24. leht 48-st

Re: lennundus

Postitatud: 02:57, 11 Veebr 2016
Postitas Henkka
Ei,

see ei ole ju lennuk...
Pigem tsepeliini taastulek.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin
Ja kui nad selle heeliumiga täidavad, siis vast "suurt pauku" https://en.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_disaster
kah ei tule, aga kulud on ilmselt küllalt suured.

Re: lennundus

Postitatud: 11:33, 11 Veebr 2016
Postitas Henkka
Veel lennundusest... seekord natuke lähedasemast
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/fi ... d=73655417

Lendasin Helsinkist Bangkokki sellesama A350 XWB lennukiga pühapäeva 7.veebruari õhtul.
Lennuk on tuttuus, uhke välimusega ning lennates ka vaikne. Mul oli "Economy Comfort" klass ja ruumi oli täitsa piisavalt.
Reisija jaoks igati OK lennuk... aga...
kui stardiprotseduurid olid lõpetatud ning lennuk veeres stardiraja poole (mida näeb enda ekraani ja suuremate ekraanide pealt hästi)
pandi järsku pidur peale ning mõne aja pärast kostus kapteni hääl,
mis teatas et on rike lennuki arvutisüsteemides ning tuleb lähteväravasse tagasi pöörduda.
Ja nii oligi... Mõne aja pärast järgmine teade kaptenilt - alustame lennuki remonti, see võtab vast nii tunni aega.
Rahvas istub oma kohtadel ja nii see remont algaski.
Pärast tunni aja möödumist järgmine teade - kahjuks võtab remont ja sellele järgnev testimine veel umbes 1,5 tundi aega.
Ja nii edasi...
Videosüsteemid toimisid ja kes tahtis , sai enda soovitud filmi vaadata. Suur pluss on see et reisija saab lennukis korralikud kõrvaklapid sisse ehitatud mürasummutusega.
Vanasti pidi sellised kõrvaklapid ise kaasa võtma, kui normaalset heli tahtsid kuulata.
Aga remont venis... Lõpuks toimus õhkutõus 3,5 tundi hiljem plaanis olnud ajast.
Ning Bangkokki jõudis see A350 samuti 3 tundi hiljem.
Kellel oli jätkulend, need olid omadega korralikult hädas ja ega eriti ei teatatud ka Economy klassi reisijatele, mida peaks ette võtma.
Minu Bangkok-Phuket jätkulend oli loomulikult oma teed juba ammu läinud,
aga Phuketti kohale sain küll, vaid vaevased 6 tundi hiljem kui oli algselt plaanis. Aga mina sain ikka kohale (kuigi 3 tundi hiljem), artiklis nimetatud reisijad seda ei saanud.
Seega - mõelge enne kui hakkate Finnairi A350 lennukit kasutama :?

Re: lennundus

Postitatud: 11:41, 11 Veebr 2016
Postitas tigekala
Henkka kirjutas:Seega - mõelge enne kui hakkate Finnairi A350 lennukit kasutama...
Et siis soovitad Аэрофлот-i teenuseid kasutada ?
Mu abikaasa käib igal aastal Jekaterinburgis, oma isal ja vennal külas. Finnairiga, pilet ca 230-250€.
Аэрофлот, Moskvas ümberistumisega, ca 500-600€.

Re: lennundus

Postitatud: 11:48, 11 Veebr 2016
Postitas peeter3000
topelt

Re: lennundus

Postitatud: 11:49, 11 Veebr 2016
Postitas peeter3000
uutest lennukitest, see Boeing 787 Dreamliner on ka samasugune "vigadehunnik"..

Re: lennundus

Postitatud: 12:11, 11 Veebr 2016
Postitas Henkka
tigekala kirjutas:
Henkka kirjutas:Seega - mõelge enne kui hakkate Finnairi A350 lennukit kasutama...
Et siis soovitad Аэрофлот-i teenuseid kasutada ?
Mu abikaasa käib igal aastal Jekaterinburgis, oma isal ja vennal külas. Finnairiga, pilet ca 230-250€.
Аэрофлот, Moskvas ümberistumisega, ca 500-600€.
Palun loe mu lause lõpuni enne kui kommenteerid :oops:
Mina kirjutasin selgelt Finnairi A350 lennukist.
Ja see juhtum oli minu paljude aastate praktika osas esimene kord, kui hilinemine sihtkohta oli 3 tundi - Finnair on igati OK lennufirma.
Ning lennuki kapten ütles väga selgelt et A350 XWB arvutid vahetati välja ning tehti kõik asjakohased testid...
Selle kohta on 3,5 tundi remondiaega isegi väga hästi.
Aga kolmapäevase lennu reisijatel nii hästi ei läinud :cry:

Re: lennundus

Postitatud: 13:28, 11 Veebr 2016
Postitas arkoko
A350 XWB - B, ehk beeta :D

Re: lennundus

Postitatud: 14:48, 11 Veebr 2016
Postitas peeter3000
viktooriniküsimus:
palju on A350-900 letihind aastaks 2016?

Re: lennundus

Postitatud: 16:08, 11 Veebr 2016
Postitas Henkka
arkoko kirjutas:A350 XWB - B, ehk beeta :D
XWB - Extra Wide Body ... ja tõepoolest Economy klassis on 3 korda 3 istet reas. Ei ole just kõige mugavam kombinatsioon, kui juhtud näiteks keskel istuma. Mul vedas, olin vahekäigu ääres ning kaks reisikaaslast (paar: mees ja naine) said minust kenasti mööda ilma probleemideta :mrgreen:

Re: lennundus

Postitatud: 09:22, 17 Veebr 2016
Postitas peeter3000
natuke eestikeelset juttu sellest inglaste hübriidõhulaevast (lendav õhuhiiglane).
Airlander 10 on täidetud õhust kergema süttimatu heeliumi ja õhu seguga.
Algselt oli mõeldud USA sõjaväe jaoks.
http://forte.delfi.ee/news/kosmos/briti ... d=73698429
hybriidohusoiduk.png

Re: lennundus

Postitatud: 18:48, 17 Veebr 2016
Postitas peeter3000
täna pärastlõunal oli järjekordne "olukord" vene pommilennukitega UK rannikul, RAF hävitajad saadeti välja..

RAF Typhoons have been scrambled to intercept two Russian bombers heading towards UK airspace, the Ministry of Defence has said.
The jets were dispatched from RAF Coningsby in Lincolnshire on Wednesday afternoon following the security alert.
An RAF spokesman said the situation was "on-going" and was not uncommon. "We have Typhoons up on a quick reaction alert," he said.
http://www.bbc.com/news/uk-35598892?ns_ ... ws_central

Re: lennundus

Postitatud: 16:45, 19 Veebr 2016
Postitas peeter3000

Pilt

Re: lennundus

Postitatud: 21:21, 21 Veebr 2016
Postitas Linnavurle
19.02.2016 squawk 7700
AFR1558.png

Re: lennundus

Postitatud: 21:30, 26 Veebr 2016
Postitas peeter3000
esimesed visandid-pildid uuest usa sõja-lennukist b-21 (peaks olema strateegiline pommitaja, Long Range Strike Bomber because it will be designed to launch from the U.S. and strike any target around the globe. )
http://us.cnn.com/2016/02/26/politics/a ... index.html
It's an image that is being picked apart by military aviation experts around the world. The first official drawing of the U.S. Air Force's B-21 bomber.
----
http://tehnika.postimees.ee/3598827/usa ... ajast-b-21
USA õhuvägi avaldas reedel esimese pildi uuest vargpommitajast, mis vahetab välja külma sõja ajal välja töötatud pommitaja B-52.
Lennuki prototüüpi pole veel ehitatud, mistõttu näitas õhuväeminister Deborah Lee James USA linnas Orlandos kunstniku loodud pilti.
Kuni uue nime väljamõtlemiseni kannab lennuk nime B-21, lausus James.
Lennukit ehitab ettevõte Northrop Grumman ning USA õhuväed soovib neid osta kokku sada. B-21 peab välja vahetama nüüdseks aegunud pommitajate B-52 ja B-1 eskadrillid.
-----
The US Air Force has revealed its bomber for the 21st century, the Northrop Grumman B-21 long-range strike bomber.
The official designation comes as the air force for the first time releases an artist's rendering of the still-classified bomber — a flying wing design similar to the Northrop B-2 and the company's concept for the previous Next-Generation Bomber (NGB) project.
The air force hasn’t purchased a new bomber in this century and is still dependent on 54-year-old Boeing B-52H and 28-year-old B-1B. Its 21-year-old B-2 Spirit, the only in-service stealth bomber, will be in use through 2060, officials say.
Revealed at the closing of her “state of the air force” address in Orlando, Florida today, USAF secretary Deborah Lee James revealed the official B-21 designation to rapturous applause.
“Our fifth-generation global precision attack platform will give our country a networked sensor-shoot capability that will allow us to hold targets at risk in a way the world and our adversaries have never, ever seen,” says James.
Many bomber experts have been pushing the B-3 tag as a sequential follow-on to the B-1 and B-2. However, Mitchell Institute dean David Deptula believes the new designation reflects that fact that it is the air force’s premier bomber platform for the 21st century.
“It’s not surprising in terms of the shape based on the physics of low observability, but it’s good that we have an artist’s rendering out and the designation is a good one too,” says the former three-star air force officer.
The air force picked Northrop’s design in October and is proceeding with development after the US Government Accountability Office rejected losing team Boeing and Lockheed Martin’s bid protest.
The new stealth bomber will cost $23.5 billion to develop and is worth $564 million per aircraft, according to US government estimates.
USAF wants 100 B-21s, but Deptula believes the true requirement should be 174.
“We need 174 of them,” he tells Flightglobal after the announcement. “We need a minimum of one squadron for 12 air expeditionary forces to establish the rotational base requirement during peace time to be able to shape and maintain peace and stability around the world.
“We need that number to maintain the ability to support our national security strategy to engage in two major regional conflicts if, in fact, it’s necessary to go to war, particularly in the advanced threat environment that has been growing.”
Northrop’s bomber team was characteristically coy in its response to the unveiling: “Northrop Grumman is proud to serve as the prime contractor for the B-21 Bomber in partnership with the US Air Force, to deliver a capability that is vital to our national security. Any further questions should be directed to the air force.”
https://www.flightglobal.com/news/artic ... be-422459/
http://www.af.mil/News/Photos/tabid/129 ... fault.aspx
Pilt

Re: lennundus

Postitatud: 09:06, 27 Veebr 2016
Postitas Opo
Tegelikult peaks nimi siis olema B2B? :)