elit kirjutas:Jah, see probleem tundub olevat väga keeruline ( mitte ainult antennisüsteem, millele ma ja mart tähelepanu juhtisime). See töö, mida andrs on teinud, on suur, kuid tehtud üleliia teooriast lähtudes suhteliselt kitsa suunitlusega (mitmes mõttes) piisavalt mittearvestades konkreetse vastuvõtukoha tingimusi (antenni kõrgus, peegeldused, häired ...).
Teisiti öeldes tuleks püüda saada selgeks, millest tulenevad kõrged S-id ja peaaegu olematud Q-d (sh. ülevõimenduse tõttu).
Soovitaksin skaneerida laialt nii horisontaal- kui ka vert. tasapinnas signaalid, mis tulevad huvipakkuvatel sagedustel ning saadud tulemuste põhjal juba kavandada vajalikud abinõud stabiilse vastuvõtu tagamiseks.
Siinkohal ütlen, et Triaxi suunadiagramm on küllaltki terav, nii et tavaolukorras antenni(de) keeramisel Espoolt Fiskarsile langeb S vahepeal väga kõvasti ja Q vahepeal peaaegu olematuks.
Mul on pildid ees Espoolt. Muuseas: väga sageli Q ületab S-i.
S ja Q suhte järgi peaks vigadele jälile saama.
tooks mõned näited(NB! minu isiklik arvamus!!!)Zoombox:
1.S 40-90 Q 0-7 ..antenn valesti suunatud,vale nurk,võimendi on vale või liiga tugev(proovida ilma võimenditeta,ilma liitjateta).
2.S 40-90 Q 8-50-8...antenn liigub(tugev tuul),kaablid lahti,võimendi jupsib või vale,puud ees jne
3.S 15 Q 5-12..on lootust.leida antennile parem koht(kõrgemale),lisada eelvõimendi 10-20db,
4.S 15 Q 10-15...lisada võimendust(10-20db)
5.S 40 Q 40..kõik tingimused heaks pildiks peaksid olema täidetud.(midagi teha pole vaja)(äärmisel juhul võimendi 5-15db)
6. S 60-80 Q85-99..leviga probleeme pole.(ideaalvariant)
7. S 90 Q40-85...levi hea,aga vajab täppishäälestust(antenn ei ole õige,suund ei ole õige,jne)
8. S 90-95 Q 99-100..maksimum levi.
9. S 20 Q 0..igasugune levi puudub
10. S 100 Q 0 analoogsaatja signaal( näiteks Tallinnas E28-tv3)
11. S 30-50 Q 0 analoog... (minul näitab Tallinnas Koeru saatjat)
Q 0-7 pilti ja häält ei ole
Q 7-12 pilt ja hääl hakivad kogu aeg
Q 12-20 vaatamine on häiritud
Q 25-100 pilt ja hääl on koguaeg ühtlaselt head(hakkimine siis kui on mõni häire või auto)
kõik täpsustused/parandused on teretulnud