Estonia ehitati 1980. aastal rannikusõidulaevaks. See on minu arust kõige tähtsam fakt ja seda rootslaste seriaal isegi ei maini. Kus on ametnikud, kes võltsisid sertifikaate, ja kuidas nad oma tegevust põhjendavad?
Kui 1993. aastal sai Estonia omanikuks Eesti lipu all sõitev Estline (omanikeks võrdselt Eesti riik ja Rootsi firma Nordström & Thulin), siis oli Soome laevandusinspektsioon teinud paberid ümber, justkui see oleks avamerekõlblik laev. Ise olid soomlased Estoniat kasutanud üksnes rannikulähedasteks sõitudeks, milleks see oligi ehitatud
Peale ostmist 1993a ehitati laeva veidi ümber, lisati need nn stabiilsustiivad..
Ma vaatasin ka veel 28.09.1994a Soome yle uudiseid, seal mainis, et 1992a sõitis sama laev "saarestikus" (vist ütles,et Stockholmi) karile, ilmselt sai juba seal põhjavigastusi, mis võisid ka 1994a saatuslikuks saada...lisaks rääkis seal laevatöötaja, et aparell oli kinni, aga ülevalt servast tuli ikkagi vett sisse, (Andi Meister ütles hiljem, et visiiri ülemine silinder rebis aparelli kohale üpris suure augu, sealt see vesi sisse tuligi, pilt oli ka)
Siiani on mulle arusaamatu kuskohast pääses õhk välja, et laev kõigile üllatuseks nii kiiresti "ära vajus", seda imestas ka Silja europa kapten!