Merge õpetus on otsefookusantennile ja tänapäevasema diseq-mootorile ei sobi. Põhimõtte saab sealt siiski selgeks.
http://motorised-satellite-uk.com/insta ... -tutorial/ on piltidega õpetus.
Seletan lähemalt, kuidas ise esimese korraga mootori 10 minutiga satikaarele sain.
Esiteks, mast peab olema loodis. Teiseks, otsi Maaametist, Delfi kaardilt või Google Mapsist antenni paigalduskoha koordinaadid võimalikult täpselt. Ei tee paha salvestada/trükkida ekraanipilt, millel on näha ülaservas paigalduskoht ja sellest lõuna suunas mõni täpselt lõunas asuv maamärk või ehitiseosa. Nii saad teada täpse lõunasuuna asimuudiga 180 kraadi. Varusta end korraliku malli ja terava pliiatsiga, joonlaud on iseenesest mõistetav. Tõmba joon antennimastist lõunasse (väljatrükil on see paberiäärega paralleelne).
Järgmiseks sisestad
http://www.satlex.de/en/azel_calc.html lehel oma koordinaadid (jällegi võimalikult täpselt) ning satelliidiks valid 13E Hotbirdi (ei pea seda just valima, aga hetkel jääb nii). Vajutad
calculate, tulemuse... noh, kõige kindlam on välja printida. Soovitan salvestada kohe ka
Export data in CSV format of all visible satellites at your location, sedagi võib hiljem vaja minna.
Näide: valisin Tallinn põhjalaius
59.37° N idapikkus 24.80° E (miks see ~59,4 kraadi paksus kirjas on, selgub hiljem), satelliidiks Hot Bird 13E. Peale arvutust saime teada, et Hot Birdi asimuut on 193.65° (polegi 13 kraadi, nagu võis alguses arvata), mootori skaalal on Satlexi arvutuse järgi see 12.77° West. Ülejäänu jätame praegu tähelepanuta.
Malli keskpunkt aseta paberil antenni asukohale nii, et lõunasuund jääb malli 180 numbri peale (täisring-malliga, poolringmalliga pead natuke arvutama). Tõmba joon 193,6 kraadi peale. See on Hot Birdi suund: näed ära, kas miski ehitis või puu ette võib jääda. Sama võid teha teistegi huvitavate satelliitidega, andmed saad juba tuttavalt veebilehelt või allalaetud csv-tabelist.
Nüüd kirjeldatu võib ka vahele jätta, aga öeldakse, et harjutamine teeb meistriks. Installeeri see antenn ilma mootorita mastile ja otsi üles Hot Bird! Andmed on juba arvutatud, seekord on tähtsad lisaks asimuudile veel tõusunurk 21.92° ja LNB kalle kinnituses ehk skew 6.90°. Kui satelliit käes, timmi signaalikvaliteedi näidud maksimumi ja salvesta kanalid mällu. Märgi üles mõne tugeva ja kõige nõrgema kanali näidud. Jäta meelde antenni kaldenurk masti suhtes, et hiljem mootoriga otsides liialt aega ei raiskaks, sest kinnitusklambri asend ei jää samaks.
Siit hakkab mootori ettevalmistamine. Mõttekas on enne toas katsetada, kuidas tuuner mootoriga läbi saab ja ise õppida, mismoodi mootori seadistamismenüü konkreetsel tuuneril on tehtud. Kas mootor liigub keskasendisse, kui vastav käsk anda? Itta? Läände? Kui kõik korras, siis liiguta uuesti keskele ja ühenda juhtmed lahti.
Aeg seada mootori kalle masti suhtes. Mootori mastikinnitusel on skaala ja nooleke, sea see täpselt 59,4 kraadi (Sinu asukoha laiuskraad, eespool oli paksus kirjas ja siinkohal ongi see vajalik informatsioon) peale ja keera poldid tugevalt kinni, jälgides, et pingutamisega noole asukoht ei nihkuks. Järgmiseks on vaja kinnitada mootori külge antenn. Pealtvaates peab antenn olema mootori suhtes täiesti sümmeetriliselt, tegevust lihtsustab mootorivõllil olev tähis. Kui antenn tugevalt kinnitatud, ühendad mootori jälle tuuneriga ja liigutad menüüst mootorit sammhaaval lääne suunas, kuni mootori võllil olev tähis on võimalikult täpselt 12,8 kraadi läänes. Seejärel lülitad tuuneri välja.
Lõpuks sätid LNB kalde (skew) täpselt nullasendisse: enamusel LNB-del on skaala kesta peal ja juhe jääb suunaga otse alla.
Edasine tegevus toimub juba paigalduskohas. Kohe ütlen ära, et ilma tuuneri ja monitorita läheb mitmeid tunde katuse ja toa vahet joostes, seega katsu vähemalt tuuneri live-pilt omale organiseerida, puldinuppude sõtkujat võid ka telefoni teel juhendada. Kõige parem on tuuner, pult, telekas-monitor ja nende toiteks aku, UPS või pikendusjuhe antenni lähedale kaasa võtta. Võrguvoolu kasutades tuleb järgida elektriohutusnõudeid

, sest aparaatide toiteplokid võivad lekkida ning ühtlustamata potentsiaaliga katuse/mastitoru ja mootori-LNB vahelt võib saada sellise sähvaka, mis parimal juhul edaspidi igasuguse satiantennidega tegelemise isu ära võtab.
Kinnita mastile mootor koos antenniga kindlalt ja ilma loksuta, kuid nii, et neid saab vähese jõuga mastil pöörata. Sea antenni tõusunurk silma järgi samasuguseks nagu see oli ilma mootorita ning keera kinnitus piisavalt kinni. Ühenda kaabel otse LNB külge (mootorist mööda) ja lülita tuuner sisse. Vali tuuneris kõige tugevam kanal Hot Birdi listist ning ava infonupuga (vms) signaalinäidik. Keera mootorit mastil ja säti antenni tõusunurka, kuni pilt on käes; katsu saavutada maksimaalne kvaliteedi (Q) number. Korda sama kõige nõrgema transpondriga. Keera mootori mastikinnituse mutreid korraga vähe ja kummaltki poolt vaheldumisi kinni, samal ajal jälgides, et signaalinäit oluliselt ei halveneks. Sama tegevus tee antenni tõusunurga poltidega - siin on vajalik tõusunurga korrigeerimine, seda eriti Triaxi liugurpindadega kinnitusega. Kinnita lõplikult mootori mutrid ja antenni tõusunurga poldid. Kvaliteedinäidik peab näitama võimalikult suurt näitu. Ongi kõik! Lõpuks veel kaabeldus selliseks teha, nagu jääma peab, ehk siis LNB väljundist mootori LNB-tähistusega pesasse ja REC-tähisega mootoripesast tuunerisse.
Viimaseks jääb tuuneris salvestada ülejäänud positsioonid, kanalid skännida ja vaatamine võib alata. Iga positsioon tuleks sammhaaval timmida maksimaalse signaalikvaliteedi peale ja mällu salvestada.
Kui on juhtunud see, et Hot Bird (või muu satelliit, mis häälestamiseks sai valitud) on ainus, millel pildid ees ja teised positsioonid on pimedad või enamus kanaleid hakib, tuleb otsast peale hakata, kui on aru saadud, kus viga tehti.
Pildid on postituses esimesena viidatud saidi lingis, siia kopeerimiseks peaks hea tava kohaselt autori luba olema. Aga ongi parem, kui satifänn teooria kinnistamiseks pildi ja jutu iseseisvalt kokku viib.
(See juhend on kirjutatud kõigile algajatele, teema autori teadmisi-oskusi teadmata.)