks kõrvuti, ainult siis paar kraadi kangemas soustis.

no ma kah seda elukat näinud ... võimalik, et oli ka Heatrow - igatahes eesti põhk maandus nagu ikka kusagil põllul ja siis bussiga terminali juurde aga tee viis kahe meeletult suure angaari vahelt läbi ja buss jäi äkiliselt seisma, natuke aega ei juhtunud midagi ja siis äkki sõitis bussi eest telik mööda :shock: pilgud ülespoole nii palju kui bussi vaateväli võimaldas ja siis selle eluka kõhualune paistiski ... vähe hiljem sõitsid ka tagumised rattad mööda :lol: :lol: :lol:

Re: lennundus

Postitatud: 21:51, 15 Juul 2010
Postitas sniff01
Eesti põhk armastab Gatwicki. See niisamaselleks.
Tuleb meelde aastate tagune pilt kui tallina aerodroomil oli see va antonn vist mitte see kõikse suurem aga piisavalt et kogu ülejäänud tiivulised tundusid sihukeste tillukeste mängukannidena.

Re: lennundus

Postitatud: 23:08, 15 Juul 2010
Postitas Henkka
Ehk keegi paneb siis muljeid, kui juhtub selle A380 pardale sattuma?
Omal mul on Tai reisid paar korda aastas, aga Helsinkist ei hakka see A380 kindlasti veel niipea startima.
Sealt lähevad suht pisikesed A330 ja A340 - väga mugavad reisija jaoks :D

Mingi Dubai-Austraalia (OK, siin toodud Dubai-Kanada) on vist kindlam variant???

Re: lennundus

Postitatud: 23:17, 15 Juul 2010
Postitas sniff01
Ehh, kas tõesti on A330 vA340 mugav asjake. Ehk finnairi oma ongi aga SASi oma on küll sihuke hmm.. igatahes BA 767 v 747le jäävad pikalt alla.

Re: lennundus

Postitatud: 23:21, 15 Juul 2010
Postitas pets1
no kui on üle vähemalt 4434 EEK'i siis edasi-tagasi, augusti lõpuni:
http://www.airfrance.ch/CH/en/local/guidevoyageur/destination/IDCA380_Paris_London.htm
ps. isegi odavam, saad ühe otsa selle raudlinnuga Pariis-London-Pariis 3245.-, väljub 10:05

Re: lennundus

Postitatud: 21:56, 31 Juul 2010
Postitas sniff01
lihtsalt neist online airtrafficu radaritest. Tundub et need panevad ka segast.
Kuna siit rakverest vaadates oli üks lennuk suht madalal (s.t. pikka saba taga ei olnud:) )
siis uurisin mis loom see on, oli mis ta oli aga kõrguseks anti 36K jalgu, kuid sel kõrgusel on saba taga nagu niuhti. Siis üks lennuk pani tallinnast jugama. Väidetavalt Eazyjet, huvitav oli see, et tulemus oli EZY446F; From : Belfast, Aldergrove , To: Bristol, Bristol IRW :lol: . Et milleks siis Belfastist Bristolisse läbi tallinna. Tallinna lennujaam aga andis infiks EZY 3446 London-Stansted , mida võib vist pädevaks pidada.

Re: lennundus

Postitatud: 09:53, 01 Aug 2010
Postitas peeter3000
sniff01 kirjutas:lihtsalt neist online airtrafficu radaritest. Tundub et need panevad ka segast.

kui on "bad signal" ,siis vahest harva on vale info,aga üldiselt on asi väga ok.
lennukil peab ka olema "equipped with an ADS-B transponder" muidu teda "ei näe".
(Sa võid ka endale selle "ADS-B receiveri" ,ca 500e, osta ja maja katusele panna,nende poolt on tasuta programmid.)

Re: lennundus

Postitatud: 22:11, 01 Aug 2010
Postitas mustkass
Need kuradi Airbusid kipuvad ju tihtilugu alla kukkuma,ei ole see asi õige,mina küll ei julgeks sihukesega lennata :mrgreen:

Re: lennundus

Postitatud: 15:52, 02 Aug 2010
Postitas smr
peeter3000 kirjutas:lennukil peab ka olema "equipped with an ADS-B transponder" muidu teda "ei näe".
(Sa võid ka endale selle "ADS-B receiveri" ,ca 500e, osta ja maja katusele panna,nende poolt on tasuta programmid.)


Aga ka sel juhul nõuab see Mode-S/ADS-B saatja olemasolu lennuki pardal :)

Samas vaadates Tallinnas asuva Mode-s radari pilti, siis enamus propellerlennukeid + helikopterid on vist ilma vajaliku saatjata

Re: lennundus

Postitatud: 16:01, 02 Aug 2010
Postitas peeter3000
smr kirjutas:Aga ka sel juhul nõuab see Mode-S/ADS-B saatja olemasolu lennuki pardal :)

Samas vaadates Tallinnas asuva Mode-s radari pilti, siis enamus propellerlennukeid + helikopterid on vist ilma vajaliku saatjata

siin täpne info
http://www.flightradar24.com/about.php

Re: lennundus

Postitatud: 13:26, 17 Aug 2010
Postitas maunts001
Ma ei tea kas teist eile keegi märkas, kuid päeval kuskil poole 3 paiku lendas üks päris suur linnuke üle, suund oli idast läände, vaatasin flightradar24.com järgi ja näitas et tegemist An-124 :shock: kõrgust näitas nats üle 10 tuhande. Huvitaval kombel häält nagu polnudgi :roll: nagu tavaline 737 vms oleks olnud. Ja saba ka taga üsna õrnalt nähtav. Siiski oli päris põnev vaadata, binokkel oli ka just käepärast võtta, lennukil sinised triibud külgedel ja sabaosal mingi valgete tähtedega suurelt kirjutatud midagi... ilm oli kahjuks pilves kergelt, seetõttu ei näinud hästi.

Ei teadnudgi, et nii suured lennukid ka meist üle panevad, aeg-ajalt ikka kiikan taeva poole kui mahti on, kuid seda looma pole näinud veel üle lendamas, suuri airbusse aga küll, rääkimata 747metest!
Lahe värk igatahes :)

Re: lennundus

Postitatud: 23:16, 17 Aug 2010
Postitas peeter3000
maunts001 kirjutas:Ma ei tea kas teist eile keegi märkas, kuid päeval kuskil poole 3 paiku lendas üks päris suur linnuke üle, suund oli idast läände, vaatasin flightradar24.com järgi ja näitas et tegemist An-124 :shock: kõrgust näitas nats üle 10 tuhande. Huvitaval kombel häält nagu polnudgi :roll: nagu tavaline 737 vms oleks olnud. Ja saba ka taga üsna õrnalt nähtav. Siiski oli päris põnev vaadata, binokkel oli ka just käepärast võtta, lennukil sinised triibud külgedel ja sabaosal mingi valgete tähtedega suurelt kirjutatud midagi... ilm oli kahjuks pilves kergelt, seetõttu ei näinud hästi.

Ei teadnudgi, et nii suured lennukid ka meist üle panevad, aeg-ajalt ikka kiikan taeva poole kui mahti on, kuid seda looma pole näinud veel üle lendamas, suuri airbusse aga küll, rääkimata 747metest!
Lahe värk igatahes :)

suurim on 6 mootoriga An-225.

..viimaseid uudiseid jälgides tundub,et välk/pikne on hakanud õhkutõusvatesse lennukitesse "sisse" lööma" (viimane Arlandal täna- A330).

Lentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavian viestintäpäällikkö Torben Andersonin mukaan salamaniskut ovat melko tavallisia tähän vuodenaikaan.

The alarm was 18:01 and the plane landed safely about 18:15 at the airport with 423 people on board.
- It was a so-called warning alert from a charter flight en route. According to the plane was struck by lightning southwest of Bromma and just in case the plane returned to the airport.


Et siis suht tavaline asi ,et "sisse lahmib" :?: :!:
huvitav "mis tunne on" lennukis ,kui "sisse lööb"?

Re: lennundus

Postitatud: 13:14, 18 Aug 2010
Postitas Zuumbox
peeter3000 kirjutas:huvitav "mis tunne on" lennukis ,kui "sisse lööb"?

Usun, et ei midagi erilist. Tänapäeva lennukid on pikselöögi eest üsna hästi kaitstud; lennukikere toimib nö varjena, laks ühest otsast sisse ja teisest välja :)