Mustkass mis pakettidest sa jahud.
Ammu teada tõde, et öösel raadiojaamad mängivad teist playlisti - olgu selleks vähem populaarne muusika, hunnikus eesti muusikat jne. Põhjus väga lihtne, kuulajate osakaal on suhteliselt väike ja reklaamiraha selle aja pealt ka suurt ei tiksu.
Päevasel ajal mängitakse rohkem tuntud lugusi ja seda põhjusega - kuulaja teab seda lugu, see äratundmine hoiab neid pikemalt raadio juures = rohkem kuulajaid = rohkem reklaamiraha.
Jah, teatud puhkudel võib see isegi töötada. Võtame näiteks kadunud HitFM-i. Mtea võib ju väita, et see asi väga ei töötanud kuid mu meelest siiski töötas - 2018 aastast leidisn EMORi uuringu kus neil oli kümnendal kohal olles 66000 kuulajat. Võibolla ei tundu palju aga lisame siia fakti, et saatja oli vaid Tln/Trt/Prn-u. Siia kõrvale võime visata Myhitsi (sorry roska

) mille leviala katab suurema osa eestist kuid kuulajate arv oli 104 000 inimest, mis on kõigest 38000 inimest rohkem. Ning kõigest, arvestades levialade vahet. Muidugi selline "mängime poolenisti suurele osale tundmatut muusikat" äriidee siin riigis on ikka väga julma riski peale minek mida enamasti ette võtta ei soovita ja jäädaksegi tuntud hittide peale.
Kui meil oleks miljoni inimese asemel 100 miljonit siis ilmselgelt oleks kordades lihtsam teha jaama mis mängib jumal teab mida.
Ning rääkides pakettidest raadiote puhul siis mingeid lugude pakette pole.
Näiteks internetiraadiote puhul on asi lihtne - reklaami ei mängi siis maksad kindlat tariifi, mängid ka reklaami siis maksad sealt tulust mingi % lisaks.
Eks FM levis ole neid näitajaid veel mille pealt maksta. Esitatakse aruandlus mängitud lugudest (või tänapäeval käib see kuidagi teist moodi - pole kursis) ja sealt autorite ühing ise jagab seda raha artistide vahel vastavalt keda kuipalju kordi mängiti jne
Aga sellist asja, et ostangi nüüd raadiosse 10 lugu sisse ja ketran neid 24/7 ühekordse tasu eest - sellist asja pole olemas
E: lisaks siia juurde, et eestis raadiojaamade formaadis jne muudatuse tegemine on samuti ikka selline risk, mida pigem ilmselt võtta ei soovita.
Näiteks Raadio 2 mis praktiliselt üleöö sai "uue" programmi seal 2000date keskel kuskil kui Purga ametisse astus. Enamus vanu olijaid said kinga, kuulajatenumbrid kukkusid kolinal. Programmis uued tegijad ei püsinud - pidevalt olid uued saated/uued saatejuhid kõige kuulatavamal ajal - mingit püsivust polnud jne ning sinna see kogu krempel läks. Nüüd viimased ~3-4 aastat on seal päevasesse ossa enamvähem stabiilsus leitud. Ja ma ei ütle, et see programm iseenesest kehv oleks. Isegi ~aasta tagasi raadio 2-e uuesti avastanud peale Purga pekkikeeramist. Aga proovi neid kuulajaid tagasi püüda kes mujale läksid - ikka väga raske. Ning olukord kus R2 ei mängi otseselt popphitte teeb selle veel raskemaks.
RingFM - see on läbi aegade küll üht stiili ja küll teist proovinud. Minu meelest kõige kvaliteetsemat programmi suudeti seal toota ajal kui Rauno Märx seal tegutses. Kui aga tuli uus omanik, kõik jälle minema lõi ja hakkas EKRE häälekandjaks siis sorry, aga praeguseks on sellest jaamas saanud mingi tühine sopakas mida ei kutsu kuidagi kuulama.
Ning kohalikest veel näiteks MartaFM (praegune kaguraadio) - algusaastatel suudeti üles ehitada suht väikse kohaliku leviala peale jaam mida reaalsuses kuulas suur osa lõuna-eestlastest. Ükskõik kuhu läksid - tihti see mängis. Eriti popiks sai õhtuti eetris olev soovisaade mille tegijad olid ka suht hea jutuga. Ja siis lõigati endale korralikult näppu - $$$ oli silme ees ja hakati kuujalatelt raha korjama ning aina julmemalt (mingi kirve hinnaga SMSga soovilugude tellimine jne). Ja hakkas hääbumine pihta ning ikka hea hooga. Mäletan, et lõpuks toimusid need soovisaated seal sedasi, et 3-4 tunni jooksul 2-3 soovilugu tuli. Praeguseks mul pole aimugi palju neid kuulajaid seal veel alles on või mis rahade pealt see ühe mehe jaam tiksub kuid ilmselt selle sageduse suudaks endale napsata ükskõik kes. Paku vaid tugevamat programmi.
Mu meelest Uuno sai ka omal ajal rebrandi kui Top40 jaamast tehti vanemat muusikat mängiv jaam ning samuti kuulajatenumbrid kukkusid. Muidu nad Sky+ga seal omavahel konkureerisid.
Moraal - ära näpi töötavat asja.