PostitusPostitas tutakas » 13:21, 22 Dets 2011
Ma ütleks, et Pihel on süüdi sellest, et ta tehti digi-TV vapiloomaks, aga pole jaganud tasakaalustatud infot. Ta on kuulutanud ainult kõike head, rõõmustavat ja positiivset, mis vabaleviga seoses VÕIB tulla, aga pole kasutanud oma produktsiooni ja edastamise jne kogemust kainestava info jagamiseks.
Kui tema riigi poolt ette antud funktsioon oli ainult reklaamida, promoda ja tagant kiita, siis ei saa ka pahaks panna, kui rahvas teda kritiseerib.
Eriti kuna tegemist pole tõesti mingi Liis Lassi või Henrik Normanniga, kes on pandud lihtsalt rahvale tola tegema, vaid tõesti tekitati kuvand eksperdist, kes teab, mida räägib.
Käsitlemata teemad on siis näiteks:
kogu see tiitrite jne valik - naaberriikide näitel eelistavad kommertskanalid tiitrid pildi sisse keevitada, mitte valikuliseks teha.
ja kui ETV peakski hakkama esimesena valikulisi tiitreid ja helikanaleid pakkuma, peaks rahvas olema valmis Soome YLE katsumusteks, kus viiendik digibokse ei suuda neid tiitreid näidata ja valitseb aastatepikkune kaos.
ja põhiline teema - kui palju on Eesti telereklaamituru mahtude juures kanaleid, kes on võimelised vabalevi eest maksma (ca 300 000 eurot aastas) ja peavad seda mõttekaks?
Pihel kui ekspert teab vabalevi vaatajate arvu, nišikanalite (TV6) aastast reklaamieelarvet ja nende vaatajate jaotumist kaabelTV/vabalevi vahel ning oskaks öelda, kui mõttekas on vabalevi reklaamist elatuvale väikekanalile.
Las need Kanal 2-d ja TV3-d kaovad sealt vabalevist ja tuleb uus konkurss. Kas leidub mõni hull, kes hakkab uut telekanalit tegema?
Olemasolevad Foxid, Sonyd - laske käia. Vaja ainult originaaluudiseid teha (ostke või Tallinna TV-lt kuni selle kinnipanekuni, säästuvariandina plekivad need ehk miljon eurot aastas), mõni Eesti film kavasse sokutada ja saatjate eest 0,3 miljonit eurot juurde maksta. Kas arvate, et teenite selle raha reklaamiturul tagasi? Andke tuld, kui see kasulik äri on, seda parem ju, kui Kanal 2 ja TV3 jalust kaovad.
Piheli puhul häiribki see, et ta teab, et rahaliselt see vabalevi iial ei toimi selle hinnaga ja telereklaamituru mahuga. Et reitingusüsteemi pärast see iial ei toimi. Aga räägib ikka roosilist juttu.