2. leht 3-st
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 11:24, 12 Okt 2010
Postitas satik
Täna on vist üldse nadi päev et juhtub - Poolas volkar rekkaga koos, 17 toidult maas, Ukrainas buss rongi ees, 32 toidult maas... need paar küna mõlkimist pole nagu eriti midagi, praeguseks peaksid mõlemad olema Rotterdami sadamas, leke samuti peatatud.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 11:47, 12 Okt 2010
Postitas kokku123
Nagu ennustaja edgar ennustas. Hakkavad juhtuma laevaõnnetused...
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 11:52, 12 Okt 2010
Postitas peeter3000
satik kirjutas:Täna on vist üldse nadi päev et juhtub - Poolas volkar rekkaga koos, 17 toidult maas, Ukrainas buss rongi ees, 32 toidult maas... need paar küna mõlkimist pole nagu eriti midagi, praeguseks peaksid mõlemad olema Rotterdami sadamas, leke samuti peatatud.
täiendan,hukkunuid: 18 ja 37.
ei ole veel sadamas:
kaubalaeval lubati edasi sõita Rotterdami,aga tanker on 25km kaugusel rannikust ja triivib suunal SW.ümbritsetuna 5-6 laevast,mis hoiavad 300-500m kaugusele.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 16:36, 12 Okt 2010
Postitas satik
jah... need merevalvekaatrid otsivad võimaliku reostuse jälgi ümber tankeri.
Aga hea vähemalt et poisid nii poole tunni pärast saavad kõva maa peale
Ja varsti on Biscaya laht ootamas... mnjaa.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 20:28, 12 Okt 2010
Postitas TarmoTanilsoo
Väike meeldetuletus AISi osas: See levib ultralühilainetel sagedusel 162 mhz. Ja sellisena levivad nad maapealselt vaid ca 80 km (sõltuvalt antenni kõrgusest)... nii et Marinetrafficu kaudu jälgimisest on kasu vaid rannikute lähedal.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 20:35, 12 Okt 2010
Postitas peeter3000
TarmoTanilsoo kirjutas:Väike meeldetuletus AISi osas: See levib ultralühilainetel sagedusel 162 mhz. Ja sellisena levivad nad maapealselt vaid ca 80 km (sõltuvalt antenni kõrgusest)... nii et Marinetrafficu kaudu jälgimisest on kasu vaid rannikute lähedal.
nii et keset ookeani on nad "kadunud"?
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 20:47, 12 Okt 2010
Postitas satik
Class B AIS Radio Beacon on vaid mõne vatise võimsusega, peab tagama märkamise 5nm (meremiili) ulatuses, kaugemale võib levida (ei pea). Class A on selline võimsam asi, Long Range võiks öelda. Suured (või kõrge Priority'ga) alused reeglina on Class A seadmetega.
Poistel on jalad maas, Läänedoki kohviku ees. Lõpuks.
Ookeanil on Navirec ja lähimaa AIS kasutud. Üle sati saab jälgida AIS signaale kuid kas Nordeal on see varustus peal ei oska öelda (OrbiCom vms). Satelliittelefon on vist küll seal olemas.
OrbiCom oli kuulu järgi vähese häirekindlusega olnud, ilmselt seepärast et kui neid B klassi junnikesi lähestikku palju on siis ei suutvat eristada. Ei tea rohkemat.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 09:43, 13 Okt 2010
Postitas svenzon
Navireci lahendus on pigem plussiks Nordea jälgimisel. Tõesti süsteem saadab koordinaate GPRS side kaudu ning osades suurtes EU riikides kus nad vahepeal ära kadusid, levi ei olnudki.
Seade töötas ilusti ja vastas sõnumitele. Eestis oleme tõesti harjunud ka väiksema kännu peal netis käima, aga mujalmaal ei ole see kahjuks nii arenenud. Osaliselt on augud sees leviga. Kuna lahendus on pigem mõeldud autode jälgimiseks, siis on selge miks ta keset merd ära kaob. Sama teema on ka Kieli kanali ümbrusega.
Kui seade ei töötaks, siis ei näitaks ta ka hiljem läbitud teekonda.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 11:19, 13 Okt 2010
Postitas satik
Kõigepealt tervitused foorumiga liitumise puhul!
Mul oli eile aega ja jälgisin paralleelselt nii Navirec'i kui Marinetrafficu kaudu Nordea liikumist Amsterdami reisisadama suunas ja pean ütlema et Navirec töötas selles piirkonnas efektiivsemalt.
Marinetraffic näiteks ei suutnud midagi arusaadavat kujutada kui poisid esmalt lüüside juures (Velsenis) valesti sõitsid ja siis kurssi parandasid

Lisaks sellele delay 70-100m kandis võrreldes Navireci teekonnaga.
Seega jah seade töötab, salvestab logina koordinaatide jada ajas ja võimalusel saadab selle ära. Kui aga hakatakse minema üle Atlandi siis andmete saatmisega GPRS kaudu läheb jamaks.
Svenzon, näib et oled projektiga seotud - kas on olnud arutlusel et ookeanidel saadetakse koordinaadid üle satelliitelefoni? Sest AIS'i asukohamääramine töötab nagunii (GPS baasil), vaja ainult valida väljund kuhu/kuidas andmed väljastatakse.
Kuidas see mõeldud on?
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 15:53, 13 Okt 2010
Postitas svenzon
Tere, tere.
Hetkel võetakse koordinaate iga 5 sekundi tagant. Ookeani ületamisel veidi hõredamalt.
Satelliitside kaudu nende edastamiseks oleks projekt eeldanud päris suuri muudatusi lahenduses, mis aga ei olnud otstarbekas. Praegusel juhul ongi arvestatud sellega, et üle ookeani minnes on "pime aeg".
Vähemalt saab kogu läbitud trajektoori hiljem analüüsida (AISiga seda ei saa) ning kasutada muudeks otstarveteks.
Nagu ka ise välja tõid on Navireci täpsus vaieldamatu.
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 14:25, 15 Okt 2010
Postitas seston
asi ikka edeneb.Jälle maal ja joovad
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 17:27, 15 Okt 2010
Postitas satik
seston kirjutas:asi ikka edeneb.Jälle maal ja joovad
No mis - selle nädala esimene reede õhtu ka ju!

Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 19:24, 15 Okt 2010
Postitas peeter3000
akud on purjekal liiga nõrgad..vaja laadida iga 6h järel..s.t. vahetatakse välja (TV3 Uudised).
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 20:34, 15 Okt 2010
Postitas seston
kas neil siis tuule genekat pole laeval ?
Re: Marko ja Jaani reis
Postitatud: 20:40, 15 Okt 2010
Postitas peeter3000
seston kirjutas:kas neil siis tuule genekat pole laeval ?
sama mõtlesin minagi..