Tänasest toetab riik ka rendiakuga elektriauto ostu.
http://elmo.ee/elmo-programmist-asutaks ... auto-ostu/
põhimõtteliselt siis Nissan Leaf ilma akuta maksab al.ca 23000.- (ehk aku hind ca 5900eur)
ja Renault erinevad mudelid
http://e24.postimees.ee/2790864/tanases ... iauto-ostu
Saksamaal (autohaus24) maksab Leaf Acenta (ilma akuta) 26000.-+ transport. (sis.km) Eestis saab Kredexi toetust 50% auto hinnast.
Saksamaal antakse akuliising max. 36 kuuks ,hinnaga 79.-/kuu , Kredexi toetuse nõue on akuliising 5 aastaks.
http://elmo.ee/ostutoetus/
Toetust saab taotleda kuni 2014.a. novembrini või eelarve vahendite lõppemiseni.
-----------
§ 5. Abikõlblikud ja mitteabikõlblikud kulud
(1) Rohelise investeerimisskeemi raames toetatakse järgmisi, ainult § 4 lõikes 1 loetletud tegevustega otseselt seotud kulusid (abikõlblikud kulud):
1) elektriauto soetamisel ostuhind, sealhulgas liisingueseme ostuhind, ja elektriauto aku viie aasta renditasu. Ostuhinna sisse ei arvestata muuhulgas elektriauto hoolduskulusid, kohustusliku ega vabatahtliku kindlustuse kindlustusmakset, kohustusliku garantii ulatust ületava garantii lisamaksumust ega elektriauto tavapäraseks kasutamiseks mittevajaliku lisavarustuse maksumust;
2) elektriauto laadija ostuhind;
3) elektriauto laadija paigaldamiseks teostatavate tööde, vajalike seadmete ja materjalide hind.
2) Käibemaks on abikõlblik, välja arvatud juhul, kui taotleja on käibemaksukohuslane.
--
Rohelise investeerimisskeemi raames toetatakse tegevusi, mille osas on taotlus toetuse saamiseks esitatud alates määruse jõustumisest kuni 2014. aasta 30. novembrini. Toetatavad tegevused peavad olema KredExi poolt finantseeritud hiljemalt 2014. aasta 31. detsembriks.
--
2) elektriauto soetatakse Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist;
3) elektriauto soetatakse elektriauto valmistajalt, ametlikult esindajalt või valmistaja või ametliku esindaja poolt tunnustatud edasimüüjalt esmasesse omandisse või hilisema soetamise korral selliselt, et elektriauto esmasest registreerimisest selle valmistaja, ametliku esindaja või valmistaja või ametliku esindaja poolt tunnustatud edasimüüja poolt ei ole möödas enam kui 6 kuud;
(2) Kui elektriauto soetamisel ei kasutata liisingut, peab elektriauto olema toetuse saaja omandis ja kasutuses vähemalt viis aastat, liisingu kasutamisel peab elektriauto olema toetuse saaja kasutuses vähemalt viis aastat. Kui elektriauto soetatakse liisinguga ning liisingperiood on lühem kui viis aastat, peab liisingperioodi lõppedes elektriauto omandama toetuse saaja ning elektriauto peab olema liisinguandja ja toetuse saaja omandis kokku viis aastat.
--
(2 1) Kui elektriauto soetamisel elektriauto aku renditakse, peab aku rendileping olema sõlmitud vähemalt viieks aastaks ning elektriauto võõrandamisel ja elektriauto soetamiseks sõlmitud liisingulepingust tuleneva vastutava kasutaja õiguste ja kohustuste üleandmisel peab olema tagatud aku rendilepingu ülevõtmine või uue aku rendilepingu sõlmimine uue omaniku või liisingulepingu ülevõtja poolt, kusjuures aku rendilepingute kestus kokku peab olema vähemalt viis aastat.
.. Toetuse maksimaalne määr on 18 000 eurot ühe elektriauto kohta
või kui elektriauto soetamisel renditakse elektriauto aku eraldiseisvalt, ühe elektriauto ja selle aku kohta.
---
Elektriautode müügiga tegelevate ettevõtjate näidissõidukite puhul on lisaks vastavale ettevõtjale õigus toetust (edaspidi ka lisatoetus) taotleda näidissõidukist täiselektrilise sõiduki lõplikul soetajal,
kui elektriauto esmasest registreerimisest automüügiga tegeleva ettevõtja poolt ei ole möödas enam kui kaksteist kuud. Sealjuures ei saa elektriautode müügiga tegeleva ettevõtja ning lõpliku soetaja toetus kokku ületada käibemaksukohuslase puhul 35% elektriauto esmase soetamise hinnast ilma käibemaksuta ja mitte käibemaksukohuslase puhul 50% elektriauto esmase soetamise hinnast koos käibemaksuga ning olla kokku suurem kui 18 000 eurot ühe elektriauto kohta. Lõplikul soetajal on õigus toetust taotleda vaid sellise elektriauto osas, mis on olnud elektriautode müügiga tegeleva ettevõtja kasutuses näidissõidukina vähemalt kolm kuud arvates selle esmasest registreerimisest. Käesolev lisatoetus rakendub kuni viie näidissõiduki suhtes iga elektriautode müügiga tegeleva ettevõtja kohta.
------
(4) Toetuse maksimaalseks suuruseks elektriauto laadija ostmisel ja sellega seotud paigaldustöödel on 1000 eurot.
------
(5 1) Juhul kui toetuse saaja võõrandab elektriauto või annab elektriauto soetamiseks sõlmitud liisingulepingust tulenevad vastutava kasutaja õigused ja kohustused üle enne viie aasta möödumist toetuse saamisest ja elektriauto uus omanik või liisingulepingu ülevõtja nõustub toetusega kaasnevad kohustused üle võtma, esitavad esmane toetuse saaja ning kohustuste ülevõtja KredExi poolt ettenähtud vormil ühise avalduse, mille alusel teeb KredEx 20 tööpäeva jooksul kohustuste üleandmise otsuse või esmase taotluse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistamise otsuse. Sellisel juhul saab esmane toetuse saaja elektriauto võõrandada või anda liisingulepingust tulenevad vastutava kasutaja õigused ja kohustused üle vaid isikule, kes vastab määruses taotlejale esitatud nõuetele.
---
Eestis toetuse saanud sõidukid:
1. Nissan Leaf 192
2. Mia 37
3. Mitsubishi i-Miev 25
4. Polaris Ranger 23
5. Tazzari
6. Micro-Vett Fiorino
7. Tesla S 12
8. Opel ampera 6
9. BMW i3 3tk.
jne.