Jäi Altitute korrekteerimata vastavalt ilmastikule ning maapind tuli enne vastu kui näidikud kuvasid
Re: lennundus
Postitatud: 01:06, 26 Nov 2024
Postitas officer
kokku123 kirjutas:Jäi Altitute korrekteerimata vastavalt ilmastikule ning maapind tuli enne vastu kui näidikud kuvasid
...mitte ilmastiku, vaid lennuvälja kõrgus merepinnast (QNH). Aga see põhjus võis olla õige vanal ajal...(siis, kui mina piloodiks õppisin )
Tänapäeval lennuvälja ILS mõõdab (ja ka ütleb lähenemise kiiruse ja kõrguse) pidevalt, lennuki enda kontrollsüsteem, neid on erinevaid, hakkab ka piloodi peale röökima, kui midagi on pahasti...
Re: lennundus
Postitatud: 10:43, 01 Dets 2024
Postitas peeter3000
seda lendu segati kaliningradist mööda lennates, ca 32min aja oli GPSi häire..
-------
meile saabusid Eesisse järgmisele õhuturbemissioonile neljaks kuuks F-35 "super-universaal" hävitajad..
------
Seoses peagi algava õppusega Pikne teevad 2. kuni 8. detsembrini liitlasriikide õhuväelased oma hävitus- ja transpordilennukitega Eesti õhuruumis treeninglende, sealhulgas madallende. Õppuse lennud toimuvad määratud treeningalades.
Treeninglennud toimuvad peamiselt Kirde-Eestis, ajavahemikus kell 08.00 kuni 17.00. On võimalik, et treeningute käigus lennatakse ka ülehelikiirusel, mis võib põhjustada suuremat müra ning kohati plahvatustega sarnanevaid helisid helibarjääri ületamisel. Samuti võivad lennukid mööduda asulatest või üksikutest taludest, kuid võimalusel püütakse asustatud alasid vältida.
2. kuni 8. detsembrini on õppuse lennutegevuse toetamiseks Kirde-Eestisse kehtestatud piiranguala EER2301. Õppusel mitteosaleva mehitatud ning mehitamata õhusõiduki lennu aktiveeritud piirangualas, -alasse või -alast välja peab piloot eelnevalt koordineerima NOTAM-is avaldatud õhuväe telefoninumbril vähemalt 30 minutit enne väljalendu.
NATO liikmesriigid eraldavad kaitseväe õppuste ja harjutuste, sealhulgas madallendude läbiviimiseks kindlad piirkonnad ja osad oma õhuruumist. Lennutegevus on kooskõlas Eesti seadustega ning neid sooritatakse kokkuleppel Transpordiameti ja Lennuliiklusteeninduse AS-ga.
Põhja-Atlandi Nõukogu otsuse kohaselt valvavad NATO liikmesriikide õhujõud Eesti, Läti ja Leedu õhuruumi. Õhuturvet tagavad lennukid baseeruvad Eestis Ämari lennubaasis ja Leedus Šiauliai lennubaasis.
Re: lennundus
Postitatud: 17:13, 01 Dets 2024
Postitas officer
[quote="peeter3000"]seda lendu segati kaliningradist mööda lennates, ca 32min aja oli GPSi häire..
...sry, kui lennuk on juba lähialas, Toweriga side, maandumisrada "in.sight", siis see GPS ei oma mingit tähtsust...,kõik toimub käsitsi...
-------
Re: lennundus
Postitatud: 18:23, 01 Dets 2024
Postitas peeter3000
mingi põhjus oli, et lennuk alustas maandumist enne õiget maandumisrada ehk tegelikult maandus 2km enne lennuvälja (imo), miks mitte ei võinud gps häire seda kõike ka kaudselt põhjustada.. või mis iganes elektrooniline häirimine.. (mitte mehaaniline rike)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/6 ... 1733503285
väga huvitav jutustus, aga
soome keeles
--
võin lasta ka ära tõlkida, aga kindlasti tuleb palju vigu sisse ja siis jälle kellelegi ei meeldi..
---
kuidas SR71 luurelennuk kaotas ühe mootori ja pidi kiirust vähendama Läänemerel ning vene hävitajad tahtsid lennukit alla tulistada..1987a siis..
Rootslased asusid SR-71-e kaitsma:
"«Algul üllatas, et meie valmisolekut viielt minutilt tõsteti ja tuli kohe lennukisse minna. Siis saime kohe korralduse õhku tõusta. Sain aru, et nüüd on väga kiire olukord, sest ilm oli tõesti vilets ja polnud kindel, et jõuame baasi tagasi."
"Hiljem teatas luure, et Nõukogude Liit saatis SR-71 järele kokku umbes 20 lennukit.
Re: lennundus
Postitatud: 13:43, 29 Dets 2024
Postitas peeter3000
2 suuremat ja 2 väiksemat õnnetust paari päeva jooksul
*
Aserbaidžaani president Ilham Alijev ütles pühapäeval, et Kasahstanis alla kukkunud lennuk sai kannatada "maa pealt tulistamise tõttu".
Sellest kirjutavad nii Venemaa uudisteagentuur TASS kui ka Interfax.
Lennufirma Azerbaijan Airlines reisilennuk oli teel Venemaa Tšetšeeniasse, kui see jõulupühal Kasahstanis alla kukkus. Lennuõnnetuses hukkus 38 ja ellu jäi 29 inimest.
*Norras KLM lennuk tegi hädamaandumise peale 50km lendamist ning libises välja maandumisrajalt
Laupäeva õhtul Torpis hädamaandumise teinud lennuki on nüüdseks vabastanud õnnetusjuhtumite uurimise amet, teatab politsei. Sündmuskohal on ka politsei. Nüüd peavad lennufirma ja lennujaam tagama lennuki eemaldamise rajalt.
Just laupäeva õhtul pidi Oslost Amsterdami teel olnud lennuk hüdraulikaprobleemide tõttu hädamaanduma.
Pardal oli 182 inimest - 176 reisijat ning kuus meeskonnaliiget. Keegi õnneks viga ei saanud. KLMi pressiesindaja Gerri Brand ütles väljaandele VG, et ettevõte teeb võimudega koostööd, kuid juhtunu põhjuste kohta on veel vara midagi öelda. Küll toonitas ta, et lennuk paiskus rajalt välja väga väikesel kiirusel.
Vigastatuid pole.
*Kanadas tegi lennuk hädamaandumise ja süttis osaliselt põlema
Halifaxi lennujaam suleti ajutiselt laupäeva õhtul, kuna Air Canada lennuki osad süttisid maandumisel. CBC teatab.
Lennuk, mis oli teel St. Johnil tekkis maandumisel probleem ja ta libises üle raja ja hakkas põlema.
Reisijate sõnul nägid nad leeke ja suitsu tuli aknast sisse. Kõik reisijad evakueeriti. Vigastustest teatatud ei ole.
*Lõuna-Koreas
Lõuna-Koreas õnnetus 181 reisijaga – kaks leiti elusalt
Lennuk sõitis rajalt välja ja süttis põlema. Kaks inimest on elusalt päästetud. Seni on surnud 167 inimest. Tõenäoliselt on õnnetuse põhjuseks teliku rike (?)..
Uudisteagentuur: teliku rike põhjustas tõenäoliselt lennuõnnetuse Lõuna-Koreas
Tõenäoliselt on teliku rike Lõuna-Korea lennuõnnetuse põhjuseks, kus kardetavasti hukkub ligi 180 inimest.
Sellest kirjutab Lõuna-Korea uudistelinn Yonhap, kes tsiteerib lennujaama võimusid.
Yonhapi sõnul arvatakse, et lennuki tehniliste probleemide põhjuseks on kokkupõrge linnuga.
Huvitav, et nii Norras kui Koreas oli tegemist Boeing 737-800 lennukiga, millel oli hüdraulika probleemid? Korea lennuk puutus maandumisrada u 1,5 km enne lennuraja lõppu telikud sees, maandumistiivad avamata, kui seina ees ei oleks olnud, oleks mereni välja pannud. Kas täielik hüdraulika kadumine põhjustas selle, mida tegid lennuki mootorid?
Korea1.jpeg
Korea2.jpeg
Re: lennundus
Postitatud: 10:39, 30 Dets 2024
Postitas peeter3000
samal Korea lennufirmal täna sama probleem telikutega teisel lennukil.. maandus siiski õnnelikult
Teisel Jeju Ari lennul tekkis esmaspäeval probleeme telikuga ja ta naasis Souli. Sellest teatas uudisteagentuur Yonhap. Lennuk tõusis Soulis Gimpo lennujaamast õhku ja suundus Jejusse, kuid naases ja maandus ohutult.
----
eelmisel õnnetusel maandus lennuk vastupidises suunas maandumisrajale, seega sõitis otsa "maandumisraja alguses" olevale betoonseinale
-----
norrakad "arvavad", et nende 63tk 737-800 lennukil ei ole vigu ja kontrollima neid ei hakka (Norwegian)
-------
Leiti osad Gardermoenist KLM-i lennukilt, mis tegi Torpis hädamaandumise
Laupäeval leiti Torpis hädamaandumise teinud lennuki Boeing 737 osad Gardermoeni rajalt, kust lennuk tuli. Avinor kinnitab seda VG-le.
- Avinor kontrollis rutiinselt lennurada ja leidis lennuki osi, kirjutab ajalehele Avinori kommunikatsiooninõunik Helene Wattanapradit Jensen.
Miks GPS-i häired tekivad?
GPS-i häired tekivad mitmesuguste tegurite tõttu, nagu lähedalasuvate elektroonikaseadmete elektromagnetkiirgus, tahtlik segamine, atmosfääritingimused ja päikese aktiivsus. Elektromagnetilised häired allikatest, nagu raadiod, mobiiltelefonid või elektriliinid, võivad häirida GPS-signaale, põhjustades ebatäpsusi või ühenduse katkemist. Tahtlik segamine, mida sageli kasutatakse pahatahtlikult või tundlike piirkondade ametiasutuste poolt, saadab signaale, mis ületavad GPS-signaale. Atmosfääritingimused, nagu ionosfääri häired, võivad Maa atmosfääri läbides signaale moonutada. Päikese aktiivsus, eriti päikesepursked, võivad samuti mõjutada GPS-signaale, tekitades laetud osakesi, mis segavad satelliitide ja vastuvõtjate vahelist sidet.
---
Kuidas GPS-i segamine töötab?
GPS-i segamine toimib raadiosagedussignaalide edastamisel samadel sagedustel, mida kasutavad GPS-satelliidid. Need signaalid ületavad või häirivad GPS-vastuvõtjate poolt vastuvõetud õiguspäraseid GPS-signaale, mistõttu nad ei suuda oma asukohta, kiirust ega aega täpselt määrata.
Re: lennundus
Postitatud: 09:02, 31 Jaan 2025
Postitas peeter3000
Õnnetusse sattunud sõjaväehelikopter võis kalduda kõrvale oma kinnitatud lennutrajektoorist.
Helikopter Sikorsky U-60 Black Hawk võis kalduda kõrvale heakskiidetud lennutrajektoorilt, enne kui põrkas Potomaci jõe kohal kokku American Airlinesi lennukiga, vahendab New York Times.
Ajalehe teatel näitavad kopteri viimased asukohaandmed, et see ei olnud kinnitatud marsruudil. Anonüümsed allikad väidavad, et lendas ka lubatust kõrgemal.
American Airlinesi lennuki ja helikopteri kokkupõrke ajal täitis üks lennujuht kahte erinevat ülesannet, mida CNN-i teatel ei peeta ebatavaliseks.
Lennujuhtidest on endiselt puudus ja Föderaalsel Lennuametil on CNN-i teatel oma radarirajatistes regulaarselt probleeme personaliga.
Valge Maja pakkus kolmapäeval miljonitele föderaaltöötajatele nn väljaostupaketti, mille alusel lubatakse töötajatel 6. veebruariks töölt lahkuda, kuid nad saavad palka 30. septembrini. Uudisteagentuuri AP teatel on ostupakett seotud Elon Muski juhitava tõhusa valitsuse erikomisjoniga, mille ülesandeks on föderaalvalitsuse suuruse vähendamine.