8. leht 31-st
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 17:27, 30 Jaan 2014
Postitas satik
peeter3000 kirjutas:--- paneks maakodudesse igalepoole 6,6kW kodulaadijad.
...
Aga asjast millest siin kaude on juba juttu olnud:
http://forte.delfi.ee/news/auto/112-aas ... d=67706003
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 21:28, 30 Jaan 2014
Postitas Linnavurle
Täna hommikul veeti Akadeemia teelt minema surnud Leaf. Ilmselt külmaga (-15C) aku kutu.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 21:57, 30 Jaan 2014
Postitas wello
peeter3000 kirjutas:külma ilma test mudeliga Nissan Leaf I (toodetud 2011-05.2013).
test tehtud elmo.rent autoga mille ls. 25000km (kõik elmo.rent Leafid on I-põlvkonna mudelid).
Eesti, temp. -15kuni -20.
palju tuli kilomeetreid ja palju kulus nende läbimiseks aega koos laadimistega?
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 22:25, 30 Jaan 2014
Postitas peeter3000
wello kirjutas:peeter3000 kirjutas:külma ilma test mudeliga Nissan Leaf I (toodetud 2011-05.2013).
test tehtud elmo.rent autoga mille ls. 25000km (kõik elmo.rent Leafid on I-põlvkonna mudelid).
Eesti, temp. -15kuni -20.
palju tuli kilomeetreid ja palju kulus nende läbimiseks aega koos laadimistega?
Sa ei taha seda teada..(ega ma ise ei arvutanud ka),
kui sul on suur (tunni)palk ja aeg väga arvel ,siis niimoodi kuhugile sõita pole kindlasti (rahaliselt) mõtet ..
------
kui Leafi omada,siis peavad olema 6,6 kW laadimisvõimalused kodus,tööl,maal,suvilas jne.
Ja üle 150km (talvel 120km) otsa pole mõtet ette võtta..
15-20min. laadimise kannatab lõdvalt ära ,aga 35-60min. laadimine teel olles on talumatult ebamugav..

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 09:25, 31 Jaan 2014
Postitas renee
eile koju minnes (30km) nägin tee ääres kahte seisvat vedelkütuse autot. üleeile ühte millel täkkudega teiselt elektrit võeti

aasta tagasi sõitsin ise peogeot ioniga 2 nädalat, -15ga sain sõita 90km jah, küttesüsteem 1 esmese põlvkonna oamdel on hale, 4kW elektritennidega köetakse tosooli. 16kW akule selline koormus taha panna on kulukas.
elektriauto on igaljuhul mõtekam kui vana sissepõlemine, mida on mul ikka mitu tükki ära surnud, küll jahutuse purunumeise kui blokikaane lekkimise tõttu. - kontaktivaba elektrimootor on aga väga töökindel võrreldes sissepõlemismootoriga.
nende webastotega on see asi, et neil on teatud töötundie arv, siis vaja jälle kulutus teha ja ahi välja vahetada, taksod aga töötab väga palju tunde ja siis ongi iga aasta vaja ahju vahetada. Sama oli meie asutusel ka wolkswageni bussiga, mis koguaeg kasutusel oli ja 1 aasta vahetati ahju 2x.
pooled vesinikautod on ka ju elektriautod, millel on vesinikelement, mis toodab elektrit.
vesiniku probleem on sama kallis laialivedamissüsteem, mis diisli bensiini puhul ja kalifornia näite puhul oli ka vesinuku liiter diisli ja bensiiniga samas hinnas ja vesinikku tegemiseks kulub praegu jälle kõvasti elektrit.
vesinikku hoitakse vist ka surve all ....?!
eleketriauto eeliseks on see, et kuluvaid asju on kordades vähem kui sisepõlemismootoril ning elektrit saab teha igalpool ja millest tahes ja loota on et iga põlvkonna akud kestavad märgatavalt rohkem, aga kardan, et esimese põlvkonna mitsu punnidele uumat tüüpi akusid vaevalt saab panan ja neid üldse tehakse. Leafile on lootst vähemalt tulevikus uué põlvkonna aku saada, millega km kahekordistub, aga samas on need jaapani autod varem jälle olnud kuulsad, et plekk kaob enen ümbert ära, kuigi mootor veel kestaks. (sõbra kogemus, mitusga, millel oli mootor veel väga hea, aga enam ei suutnudki maha müüa, kuigi 1996a galant oli ikka väga ilus auto.)
uuele elektri fookusega pakutakse isegi tarka garazi/varjualust, mille päiksepaneelidest katus sõidab alati päikese poole, kahjuks see töötab hästi pigem kõrbes, kui pimedas eestis.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 15:28, 31 Jaan 2014
Postitas satik
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 12:48, 01 Veebr 2014
Postitas kalvis
elektriauto on igaljuhul mõtekam kui vana sissepõlemine, mida on mul ikka mitu tükki ära surnud, küll jahutuse purunumeise kui blokikaane lekkimise tõttu. - kontaktivaba elektrimootor on aga väga töökindel võrreldes sissepõlemismootoriga.
Kellele ema, kellele tütar.
Paraku eesti kliimas on eelis sisepõlemismootoriga autol - mootor toodab sooja salongi küttele kevad-sügis-talv (ca 9 kuud), seda seejuures täitsa tasuta. Elektrikäulal tuleb maksta lisamugavuse eest.
Loomulikult vananedes jupid kuluvad ja autotehased on tihti mugavad, et ei viitsigi töökindlaid lahendusi turule paisata. Ole mureta, ka elektriautodel on juba garantiikorras tulnud uusi juppe vahetada (veel mitte omaniku taskust, liiga uued on), ei kujuta ette õnnetuid omanikke, kui nad peavad elektroonika rikke tõttu nende juppide eest täit hinda maksma hakkama.
Vesiniku baasil tundub, et see hoiustamissüsteemile ei tulegi head lahendust, jääbki poolpiduseks. Igatahes on balloonides hoidmine siiani probleemne. Seniks kuulame uudiseid. Kui vesiniku hoiustamine saaks lahenduse siis oleks see revolutsioon elektriautonduses. Raske ja mitteõnnestunud akude asemel saaks hoida suure energiaväärtusega kütust, samas kasutada kõiki elektriauto eeliseid. ... aga täna seda võimalust pole.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 13:50, 01 Veebr 2014
Postitas Zuumbox
Minule teadaolevalt on vesiniku hoidmiseks põhimõtteliselt kolm võimalust, kuid sõiduautol kasutamiseks pole ükski nendest eriti sobilik. Esiteks kokkusurutuna terasballoonides, mis on kogukad ja rasked; pealegi on vesinik selline gaas, mis kipub pikapeale igasugusest seinast "läbi pugema". Teiseks seotult metallhüdriididena. Nii saab küll kuupsentimeetrisse kokku pakkida paar liitrit vesinikku, paraku pole seegi lahendus kergekaallaste hulgast (rõhk sõnal metall-). Kolmandaks võib vesiniku veeldada; see meetod nõuab paraku aga ülimadalat temperatuuri, peaaegu absoluutse nulli lähedale.
Tehnika aga areneb edasi ja kui peaks leitama meetod, mis nendest puudustest vaba on, siis vesinikuautol on jumet küll ja veel. Eks sama kehtib ju ka akutehnoloogiate kohta.
"Sissepõlemismootor" kui selline on aga minu arvates tehnika eilne päev; seda on arendatud oma täiuseni ja sealt edasi minna pole nagu enam eriti kuhugi.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 18:34, 01 Veebr 2014
Postitas peeter3000
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 22:15, 01 Veebr 2014
Postitas satik
Mulle see vene brattide obsorr tegelikult meeldis, suur osa selles oli omaniku laial silmaringil. Oh, oleks meil mõnel ärimehel selline kodutöö tehtud.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 23:26, 01 Veebr 2014
Postitas peeter3000
ma eileöösel jälle sõitsin selle Leafiga keset lumetormi..
hea ,et auto on raske ja akud põhja all- tuul ei puhu teelt ära..
krt. pehme lume peal on auto ikka eriti vaikne..
võib vaid ette kujutada sõidumõnu kui Leafil oleks veel ka 4wd..
----
ma arvan ,et uus BMW i3 on talvel veel parem- tagaveoline. Lisaks saab peale aku tühjenemist käima panna bensugeneraatori, mis siis elektrimootorile voolu annab..9L paagist..
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 13:48, 02 Veebr 2014
Postitas satik
peeter3000 kirjutas:
ma arvan ,et uus BMW i3 on talvel veel parem- tagaveoline.
Minu arvamus on et talv ja tagavedu on lõbusad asjad kui nad saavad kokku jäärajal.
Valdav osa autokasutajaid aga üritab ühest kohast teise saada selle asemel et n.ö. ovaali lasta, tagaveoga pole see väga kindel et ikka jõutakse... eriti kui arvestada et pool tundi tagasi hakkas autoklaasile sadama vihma
piiskadena ning termomeeter näitas jonnakalt ikka -4C.
Leaf oma praeguse akukapasiteediga ning nelikveolisena kaotaks umbes neljandiku (tuletatud puusalt tulistades

) sellestki vähesest läbisõidust mis tal reaalselt talvel on. Mõni sportlik vanem inimene võtaks selle asemel juba soome kelgu või suusad
Samas 4WD toota poleks mingi probleem - kuna talasildu nagunii ei kasutata siis diffriga kokku ehitatud mootoriga lahendus mahuks nii ette kui taha või mõlemale poole, seejuures annaks isegi realiseerida 4WD + tagarataste pööramise suurel kiirusel nagu Honda on teinud. Küsimus on vaid tahtmises.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 14:12, 02 Veebr 2014
Postitas peeter3000
satik kirjutas:peeter3000 kirjutas:
Küsimus on vaid tahtmises.
ja seda tahtmist Eestis oleks ainult 2 kuuks aastas..
--
aga sportliku hobiautona talvistel jäärajavõistlustel oleks Leaf 4wd päris konkurentsivõimeline kuna ülitäpselt saab doseerida gaasipedaaliga kiirendust-pidurdust.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 14:17, 02 Veebr 2014
Postitas faas
muide need rendi "datsunid" on päris tihti teeninduses remondis

rohkem ei kommenteeri.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Postitatud: 14:53, 02 Veebr 2014
Postitas satik
2 kuud aastas... ja ülejäänud aja sahistatakse ketsi sõbra kasteniiskel õuemurul? Mitte minu õuel ja mitte mina.
Ma pidasin muide silmas tootja tahtmist toota erinevaid veoskeeme, mitte indiviidi võimalikku vajadust nende täielikuks kasutuseks.
Lähtudes 2 kuu põhimõttest võiksid enamik linnlasi hakkama saada ka kolmerattalistega - rehve läheb vähem, energiat läheb vähem ja ka teepind kulub ühtlasemalt. Igati mõistlik ja loodussäästlik. Milleks teile neli ratast kõval pinnal? Kardate ära vajuda?
http://roryinchina.files.wordpress.com/ ... ed-car.jpg