Scott kirjutas:Soomes lõppes soomekeelse lennundusilmateate GAFOR edastamine. Viimane GAFOR oli luulevormis.
PUHURI HEIKKO ON, JA METEOROLOGI VOIMATON. ALAPILVI KESKIVAIHEILLA RAKOILEE, MUUALLA SE MIELUUSTI MAKOILEE. PÄIVÄLLÄ ETELÄSSÄ KELI HELPOTTUU, VAAN SUMUPILVI POHJOISEEN ASETTUU. ENNUSTAN TEILLE PILVIPOUTAA, EHKÄ JOKUNEN HIUTALE VOI MAAHAN TAIVAALTA JOUTAA.
Ja Tallinnakesksed: 4645 kHz USB 124.875 MHz FM +3726258210
Re: lennundus
Postitatud: 13:56, 09 Dets 2019
Postitas peeter3000
airbaltic a220 ei saanud täna tll maanduda ja tegi nn ülelennu (kõrgus 2000 ft), järgmise ringiga maandus. ca kl.13.30 samas tõusis tema eest väga lähedalt õhku lufthansa (vahe neil ca 3-4km)
enne seda lendas tln-s 2 hävitajat, vaatasin aknast, tiibade küljes oli nn (täis)varustus, müra oli nõmme kohal kõva "täiskiirenduse" tõttu.
Re: lennundus
Postitatud: 16:38, 09 Dets 2019
Postitas dreamants
peeter3000 kirjutas:airbaltic a220 ei saanud täna tll maanduda ja tegi nn ülelennu (kõrgus 2000 ft), järgmise ringiga maandus. ca kl.13.30 samas tõusis tema eest väga lähedalt õhku lufthansa (vahe neil ca 3-4km)
enne seda lendas tln-s 2 hävitajat, vaatasin aknast, tiibade küljes oli nn (täis)varustus, müra oli nõmme kohal kõva "täiskiirenduse" tõttu.
Seda ma imestasin kui Sakust pisut linna pool madalalt Hämari poole üle lendas nii, et vaatamatta pilvisele ilmale näha oli. Mõtlesin, et maandub võibolla Hämaris. Hävitajate müra oli ka kosta, ilmselt mitte nii kõva kui Nõmmel.
Re: lennundus
Postitatud: 20:47, 09 Dets 2019
Postitas officer
peeter3000 kirjutas:airbaltic a220 ei saanud täna tll maanduda ja tegi nn ülelennu (kõrgus 2000 ft), järgmise ringiga maandus. ca kl.13.30 samas tõusis tema eest väga lähedalt õhku lufthansa (vahe neil ca 3-4km)
enne seda lendas tln-s 2 hävitajat, vaatasin aknast, tiibade küljes oli nn (täis)varustus, müra oli nõmme kohal kõva "täiskiirenduse" tõttu.
reegel on selline, rajal võivad olla korraga ainult ühe(!) lennuki rattad...
ma olengi mõtelnud, et kuda nad seda kütust "väljundavad"
USA-s Los Angeleses vajas eile 60 inimest abi pärast seda, kui hädamaanduma valmistunud lennuk piserdas paake tühjendades kütusega üle vähemalt kuus kooli.
Tuletõrje usub, et kogu lennukikütus on aurustunud. Mõned inimesed, kes kütusevihma alla jäid, saadi puhtaks vee ja seebiga, aga haiglasse ei tulnud kedagi viia, teatas Los Angelese koolipolitsei seersant Rudy Perez. Lastele anti ajutised riided kütusega üle puistatute asemele. „Vihmapiisad sadasid alla. Ma arvasin, et see on vikerkaar ja vaatasin üles, ja see oli bensiin,” ütles Guiti. Kuuenda klassi õpilane Miguel Cervantes ütles, et nahk sügeles pärast kütusega pihta saamist.
peeter3000 kirjutas:ma olengi mõtelnud, et kuda nad seda kütust "väljundavad"
...sama paakidevaheline pumbasüsteem, millega lennuk tasakaalustatakse....väljumiseots on kusagil tagaosas
Re: lennundus
Postitatud: 19:59, 16 Jaan 2020
Postitas peeter3000
Venäläiset Suhoi Su-27, -34 ja -35 hävittäjät ovat säännöllisesti lentäneet 10 metrin päässä ruotsalaisista hävittäjistä. Aiemmin tänä vuonna venäläinen signaalitiedustelukone lensi Ruotsin ilmatilassa minuutin ajan kahden hävittäjän saattamana.
– Tällaista ei ole koskaan ennen tapahtunut Ruotsin ilmatilassa. Hävittäjiä on lentänyt, signaalitiedustelukoneita on lentänyt, mutta ei koskaan signaalitiedustelukone hävittäjien saattamana, kertoo Persson.
Hänen mukaansa kyseessä oli ”Ruotsille suunnattu signaali”. Person kertoo, että venäläisten elektroninen häirintä alkaa heti, kun ruotsalaiskoneet lähtevät ilmaan.