2. leht 4-st
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 15:29, 12 Aug 2010
Postitas Pärtel
Tore algatus küll, kuid vaadakem seda korraks telekanalite ja reklaamitellijate vaatenurgast. Oletame, et tõepoolest selline kell hakkab nulli poole tiksuma pärast reklaami algust ja inimene näeb, kui palju on aega jäänud. Sellisel juhul võib ta rahulikult pikemaks ajaks teise telekanali peale panna, samal ajal kella vaadates. Kui vastav kellaaeg kätte jõuab, paneb ta kanali peale tagasi ning jääbki reklaam vaatamata. Nii teevad ka ülejäänud televaatajad. Lõpuks reklaamivaatajaid enam polegi ning sellest olukorrast saab aru ka reklaamitellija, kes ei pea enam mõtekaks reklaami tellida (keegi ei vaata ju). Seega jääb järjest vähemaks reklaame ning kanal jääb rahast ilma. Lõpuks lõppeb see kanali pankrotiga.
Järeldus: see ei toimi.
Küll võiks teha rahvaalgatuse, et telekanalid näitaksid, kui palju on reklaam juba kestnud. Seega saaksid inimesed veenduda selles, kas reklaamiseadust rikutakse või mitte.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 09:28, 13 Aug 2010
Postitas buhh
Ükski reklaamiostja ei taha mingit kella oma reklaami peale. Meie vastavad ametid peaksid rohkem pingutama ja sagedamini trahvima, siis jääks rikkumisi vähemaks.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 10:12, 13 Aug 2010
Postitas martinj
(seina)Kella saab juba praegugi kasutada. Need reklaamiplokid on reeglina samadel kellaaegadel sama pikkusega. Seebihullud sugulased kasutavad seda meetodit juba mõnda aega.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 12:43, 13 Aug 2010
Postitas MultiUser
martinj kirjutas:(seina)Kella saab juba praegugi kasutada. Need reklaamiplokid on reeglina samadel kellaaegadel sama pikkusega. Seebihullud sugulased kasutavad seda meetodit juba mõnda aega.
TV3 näitab suhtkoht täpselt 12-13 minutit reklaami ja siis umbmäärase ~20-30 min. filmi tavaliselt (vaadatavate "hiti"nimeliste asjade puhul). Kuidas see ametlikku lubatud reklaamiminutite sisse ära mahub, ei tea. Ehk on reklaamiminutid tavaminutitest kiiremad sest neid on ju nii huvitav jälgida

Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 12:56, 13 Aug 2010
Postitas Energizer
keskmine reklaamiklipi pikkus on ca 20-30 sek. mõned veel lühemad või pikemad. Ju siis on "probleem" et ei jõua kõiki reklaamitellimusi eetrisse anda ja keeratakse üle vindi nii kaua kui riik reaalselt käsi väänama ei tule. JOKK...

Äkki tahavad lihtsalt kõik korraga prime-time reklaamiaja sisse mahtuda...
Mis puutub minuti pikkusesse siis vastupidi, reklaame vaadates tundub minut kül igavikuna. Eriti kui reklaamklipp on jama või tüütu mida sa ei talu.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 09:17, 15 Aug 2010
Postitas mustkass
Keskeltläbi kusagil 6-8 minuti kanti sinna vahemikku ta jääb.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 23:56, 16 Aug 2010
Postitas Pärtel
Vaatasin ka täna telekat kellaga. Tv3 Suure filmi "Pearl Harbour" teine reklaam hakkas kell 23:30.30 ja lõppes kell 23:43:00. St 12 minutit ja 30 sekundit. Selle aja sees oli küll üks "Eesti talendi" reklaam, mis reklaami alla ei lähe, kuid see oli ka max 10 sekundit. Seega oli ühes reklaamipausis 12 min, 20 s reklaami. Ringhäälinguseaduse § 17 2. lõik ütleb: "Reklaami ja otsepakkumise lõikude maht ei tohi ületada 12 minutit tunnis." Järeldused tehke ise.
EDIT: Edasi läks veel hullemaks. 0:10:10 alanud reklaam kestis 7 min ning 0:47:10 alanud reklaam kestis 6,5 min. Kokku seega 13,5 min ühe tunni jooksul. Sealt on maha arvestatud saatereklaamid.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 02:39, 17 Aug 2010
Postitas kokku123
A see jumala pohh neile ju. Viskavad 50k pappi kui vahele jäävad ja teenivad kordades tagasi selle papi.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 09:29, 17 Aug 2010
Postitas buhh
kokku123 kirjutas:A see jumala pohh neile ju. Viskavad 50k pappi kui vahele jäävad ja teenivad kordades tagasi selle papi.
Just nii see käibki. JOKK - trahvid makstud aga ikka näitame reklaame edasi...
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 11:28, 17 Aug 2010
Postitas hania
no siis on vaja trahv tõsta 500000 tuhhini küll siis mõtlema hakkavad
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 12:23, 17 Aug 2010
Postitas Zuumbox
Siis ju kohe kisa lahti, et kes seda maksta jõuab

... ja riik (loe: aktsiaselts) poeb, saba jalge vahel, põõsasse... Kellele krt, sellist riiki üldse vaja on?
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 12:38, 17 Aug 2010
Postitas telex
Zuumbox kirjutas:Siis ju kohe kisa lahti, et kes seda maksta jõuab

... ja riik (loe: aktsiaselts) poeb, saba jalge vahel, põõsasse... Kellele krt, sellist riiki üldse vaja on?
Tõenäoliselt on enamus seadusi, mis suurfirmadele seavad kohutusi või jagavad õigusi, koostatud nende endi poolt. Valitsus on kummitempel, nagu ka Unzip seda väitnud on.
Mida meil siis üldse loota.
Telekommunikatsioon, kütuseturg, elektriturg jne, kõik on nii toredalt ära reguleeritud.
Erinevad järelvalve/kontrollorganid rabavad aastast-aastasse väsimatult tööd teha, aga hetkel ei meenu eriti ühtegi suuremat saavutust.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 13:38, 18 Aug 2010
Postitas Martini
Pärtel kirjutas:Oletame, et tõepoolest selline kell hakkab nulli poole tiksuma pärast reklaami algust ja inimene näeb, kui palju on aega jäänud. Sellisel juhul võib ta rahulikult pikemaks ajaks teise telekanali peale panna, samal ajal kella vaadates. Kui vastav kellaaeg kätte jõuab, paneb ta kanali peale tagasi ning jääbki reklaam vaatamata. Nii teevad ka ülejäänud televaatajad.
No see oleks ju märkimisväärne edasiminek. Ma vaatan küll Eesti kanaleid ülivähe, aga praeguse reklaamisüsteemi juures juhtub mul tavaliselt nii, et ega filmi esimesest reklaamipausist kaugemale ei näegi. Kui see jura seal on 5min juba tiksunud, siis tüdinen ma tavaliselt sellest nii ära, et vahetan mingi muu kanali peale, leian sealt midagi huvitavamat ja ei vaheta enam kunagi algsele kanalile tagasi. See countdown timer motiveeriks selgelt inimesi ikkagi käimasoleva saate või filmi juurde tagasi pöörduma ning seda lõpuni vaatama, mistõttu tekiks lootus, et ka järgmise reklaamibloki algusest ja lõpust ta paar asja ikka kogemata ära vaatab. Siis tekiks efekt, et bloki keskele pole mõtet üldse reklaami osta, siis kuivavad blokipikkused kokku ja lähevad hinnad üles. Ja kõik ongi hästi. Eesti kanalite reklaamiblokkide pikkusi vaadates on lollilegi selge, et telereklaam on meil lihtsalt liiga odav.
Mõttekäiku utreerides võiks öelda, et ideaalne oleks maailm, kus reklaam on nii kallis, et igasse blokki jaksaks ainult üks firma endale 30s osta, aga telekanal saaks vähemalt praeguse raha kätte. Kõik oleks võidus, sellise reklaami mõju oleks praegusega võrreldes täiesti tappev, sest enam-vähem kindel on, et nii lühikese pausi pärast ükski televaataja külmkapi juurde ei lähe, järelikult võib tellija kindel olla, et kõik vaatajad saavad ta sõnumist osa ja seda ei lahjenda mingi muu vilkuv häma. Ühesõnaga, reklaami saaks endale vähesed lubada, aga see oleks seda nalja väärt. Televaataja lojaalsus oleks kah suurem ja vaatajareitingud tõenäolisemalt kõrgemad.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 16:53, 18 Aug 2010
Postitas Yks
Sama siin. Nii harva kui satun midagi Eesti kanaleilt vaatama siis tõesti esimesest reklaamist kaugemale ei jõua.
Re: Reklaami kestuse näit televisioonis
Postitatud: 20:22, 19 Aug 2010
Postitas kokku123
Palju õnne
Uue seaduse kohaselt võib filmide ajal näidata reklaami veel tihedamalt.
Ei suht kena et riik piraatlusele kaasa aitab

Võiks filmi uploadimise kh legaalseks muuta siis oleks suht kama.