68. leht 81-st

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 10:49, 08 Sept 2024
Postitas roska
Täna ülilevi DABs, Sotckholmi muxid on Kesk-Eestis kuuldavad.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 11:32, 08 Sept 2024
Postitas TarmoTanilsoo
Kinnitan, just sain Lagujas kätte 10B Gävlest.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 12:30, 10 Sept 2024
Postitas dabradio
DAB+ radio
image.jpg

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 01:30, 11 Sept 2024
Postitas dabradio
eastwest66 kirjutas:Ja konkurendid noolivad juba Nõmme Raadio sagedust...

Saadan kirja manuses ajutise raadioloa taotlused Tallinnasse, alates 17.11.24 sagedusele 99,3
MHz (millel lõpetab tegevuse Nõmme raadio).

Ajutise tegevusloa taotlemiseks:

Programmi nimetus : RAADIO 8

Programmi edastamise alustamise kuupäev: 18.02.2025-18.05.2025



Raadioprogramm tutvustab ja kajastab Eesti Jalgpalli Permium liiga ning Eesti karikavõistluse mänge, Autoralli Eesti meistrivõistluste etappe ning Itaalia ansambli The Kolors Tallinna kontserti.

OÜ RING FM MEDIA


Tore , kui tuleb raadio 8 99,3MHz Tallinn. Saatja panna Kristiina masti Tallinn.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 16:21, 11 Sept 2024
Postitas kokku123
Miks see tore on?

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 19:45, 11 Sept 2024
Postitas 0000
99,3 MHz on Nõmme Raadio sagedus ja selles ei ole midagi toredat. Täna just arutasime abikaasaga, et Margus Lepa teeb Nõmme Raadio saateid südamega.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 21:55, 11 Sept 2024
Postitas dabradio
Eks siis tee ise edasi , kui meelltib.
Pole sealt midagi kuulata. Nõmme raadio

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 07:54, 12 Sept 2024
Postitas mesilane
Pange autoraadio prooviks mõnele Eesti DAB jaamale ja sõitke prooviks läbi mõnest veidi pikemast tunnelist, milles taevalaotus pidevalt näha pole (näiteks Järvevana tee tunnelist Tallinnas).
Seejärel proovige sama jaama FM-versiooni.

Saate hetkega aimu FM-i eelistest.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 11:18, 12 Sept 2024
Postitas peeter3000
mesilane kirjutas:
Saate hetkega aimu FM-i eelistest.
teoreetiliselt võibolla..

aga praktiliselt on seis 1:10
1 fm sagedus ja 1 jaam
1 digi mux ja 10 jaama
lisaks häirete puudumine, signaal kas on või ei ole

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 18:56, 12 Sept 2024
Postitas 0000
See DAB on Tallinnas ringi sõites ikka nagu Hiirte juust - auklik. Seisvas autos kannatab kuulata, aga ringi liikudes marsruudil töölt koju mitte eriti. Samas Nõmme Raadio, mille saatja asub teadupoolest Nõmmel, kostab ka mu kodus Pirita-Kose auto avatud parkimiskohas -1 korrusel. Tõsi, et seal hakkab juba sahisema, aga ära ei katke.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 19:14, 12 Sept 2024
Postitas Scott
Peab vist meelde tuletama, et praegu on tegemist testvõrguga, mille eesmärk oli/on testida helikvaliteeti ja mitme saatja vahelist koostööd saatjate levipiiril. Selle võrgu planeerimisel ei olnud ju teada, kas üldse testist kaugemale jõutakse ning seetõttu on värk teostatud minimaalselt vajalikul tehnilisel tasemel, et katsetuste lõppemisel ilma kommertsi minemata oleks kulutused võimalikult väikesed.

Kuna nüüd on teada, et testid on olnud edukad, rahva ja jaamade huvi on suur ning FM-is valitseb ruumipuudus, minnakse uuel aastal teenusega ametlikult edasi. Alles siis on õigus hakata nõudma levi ühes või teises kohas. Ja küll siis levi ka laiendatakse ning võimsusi suurendatakse.

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 19:20, 12 Sept 2024
Postitas peeter3000
0000 kirjutas:See DAB on Tallinnas ringi sõites ikka nagu Hiirte juust - auklik. Seisvas autos kannatab kuulata, aga ringi liikudes marsruudil töölt koju mitte eriti. Samas Nõmme Raadio, mille saatja asub teadupoolest Nõmmel, kostab ka mu kodus Pirita-Kose auto avatud parkimiskohas -1 korrusel. Tõsi, et seal hakkab juba sahisema, aga ära ei katke.
:P osta korralik auto, millel on korralikult ehitatud diversity DAB+ antennisüsteem tagaklaasile.. (minu autol)
Kuidas luuakse auto tagaakna antenni struktuur?

See on üsna keeruline ja lihtsalt mõne juhtme venitamine üle klaasi ei lõika seda läbi. See algab arvutisimulatsiooniga, kasutades nn võrguandmeid, mis on enam-vähem tihe punktide võrgustik, mis esindab kogu auto kere. Ja just viies uks on üks antennide jaoks kõige üksikasjalikumalt määratletud osadest - sest sellest sõltub arvutuste täpsus. Arvutused toimuvad intensiivses tempos umbes kuue nädala jooksul: siit jäetakse üks rida välja, sinna lisatakse kaks ja nii edasi. Väga sageli põhinevad muidugi struktuurid juba väljakujunenud ja mõnel muul mudelil hästi toiminud struktuuridel ning need seejärel optimeeritakse. Ümbritsevatel kaablitel on suur mõju vastuvõtukvaliteedile ja loomulikult on viienda ukse plekk juht, seega mõjutab see ka signaali. Piisab, kui arenduse käigus tagumist akent ümbritsev plekimillimeeter reguleerida ja kogu antenn tuleb ümber kujundada. Pärast arvutisimulatsioone testitakse parimat tulemust auto peal ja optimeeritakse füüsiliselt. Jällegi kraabitakse osa konstruktsioonist maha või lisatakse vasktraadi kujul, et näha, kas see parandab vastuvõttu. Seejärel mõõdetakse kõike ja nii edasi ja edasi ja edasi, kuni saavutatakse optimaalne vastuvõtt. Kõik peab olema hästi tasakaalus. Tihti juhtub, et üht antenni täiustades halveneb teise jõudlus.
Pilt
https://www.skoda-storyboard.com/en/sko ... u-hear-me/

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 21:53, 12 Sept 2024
Postitas dabradio
DAB + peab jääm. FM panna kinni (fm R.I.P) Analoog raadio paras ajaluku panna,

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 02:25, 13 Sept 2024
Postitas siinus
Scott kirjutas:praegu on tegemist testvõrguga, mille eesmärk oli/on testida helikvaliteeti ja mitme saatja vahelist koostööd saatjate levipiiril.
Nii ja naa. High-end mersudes olen kuulnud kuidas PHR kanal kõlab. By default mängib DAB+, aga ülemiste Tammsaare tunnelis fallbackib FM peale ja FM on vaiksem.
Aga ma ei ütleks et DAB+ just parem oleks... sest seda pakitakse rohkem kokku. Niikaua kui DAB+ muxis antakse mõttetult vähe ribalaiust, ma väidan et veidi mõttetu test.
88kbps HE-AACv1 pole eriti asi mida FM ribalaiusega võrrelda, IMO

Re: AM-FM-DAB uudised

Postitatud: 19:20, 13 Sept 2024
Postitas mesilane
Tundub et Eesti DAB versioonides on kõrgeid rohkem ja bassi palju vähem (proovisin Star FMi ja Tre raadioga).
Tammsaare/Järvevana tunnelis TRE raadiot automaatselt FM-le ei kommuteeri. sest see on RDSis veidi erineva nimega. Heli katkeb mitmeteks sekunditeks. Proovisin mõne aasta vanuses tavaautos (mitte high-end Mersus).
siinus kirjutas:Nii ja naa. High-end mersudes olen kuulnud kuidas PHR kanal kõlab. By default mängib DAB+, aga ülemiste Tammsaare tunnelis fallbackib FM peale ja FM on vaiksem.