30. leht 31-st

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 20:57, 05 Aug 2023
Postitas 0000
Ja kui omanik on surnud, mis siis saab?

Kui pärandaja surma hetkel puudub kehtiv testament ning pärandaja ei ole sõlminud pärimislepingut, päritakse vara seaduse järgi.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 09:07, 10 Aug 2023
Postitas rootsikunn
Elektriauto kasutajal tuleb liikluskindlustuse eest krõbedamat hinda maksta
Pilt
https://www.err.ee/1609057202/elektriau ... nda-maksta

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 08:41, 02 Sept 2023
Postitas peeter3000
Tesla Model 3-e uuendati..

lisaks kõigele see: Tagaveolistel mudelitel on heli taasesitamiseks üheksa kõlarit. Nelikveolistel Long Range versioonidel on 17 kõlarit, kaks bassikõlarit ja kaks võimendit...

https://tekniikanmaailma.fi/teslan-mode ... 1693559346

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:37, 23 Okt 2023
Postitas peeter3000
muud erilised sõidukid:

Ford F550 soomussõiduk
Pilt

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:51, 23 Okt 2023
Postitas rootsikunn
Toyota on lähedal revolutsioonilise akutehnoloogia masstootmisele
https://www.err.ee/1609141675/toyota-on ... tootmisele

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 00:10, 24 Okt 2023
Postitas moij
Praktilised tulemused on veel üsna kaugel.
https://global.toyota/en/newsroom/corpo ... 65919.html
toyota-battery-technology-roadmapxxxx.jpg

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 03:49, 24 Okt 2023
Postitas peeter3000
see on huvitavam info:
Lisaks Toyotale tegelevad tahkisakude arendamisega Hiina ja Lõuna-Korea ettevõtted.
Hiina akutootja CATL lubab alustada tahkisakude masstootmisega aasta lõpuks ning Lõuna-Korea ettevõte Samsung SDI tegi juba valmis esimese tahkisakude tootmise prooviliini.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 07:40, 24 Okt 2023
Postitas 0000
Kui on eelised, siis on ka puudused:
https://ee.manly-battery.com/info/analy ... 59258.html

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 23:49, 24 Okt 2023
Postitas moij
peeter3000 kirjutas:see on huvitavam info:
Lisaks Toyotale tegelevad tahkisakude arendamisega Hiina ja Lõuna-Korea ettevõtted.
Hiina akutootja CATL lubab alustada tahkisakude masstootmisega aasta lõpuks ning Lõuna-Korea ettevõte Samsung SDI tegi juba valmis esimese tahkisakude tootmise prooviliini.

Seal on mingi infomüra. Teistel andmetel ei ole CATL kohe tootmisse tulev aku tahkisaku vaid tavalisema geelaku edasi arendus:
"CATL appears to have developed a type of highly conductive electrolyte gel, which saves on weight."
https://www.abc.net.au/news/science/202 ... /102289310
Ehk võit ei tule mitte mahtuvuse suurendamise vaid kaalu vähendamise arvelt.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:54, 05 Nov 2023
Postitas rootsikunn
Kükita kohvik Tartu maantee ääres kaob ajalukku. Asemele saame elektriautode laadimisjaama.
Pilt
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12024 ... ed-plaanid

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 19:32, 03 Jaan 2024
Postitas rootsikunn
Elektriautode omanikud on praegu püsti hädas. Autod ei pea sellisele külmale vastu
Pilt
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12025 ... male-vastu

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 20:33, 03 Jaan 2024
Postitas peeter3000
Kuu aega tagasi kaalusin, kas elektriautoga tasub Lapimaale minna või peaks reisiks teise auto rentima. Läksin ikkagi oma KIA EV6-ga (2023 GT-Line AWD) ja eile sain tagasi tulles ka korralikuma külma kogemuse kätte. Distants Lapimaalt Helsingisse oli 1000km ja sellest esimsed 600km oli temperatuur alla -30 kraadi. Pool tundi oli ekraanil ka -36. Viimase 400km jooksul temperatuur tõusis ja Helsingis oli juba -25.
Suvega võrreldes vähenes sõiduulatus 400-lt 250-le kilomeetrile (katusel on suur katuseboks ja ka auto oli täislastis). Arvestades laadimisjaamade tihedust ei olnud probleem valida söögi- ja sirutuspausideks sobivaid jaamu 100-170km vahemikus. Kasutasin üldiselt ABC laadijaid, kus 150-200kW laadijates on hinnaks 35 senti/kWh. Kahel korral proovisin ka IONITY laadijaid, kuid kiiruse võitu ma sealt ei saanud - lihtsalt hind oli üle kahe korra kõrgem. Reaalne laadimiskiirus jäi 75-120kW vahele.
Kokkuvõtteks võib öelda, et kõik toimis hästi. Salong oli soe ka -36 kraadiga ja sõiduulatuse ennustus oli üllatavalt täpne.
NB! Teeääres hakkas silma ca 10 sõidukit (tõenäoliselt tehniline rike), millest ükski ei olnud EV.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 20:58, 03 Jaan 2024
Postitas dabradio
Hiina ime: telefonitootja tuli välja oma esimese sõiduautoga
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/h ... iduautoga/

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 10:37, 05 Veebr 2024
Postitas dabradio
https://digi.geenius.ee/blogi/sony-cent ... ktriautot/
Sony näitas avalikkusele Hondaga koostöös valminud elektriautot

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 21:21, 02 Mai 2024
Postitas peeter3000
fb

Alari Kivisaar · ·
Esimesed 10 000 kilomeetrit Teslaga muretult läbitud (Model Y)
Olen rohkem rahul, kui oleks osanud loota ja ei oskagi millegi üle eriti viriseda
Positiivseid üllatusi on pakkunud tarkvarauuendused. Arvasin, et need on lihtsalt nipet-näpet peenhäälestused aga auto muutub lausa nö füüsiliselt paremaks. Hommikul autosse istudes avastad, et keegi on öösel salaja tagurdamiskaamera laiema vastu välja vahetanud või adaptiivsed esituled külge kruvinud


USA autotootja Tesla rajab Euroopa Liidu vahendite toel Eestisse kuni 40 uut elektriautode laadijat.

Tesla toob Eestisse elektriautode laadijad Euroopa ühendamise rahastu (CEF) alternatiivkütuste taristu (AFIF) meetme abil. Nimelt tegi Tesla Hollandi üksus meetmesse taotluse 498 ülikiirlaadija (250 kW) paigaldamiseks üle Euroopa ning ühe sihtriigina taotleti toetust ka Eestisse.

Positiivse otsuse saanud toetustaotlusest järeldub, et USA autotootja plaanib ligi pooltuhat laadijat jaotada 50 asukoha vahel. Lisaks meile jõuavad uued Tesla kiirlaadijad ka Bulgaariasse, Tšehhi, Taani, Ungarisse, Leetu, Lätti, Kreekasse, Portugali, Slovakkiasse ja Hispaaniasse.

Lisaks Teslale sai Eestiga seotud projektidest toetust ka kütusemüüja Neste, kes rajab Eestisse kaheksa 150kW võimsusega laadijat.