Postitatud: 18:37, 22 Okt 2006
Ma vaatan et seal lehel on venekeelne elanikkond eriti pöördesse aetud 

See pigem selle pärast, et vene tähestik kipub jääma ettepoole ladina omast...mixman kirjutas:Ma vaatan et seal lehel on venekeelne elanikkond eriti pöördesse aetud
Ka teistele uskumatutele oleks pidanud näidatama saksa laboris tehtud mudeli katseid(need olid küll teise laeva jaoks tehtud,kuid analoogse tüübi jaoks). Seal läks avatud vööriga laev mõne minutiga põhja. effekt oli umbes sama nagu paadi kallutamine küljelt küljele. Ning see jutt et kuskil telekanalil midagi näidati ja see pärast ära kaudus on puhas BS . Ükski suurem telekanal ei lähe sellega liimile, ning veel enam tavaliselt sellel ajal lindistasid paljud videomakid öösiti igasugu asju ning variant , et keegi neid päästetuid ei lindistanud ei ole reaalne. Vastus saab olla ainult üks, suure ähmiga vaadati valesti, muidu oleks ammu mõin videosalvestis lagedale ujunud. Olles ise tuuker olnud julgen väita, et tuukrioperatsioon ei tule küll eriti odvam selle varki tõsmisest , kuid ilmselt saaks kiiremini teatud küsimustele vastuse kätte, mis võibolla edasise uurimise mõtetuks muudaks.DreamMan kirjutas:Spekuleeritud on et selles pardas milline vastu merepõhja pidavat olema pirakas auk, mis laeva põhja ajanud. Välisel vaatlusel siis justkui ei tuvasta midagi. Muid väliseid jälgi ka eriti pole, sestap selline segadus. Ega jah nii vana laeva poleks mõtet üles tõsta, kuigi huvitaks vähemasti teada saada miks ta 10 mindiga põhja läks ....
Ei hakka vägapalju detailidesse laskuma,kuid laeva ülestõstmine sellisena nagu meedias läbikõlanud on võiks maksta jah analoogselt tuukriopreatsioonile( korralikule nagu sa väitsid) . Üles tõstmine põhineb suuresti tuukritöödel, mis on võrreldavad tundidena väiksemas mahus kui operatsioon(kuna tõstmisel saab kasutada suures mahu allvee roboteid, mis on odavam kui tuukri nn tund). Küsimus on lihtsalt selles, et peale laeva ülesstõstmist, mida sellega teha? Tuukrioperatsioon nn pinnasepoolsel küljel on aga keeruline ja maksab kohutavalt, litsam on saada mingi ettekujutus seespoolse uurimise käigus aga vaevalt seegi eriti odavam tuleb. Ikkagi jääb püsima variant nn pinnapealsete(a'la Rabbe) uuringute tegemiseks vastavates kohtades. Kuna aga see variant vaevalt erilist selgust toob, siis seni kaua kuni ei kulutata mega summasi , ei ole loota varki uurimisega täit selgust saada. Kuna neid mega summasi ei ole aga kuskilt võtta, siis jääki estoni teemal manipuleerimine mõningate isendite tähelepanu magnetiks.kallo kirjutas: Ja väide et tuukrioperatsioon ja tõstmine on sama hinnaga näitab kahjuks juba taset...
Aga kes annab garantii, et need kes rääkima hakkavad ei ole seda kellegi abiga välja mõtelnud? Kokkuvõttes on kellegile kasulik, et kõmu ümber Estonia ei vaibuks, kas seal nüüd ka mingit seletamatut asja juhtus, ei saa praeguse seisuga küll kindlalt väita. Sellel ööl oli tugev torm , ja arvestades lainepikkusi , usun mina siiski veega täitumise teooriat. Miks see võimalikuks sai on teema juba omaette. Igatahes vandenõuteooria on sellise väikese riigi jaoks siiski uskumatu.kallo kirjutas: Ainuke lahendus on ikkagi erapooletu tuukrioperatsioon. Veel lihtsam lahendus on muidugi et keegi hakkab lihtsalt rääkima, inimene kellel elus enam midagi kaotada pole (nagu see rootsi tolliinspektor) Ja kui tollitöötaja tuli välja sellise teabega mida siis veel suuremad ninad rootsis teavad...?
tuttavad olid samal öösel Silja peal(mudelit ei mäleta enam) kes õnnetuspaigale jõudis esimesena , ja nende sõnul öökisid laevas kõik , ning torm ja lained olevat väga suured olnud. Olen sõitnud kunagi VanaTallinaga 22m/s tormiga HLK-TLN sõitnud, siis seda ei anna eriti võrrelda stoki liiniga. Seal on juba isegi 10m/s päris korralik torm. Millest see vahe nii suur tuleb kajuks ei oska ütelda.kallo kirjutas:Tõesti tõusis sellel ööl tugev torm aga vaadates ilmajaamade vaatlusaruandeid ja ka ellujäänute sõnul alles siis kui laev juba merepõhjas oli. Ehk siis puhus tuul 16-18 m/s puhanguti kuni 22 m/s
Tundub, et enam ei tehta vahet muna ja kana vahel!kallo kirjutas:
Poliitiliselt on asi loomulikult väga kasulik Savisaarele kes saab selleaegse peaministri Laari uue tulemise takistada. Aga küsi endalt kas on keegi poliitikutest veel saanud suure preemia USAst "vabaduse arendamise eest" ja võetud soojale kohale suure Rootsi panga nõukogus.
On kellegii veel selliseid asju ette näidata? Miks siis tal on?
Üritan erinevalt paljudest fakte täpsena hoida ja neid mitte vastutustundetult lahmida. Esiteks jõudis sündmuskohale Viking Mariella, pärast 20 minutit Silja Europa. Siis oli kell juba 3 lähedal ehk mitu tundi sündmuste ahela algusest hiljem. Siis olid tormituuled juba oluliselt tugevnenud ja saavutasid maksimumi minu mäletamist mööda kella viie paiku. Laeva suurusest oleneb kuidas ta tormi kannatab. Vana Tallinn on üks väiksemaid laevu mis siin läänemerel seilas sellepärast ka annab harva sõitjale 22 m/s kohutava tormi mõõdu ja võtab okse lahti. Mõttekäiku aretades vaata mis toimub juba päris väikese tuulega autoekspressiga mis päris väike. Helsingi-Tallinna ja Tallinna -Stockholmi avamereosad on ilmaliselt täiesti võrreldavad seda võin ise kinnitada olles mõlemaid otsi sõitnud sadu kordi. Samuti on inimeste reageerimine kõikumisele väga erinev samuti võis silja peal inimeste tervist hullemaks teha seik et laev jäi ju merele seisma.SuurJobu kirjutas:tuttavad olid samal öösel Silja peal(mudelit ei mäleta enam) kes õnnetuspaigale jõudis esimesena , ja nende sõnul öökisid laevas kõik , ning torm ja lained olevat väga suured olnud. Olen sõitnud kunagi VanaTallinaga 22m/s tormiga HLK-TLN sõitnud, siis seda ei anna eriti võrrelda stoki liiniga. Seal on juba isegi 10m/s päris korralik torm. Millest see vahe nii suur tuleb kajuks ei oska ütelda.kallo kirjutas:Tõesti tõusis sellel ööl tugev torm aga vaadates ilmajaamade vaatlusaruandeid ja ka ellujäänute sõnul alles siis kui laev juba merepõhjas oli. Ehk siis puhus tuul 16-18 m/s puhanguti kuni 22 m/s