Eestis kasutavate elektriautode jaks hakkab raugema.
Halliste valla elektriautoga on 2011. aasta oktoobri algusest ringi vuranud sotsiaalhooldustöö spetsialist Monika Erreline. Tema hinnangul kõnealune sõiduk maale ei sobi, sest aku antav sõiduulatus on väike ning on jäänud mõne aastaga veel väiksemaks.
Erreline rääkis, et kui algul sai suvisel ajal sõita vähemalt 110 kilomeetrit, siis praegu saab maksimaalselt 60 kilomeetrit – seda hoolimata asjaolust, et tänavune soe talv on elektrisõidukile kontimööda.
«Oleme omakeskis arutanud, et meie elektriautot endale jätta ei soovi,» ütles Erreline. «Ma olen sellega palju närve rikkunud, mõeldes, kas aku ikka peab vastu või mitte. Õnneks olen nibin-nabin kohale jõudnud.»
Ta märkis, et Mitsubishi i-MiEV on lisaks ka väike ning näiteks ratastooli ei võta kuidagi kaasa. Kehvadel külateedel annab tunda ka asjaolu, et auto põhi on üsna maad ligi ning lumisel talvel varitseb oht kinni jääda.
Erreline tõdes, et tehnilisest küljest on auto hästi töötanud, midagi parandada pole vaja olnud ning piisanud on korralisest hooldusest.
http://www.sakala.ajaleht.ee/3080789/el ... ab-raugemaKolga-Jaani vallas liigub sotsiaaltöö heaks ringi kaks elektriautot. Vallavanem Kalevi Kaur nentis, et aastatega on akud nõrgemaks muutunud.
«Mitu kilomeetrit on sõiduulatus vähenenud, seda ma öelda ei oska, aga arvan, et kolmandiku jagu on ressurss lahjemaks jäänud. Varem käidi Leiest Tartuski ära, aga nüüd ei tule midagi välja, juhe peab ikka taga olema.»
Tehniliselt on elektriautod Kauri sõnul hästi vastu pidanud ning käinud vaid tavapärases hoolduses.
Viljandi haigla 8 autot: Suuremad tehnilised tõrked on olnud akude tõttu, mis on kahel autol tulnud välja vahetada. Asendatud on ka elektroonikaplokke, lisaks kampaania korras tehases tagasikutsumistel vahetatud osad.
Akude võimekus on haigla andmeil vähenenud kõikidel elektriautodel. Kui algul sai laetud akuga suvel sõita 130–140 kilomeetrit, siis viimasel suvel pigem 100. Talvel tuleb arvestada umbes 60 kilomeetriga.