Kirjutasin mõned päevad tagasi sellest, seal on ka eesti striim, aga näha, et eestlastel on staatiline pressimine MUX'i. Lätlastel uued riistad - dünaamiline rahaveski
pets1 kirjutas:
Minu pakkumine oli sellise salaplaaniga:
1. CBR videole kuna adaptiivsetel kooderitel on halb omadus riba kokku tõmmata teinekord just seal kus ei tohiks, a'la vutimehed suurel ühtlasel väljakul. Jah, floor aitaks ka, aga siis peab hea floor olema.
2. VBR helile kuna arvan, et just 224 VBR on eristamatu MP3 CBR 320-st, mis max. võimalik. CBR 192 pole paha, aga minu kuulmise järgi just seal pole seda "õhku", mida iganes see ka täpselt ei tähistaks. Psühhoakustika on selline alkeemia.
1. Minu unistatud floori tõus oleks 3,3x. Võiks olla natuke parem kui praegune see 600 kbps tulemus.
2. mp3 ja mp2 psühhoakustilised algoritmid on piisavalt erinevad et mitte neid võrrelda, 224-256 pakkusin suht reaalsetel kaalutlustel, et ei ajaks kanali mahtu teab mis suureks, teiseks - algmaterjal pole ju ka miski dvda või sacd - ikka kas mp2 või rekodeeritud dolby digitalist. CBR 256 mp2 on piisav. Kui oleks ruumi panna lisaks juurde originaalheli (DDkujul) siis väga ei vinguks. Alternatiivina AAC 160kbps oleks samuti jutuks asi - võiks olla kasvõi testina lisaks, saaksid erinevate seadmete omanikud raporteerida kas ja kuidas AAC töötaks.
Tegelikult, endalegi üllatuseks, ei ole kehvem kuigi on vanem, nõks on selles esiteks on helisagedused piiratud alles 20kHz juures, pakkimise algoritm aga on lihtsam ning seega pakitakse rohkem "õhku" mille mp3 koodrid jätavad signaalist välja. (proovi pakkida ehtsat valget müra LAME koodriga - LAME pakitu osutub vaikuseks , sellest on asjakohastes foorumites hoolega räägitud).
pets1 kirjutas:sorry, selle mp3-ga läks puusse, aga noh, vanast peast saab ka igasugu huvitavat teada.
samas mp2 on sutsu kehvem, nii et olgu siis CBR 256 MP2.
256 kbps MP2 = umbes 128 kbps MP3 (niipalju on see sutsu)
pets1 kirjutas:sorry, selle mp3-ga läks puusse, aga noh, vanast peast saab ka igasugu huvitavat teada.
samas mp2 on sutsu kehvem, nii et olgu siis CBR 256 MP2.
256 kbps MP2 = umbes 128 kbps MP3 (niipalju on see sutsu)
Nooh, mis siis 160kb mp2 oleks 56kb mp3?? Vist ikka ei ole ju nii hull
Hakka või katseid tegema, et kui suur see vahe siis ikka tegelikult on.
Võtan siis AAC kah kampa, see ongi mind juba mõnda aega huvitanud.
selle mp3-ga on, selgub nii, et tehti eesmärgiga, et 128 MP3 = 192 MP2
teada ka, et suurematel kiirustel vahe väheneb, seega äkki 256 MP2 ~ 192 MP3?
aga, see MP3 poleks pidanud siin üldse esinema.
4,5 Mbps sain siis aru, oleks video vaja viia ehk samale tasemele, kui oleksime kasutanud MPEG-2 kodeerimist. Tegelikkuses unustate Te ühe asja ära, see kes maksab, tellib muusika ehk Levira teeb seda, mille eest on kanalid valmis maksma. Siin on pigem küsimus kanalitele, miks on heli 160 kbps ja mitte enam 256 kbps ja miks pole kasutusel CBR vaid VBR. Kanalid ei olnud valmis maksma konstantse 3 Mbps eest, vaid maksavad kuu keskmise bitrate eest. Muide kanalid käisid ise testimas, enne DTT-le minekut, mis on neile vastuvõetav bitrate. Kusjuures kasutati väga halva kvaliteediga videomaterjali ning selgus end visuaalselt pole enam vahet, kas bitrate on 2,5, 3 või 4, pilt sellest enam paremaks ei lähe.
Kui 2006. alustati DVB-T teenusega, siis võieti kasutusele parim võimalik tehnika, mis tol hetkel saadaval oli. Selle eluiga saab järgmisel aastal läbi, mis tähendab, et läheb suure tõenäosusega vahetusse varsti.