lennundus
Re: lennundus
Ajate segi mõisted lähenemine ja maandumine...
ILS võimaldab automaatset lähenemist ja vaid Cat IIIb ning Cat IIIc korral ka maandumist puuduva visuaalnähtavuse korral
(keegi ei kasuta Cat III automaatmaandumist tavanähtavuse korral)
Tallinnas on vaid Cat II ILS ehk automaatmaandumisest võib vaid unistada.
Ka nn SAT-maandumised on tegelikult vaid lähenemised ja viimane etapp tehakse alati inimene-masin koostöös.
Osa rutiinseid tegevusi nagu kõikvõimalike tüürpindade juhtimisi ja teliku väljumine kindla kõrguse juures on tõesti automatiseeritud.
ILS võimaldab automaatset lähenemist ja vaid Cat IIIb ning Cat IIIc korral ka maandumist puuduva visuaalnähtavuse korral
(keegi ei kasuta Cat III automaatmaandumist tavanähtavuse korral)
Tallinnas on vaid Cat II ILS ehk automaatmaandumisest võib vaid unistada.
Ka nn SAT-maandumised on tegelikult vaid lähenemised ja viimane etapp tehakse alati inimene-masin koostöös.
Osa rutiinseid tegevusi nagu kõikvõimalike tüürpindade juhtimisi ja teliku väljumine kindla kõrguse juures on tõesti automatiseeritud.
- Linnavurle
- Entusiast
- Postitusi: 375
- Liitunud: 20:25, 02 Juul 2008
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus
Vaata seda videot A380 maandumisest San Fransisco lennuväljale, automaatikast (telikud, tagatiivad) pole haisugi.Carat_EST kirjutas:Ajate segi mõisted lähenemine ja maandumine...
ILS võimaldab automaatset lähenemist ja vaid Cat IIIb ning Cat IIIc korral ka maandumist puuduva visuaalnähtavuse korral
(keegi ei kasuta Cat III automaatmaandumist tavanähtavuse korral)
Tallinnas on vaid Cat II ILS ehk automaatmaandumisest võib vaid unistada.
Ka nn SAT-maandumised on tegelikult vaid lähenemised ja viimane etapp tehakse alati inimene-masin koostöös.
Osa rutiinseid tegevusi nagu kõikvõimalike tüürpindade juhtimisi ja teliku väljumine kindla kõrguse juures on tõesti automatiseeritud.
http://www.wimp.com/approachlanding/
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8384
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_A ... Flight_370
järgivaatamine flightradaris:
Kuala Lumpur
1. playback
2.07/03/14 utc 17:40 > start
3. MAS370
---------
mas370
B777
kukkus merre kl. 17:22 utc (07.03.14)
tõusis Kuala Lumpur-ist kl.16.40 utc 07.03.14 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget.
------
kõik lennud muudavad just selle koha peal suunda.
järelikult on ka tema saanud käsu suunda muuta ja kohe peale seda kaotab kõrgust ja kukub merre 2min. jooksul.
see kursimuutus 27 kraadi pealt 40-le toimub peale Vietnami lennujuhtimisalasse jõudmist.
sinna ta aga ei jõudnud:
An official at the Civil Aviation Authority of Vietnam said the plane had failed to check in as scheduled at 1721 GMT while it was flying over the sea between Malaysia and Ho Chi Minh city.
-------
kl.17.30 utc sai 30min. eespool liikunud lennuk selle lennukiga kontakti, aga raadioside katkes.. http://www.nst.com.my/nation/general/fo ... e-1.503464
edit. see info vist ei vasta tõele.
---
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
hetkel on ka pommivõimalus kuna pardal võisid viibida varastatud passidega isikud..
...The real questions are why a 777 flying at 10km dissapeared without a PAN or a MayDay. I don't think it was a electrical (fire) either. Something happened instantly, like an explosion, a shoot-down, a bomb or even a midair collision with a drone..
------
täna öösel (09.03 Taiwan kl. 24) on leitud mingi ujuv tükk ,200km põhja suunas nn. merrekukkumiskohast (fr24 järgi) (tuul, hoovus?)
homme kui valgeks läheb uuritakse edasi.
edit.
tundub,et leitud tükk ei kuulu lennukile..
--
how accurate is flightradar:
http://english.astroawani.com/videos/sh ... r-24-27103
-----
leitud tükid? -------
http://www.n2yo.com/flight-mh370/
sat.pildid oletatavast õnnetusekohast
---------
uus info lennusuunast On Mar 11th 2014 Malaysia's Air Force reported their primary radar data suggest, the aircraft may have turned west over the Gulf of Thailand at about 1000 meters/3000 feet below the original flight level and flown past the east coast near Khota Baru and the west coast of Malaysia near Kedah, the radar return was last seen at 02:40L near Pulau Perak in the Straits of Malacca, about 285nm westsouthwest of the last known (secondary) radar position.
järgivaatamine flightradaris:
Kuala Lumpur
1. playback
2.07/03/14 utc 17:40 > start
3. MAS370
---------
mas370
B777
kukkus merre kl. 17:22 utc (07.03.14)
tõusis Kuala Lumpur-ist kl.16.40 utc 07.03.14 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget.
------
kõik lennud muudavad just selle koha peal suunda.
järelikult on ka tema saanud käsu suunda muuta ja kohe peale seda kaotab kõrgust ja kukub merre 2min. jooksul.
see kursimuutus 27 kraadi pealt 40-le toimub peale Vietnami lennujuhtimisalasse jõudmist.
sinna ta aga ei jõudnud:
An official at the Civil Aviation Authority of Vietnam said the plane had failed to check in as scheduled at 1721 GMT while it was flying over the sea between Malaysia and Ho Chi Minh city.
-------
kl.17.30 utc sai 30min. eespool liikunud lennuk selle lennukiga kontakti, aga raadioside katkes.. http://www.nst.com.my/nation/general/fo ... e-1.503464
edit. see info vist ei vasta tõele.
---
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
hetkel on ka pommivõimalus kuna pardal võisid viibida varastatud passidega isikud..
...The real questions are why a 777 flying at 10km dissapeared without a PAN or a MayDay. I don't think it was a electrical (fire) either. Something happened instantly, like an explosion, a shoot-down, a bomb or even a midair collision with a drone..
------
täna öösel (09.03 Taiwan kl. 24) on leitud mingi ujuv tükk ,200km põhja suunas nn. merrekukkumiskohast (fr24 järgi) (tuul, hoovus?)
homme kui valgeks läheb uuritakse edasi.
edit.
tundub,et leitud tükk ei kuulu lennukile..
--
how accurate is flightradar:
http://english.astroawani.com/videos/sh ... r-24-27103
-----
leitud tükid? -------
http://www.n2yo.com/flight-mh370/
sat.pildid oletatavast õnnetusekohast
---------
uus info lennusuunast On Mar 11th 2014 Malaysia's Air Force reported their primary radar data suggest, the aircraft may have turned west over the Gulf of Thailand at about 1000 meters/3000 feet below the original flight level and flown past the east coast near Khota Baru and the west coast of Malaysia near Kedah, the radar return was last seen at 02:40L near Pulau Perak in the Straits of Malacca, about 285nm westsouthwest of the last known (secondary) radar position.
Sul ei ole õigusi, et siin postituses manuseid näha.
Viimati muutis peeter3000, 21:58, 12 Mär 2014, muudetud 12 korda kokku.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- Linnavurle
- Entusiast
- Postitusi: 375
- Liitunud: 20:25, 02 Juul 2008
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus
France24 peal oli täna uudisvoog Malaysia lennukist ja seal öeldi välja (sõjavägi) et lennuk oli otsa ümber pööranud enne kui radarilt kadus.
Kahtlustatakse terrorismi.
Kahtlustatakse terrorismi.
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8384
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus

A) Kaaperdamine:
1.Malaisia ATC-ga jäeti hüvasti (raadio kaudu) (17:21)
2.Secondary radar lülitati välja (ainuke võimalus lennukit identifitseerida) (17:22)
3.ACAR ühtegi anomaaliat ei tuvastanud ja automaatset raportit ei saadetud (tõenäoliselt on lennuk täiesti korras)
4.Vietnami ATC lennukiga ühendust ei saanud (raadio kaudu) (17:30)
5.GPS signaali välja ei saada
6.edasi jäi ainuke võimalus lennukit jälgida Primary radariga ,aga sellega pole võimalik kindlaks teha lennuki identiteeti.(viimane arvatav radarisse ilmumine 18:15)
7. kui lennata piisavalt madalal Primary radarist ka kasu pole
8. kui nüüd hiljem mõni radar ka lennuki leiab ,pole kindel tegelikult mis lennukiga tegu
9. ehk lennuk on kadunud
----
B) Tehniline viga (Sky News versioon):
1.Malaisia ATC-ga jäeti hüvasti (raadio kaudu) (17:21)
2. murdub katusel asuv SATCOM antenn (tekib 30cm auk)
3.Secondary radar lülitati välja (puruneb/tehniline viga) (17:22)
4.meeskond keerab tagasi KLI lennuväljale (autopiloot ja uus suund kraadides)
5.meeskond kaotab teadvuse (ei pane hapnikumaske pähe)
6.ACARS?? (näitab,et lennuk lendab veel 5h?-saadab datat)
7.Vietnami ATC lennukiga ühendust ei saanud (raadio kaudu) (17:30)
8.GPS signaali välja ei saada
9.edasi jäi ainuke võimalus lennukit jälgida Primary radariga ,aga sellega pole võimalik kindlaks teha lennuki identiteeti.(viimane arvatav radarisse ilmumine 18:15)
10. lennuki suund on kusagile India Ookeani suunas
11. kui nüüd hiljem mõni radar ka lennuki leiab ,pole kindel tegelikult mis lennukiga tegu
12. ehk lennuk on kadunud
13.lennuk lendab autopiloodiga 5-6h kuni kütuse lõppemiseni Ookeanil
---
alanud on otsingute 6. päev.
---------
edit!
CNN näitab ,et hiinlased on leidnud mingid tükid merest Vietnamist lõunasse (sat-pilt),
kadumiskohast SE suunas. (pilt 09.03.2014 hommikust)
eksperdid aga mainivad ,et ei pruugi olla pärit lennukilt.
---------
13.03
anonüümne uudis
http://uudised.err.ee/v/valismaa/efe687 ... e4c38e159a
annab teada ,et ACARS oli kokkuhoiu tõttu niimoodi seadistatud ,et vigade korral datat ei saatnud...

-----
http://yle.fi/uutiset/mysteerikoneen_ko ... la/7136785
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8384
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus
ainuke info ,et lennuk võis lennata 5h on selliselt süsteemilt nagu Airplane Health Management.
Malaysianil polnud data saatmise teenust tellitud, aga antud systeem oli nn. stand by 5h!
ehk töötas.
AHM saadab signaali nii lennates kui ka hiljem näiteks lennuväljal seistes .
Sul ei ole õigusi, et siin postituses manuseid näha.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
Re: lennundus
...mida tähendab "GPS signaali välja ei saada"?
Viimsi poolsaare alguses,Triax100+antenni ajam RAK380;
TV'd: Sam. QE65-Q ja LE40D550 + Elion boxid ARRIS VIP1113 ja VIP5305
soundb:Sam.HW-K450
blue-ray: Sam.BD-J5500
Raadio: Yam. R-N303D ja Imperial DABMAN i200 + 9el.vert. DAB-yagi az.WE
TV'd: Sam. QE65-Q ja LE40D550 + Elion boxid ARRIS VIP1113 ja VIP5305
soundb:Sam.HW-K450
blue-ray: Sam.BD-J5500
Raadio: Yam. R-N303D ja Imperial DABMAN i200 + 9el.vert. DAB-yagi az.WE
Re: lennundus
Usun et mõeldud on GPS vastuvõtja kohta seda, et mingit tagasiside signaali mingit kanalit pidi kusagile ei lähe. Ja nii ju ongi. GPS võtab erinevate satelliitide (mida rohkem seda uhkem) signaalid vastu ning töötleb neid vastuvõtukoha geograafilise asukoha ning vastuvõtukoha võimaliku liikumise arvutamiseks.officer kirjutas:...mida tähendab "GPS signaali välja ei saada"?
Neid arvutustulemusi oleme ilmselt kõik oma silmaga ka näinud...
Minu "muldvana" ja "mittehõõrutav" Nokia E52 saab GPS asjaga väga kenasti hakkama, ainult Eesti kaardid on ajast ja arust


AX HD61 4K ; AX HD51 4K ; LG OLED65B8PLA; LG OLED55EG9A7V ; T90 0,8W; 4,8E; 9E; 13E; 16E; 19,2E; 23,5E; 28,2E; 31,5E; 36E
Re: lennundus
aga kes keelab uuendamast, see ju tasutaHenkka kirjutas:
ainult Eesti kaardid on ajast ja arust![]()
Re: lennundus
Õige.wello kirjutas:aga kes keelab uuendamast, see ju tasutaHenkka kirjutas:
ainult Eesti kaardid on ajast ja arust![]()
Ainult E52 on eelajalooline nuppudega "mittehõõrutav" telefon
ning selle kaardibaasi edasiarendamine ei ole kindlasti Nokia huvi.
On nigu on (Vladislav Korzhets)
AX HD61 4K ; AX HD51 4K ; LG OLED65B8PLA; LG OLED55EG9A7V ; T90 0,8W; 4,8E; 9E; 13E; 16E; 19,2E; 23,5E; 28,2E; 31,5E; 36E
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8384
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus
viimased kuulujutud väidavad juba kindlalt ,et lennuk kaaperdati.
lennuk saatis signaali kl.00:40 (õhkutõus) kuni 08:11 ehk 7 ja pool tundi kokku.(kütust oli tangitud lennuväljal umbes 8h lennu jaoks)
kas ta ka kogu selle aja lendas pole teada.
otsingud algses piirkonnas on lõpetatud.
nb! ACARSi lülitas keegi lennukisolija välja juba kl.17:07utc.(sec.radar lülitati välja 17:21) ,peale seda muutis lennuk suunda nagu on varasemast teada.
-----
hetkel on küsimus, kas lennukit juhtisid reaalsed (elus) inimesed või lendas autopiloodiga kuni kütuse lõppemiseni (kl. 08:11, 00:11utc).
lennuk saatis signaali kl.00:40 (õhkutõus) kuni 08:11 ehk 7 ja pool tundi kokku.(kütust oli tangitud lennuväljal umbes 8h lennu jaoks)
kas ta ka kogu selle aja lendas pole teada.
otsingud algses piirkonnas on lõpetatud.
nb! ACARSi lülitas keegi lennukisolija välja juba kl.17:07utc.(sec.radar lülitati välja 17:21) ,peale seda muutis lennuk suunda nagu on varasemast teada.
-----
hetkel on küsimus, kas lennukit juhtisid reaalsed (elus) inimesed või lendas autopiloodiga kuni kütuse lõppemiseni (kl. 08:11, 00:11utc).
Viimati muutis peeter3000, 11:00, 15 Mär 2014, muudetud 2 korda kokku.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
Re: lennundus
...palun vabandust, ei tea keda sa silmas pead, mina olen TLL maandunud ca 500 x, nii kapteni kui ka instruktorina.Carat_EST kirjutas:Ajate segi mõisted lähenemine ja maandumine...
Viimsi poolsaare alguses,Triax100+antenni ajam RAK380;
TV'd: Sam. QE65-Q ja LE40D550 + Elion boxid ARRIS VIP1113 ja VIP5305
soundb:Sam.HW-K450
blue-ray: Sam.BD-J5500
Raadio: Yam. R-N303D ja Imperial DABMAN i200 + 9el.vert. DAB-yagi az.WE
TV'd: Sam. QE65-Q ja LE40D550 + Elion boxid ARRIS VIP1113 ja VIP5305
soundb:Sam.HW-K450
blue-ray: Sam.BD-J5500
Raadio: Yam. R-N303D ja Imperial DABMAN i200 + 9el.vert. DAB-yagi az.WE
Re: lennundus
Tulnukad kaaperdasid ehk lennuki.peeter3000 kirjutas:viimased kuulujutud väidavad juba kindlalt ,et lennuk kaaperdati.
lennuk saatis signaali kl.00:40 (õhkutõus) kuni 08:11 ehk 7 ja pool tundi kokku.(kütust oli tangitud lennuväljal umbes 8h lennu jaoks)
kas ta ka kogu selle aja lendas pole teada.
otsingud algses piirkonnas on lõpetatud.
nb! ACARSi lülitas keegi lennukisolija välja juba kl.17:07utc.(sec.radar lülitati välja 17:21) ,peale seda muutis lennuk suunda nagu on varasemast teada.
-----
hetkel on küsimus, kas lennukit juhtisid reaalsed inimesed või lendas autopiloodiga kuni kütuse lõppemiseni (kl. 08:11, 00:11utc).
Re: lennundus
Kas tõesti saab suurel reisilennukil täna kõik andurid lihtsalt nupust välja lülitada, nii, et muutud sisuliselt nähtamatuks ja sõida kuhu tahad?
- Linnavurle
- Entusiast
- Postitusi: 375
- Liitunud: 20:25, 02 Juul 2008
- Asukoht: Tallinn
Re: lennundus
Sekundaarradar lennukil? Ega Sa midagi segamini ei aja. Lennukil on ainult üks radar,kokkupõrgete vältimiseks. Asub lennuki nina koonuses.peeter3000 kirjutas:viimased kuulujutud väidavad juba kindlalt ,et lennuk kaaperdati.
lennuk saatis signaali kl.00:40 (õhkutõus) kuni 08:11 ehk 7 ja pool tundi kokku.(kütust oli tangitud lennuväljal umbes 8h lennu jaoks)
kas ta ka kogu selle aja lendas pole teada.
otsingud algses piirkonnas on lõpetatud.
nb! ACARSi lülitas keegi lennukisolija välja juba kl.17:07utc.(sec.radar lülitati välja 17:21) ,peale seda muutis lennuk suunda nagu on varasemast teada.
-----
hetkel on küsimus, kas lennukit juhtisid reaalsed (elus) inimesed või lendas autopiloodiga kuni kütuse lõppemiseni (kl. 08:11, 00:11utc).
Sekundaarradari all mõtled vast transpondrit. Enne lendu antakse squawk (4 kohaline kood), mis sisestatakse transpondrisse. Sekundaarradar saadab päringu ühel sagedusel ja transponder vastab teisel sagedusel. Kui transponder välja lülitada, kaob lennuk tsiviilradarite jaoks. Primaarne radar "näeb" lennuki kerelt peegeldunud raadiolaineid.
Määrab suht täpselt asukoha, kuid ei suuda täpselt määrata kõrgust (altituudi).