7. leht 31-st

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:42, 15 Jaan 2014
Postitas peeter3000
peeter3000 kirjutas:uus mudel:

hakatekse tootma Hispaanias Barcelona tehases 2013a jooksul.
*nii kaubikuna kui ka pereautona (5-kohta)

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:56, 15 Jaan 2014
Postitas satik
Hakatakse 2013?

... Nu vaatame siis mis pereauto sellest tuleb. Sinnani vaatame kuidas originaalne Elgrand (7-kohta) välja paistab-
http://www.google.ee/search?q=nissan+el ... 24&bih=827

(Mulle meeldib kolmanda rea teine pilt :) )

Ja see ka - http://www.automild.com/nissan-elgrand- ... at-design/

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 14:07, 15 Jaan 2014
Postitas peeter3000
Tokyo Show-l käidi välja lause ,et alustatakse tootmist alles 2014a suvel Hispaanias.
Esimesena saabki selle auto Euroopa.
http://www.env200.com/

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 01:09, 17 Jaan 2014
Postitas satik
...Kui seda NV200 EV'd vaadata siis see on nagu steroididel pesukott või sidrun... päris ugly tegelikult.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 10:32, 19 Jaan 2014
Postitas peeter3000
The number of CHAdeMO DC Quick chargers installed up to today is 3169.
-- (Japan 1,861 Europe 990 USA 306 Others 12) last update 2014.01.10

laadijatevork.png


siin kõik info CHAdeMO kiirlaadijate kohta:
http://www.chademo.com/wp/
----------
-16/12/2013
The Council of European Union embraces multistandard chargers by proposing
‘at least Combo 2′ for DC Fast Charging in Europe in the CPT Directive
http://register.consilium.europa.eu/doc ... 4.en13.pdf
(tundub,et tulnukad on selle faili lugemiskõlbmatuks muutnud)

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 11:27, 19 Jaan 2014
Postitas peeter3000
selleks et jõuda Leafiga Warssavisse oleks vaja 9 laadimispunkti juurde teha.
1. Tallinn (0km) 0min. (väljasõit kl.6.00)
2. Halinga Alexela +30min.
3. Häädemeeste Premium (160km) +30min
4. ................(ca 240km) +30min. (hetkel laadimispunkt puudub-hlp)
5. Riia (310km) +30min. (hlp)
6. .....(390km) +30min.(hlp)
7. .....(475km) +30min. (hlp)
8. .....(560km) +30min. (hlp)
9. enne LT-PL piiripunkti (650km) +30min. (hlp)
10. .... (730km) +30min. (hlp)
11. .... (800km) ööbimine Poolas kl.21:00 +9h start kl.6.00 (5.00 Poola aeg)
12. .... (875km) +30min. (hlp)
13. .... (950km) Varssavis hommikul kl.8.00 (Poola aeg)
------------------------------------------------------
kui sõita Teslaga ,oleks vaja laadida peale Häädemeestet AINULT 1 KORD.
Ehk näiteks Kaunases.
Ja Varssavis oleks me kl. 19.00 ( 6:00-20:00, 14h)
Ehk Tesla Superlaadija võiks olla Riias,Panevezises,Kaunases...
-------------
CHAdeMO twitteris:
https://twitter.com/CHAdeMO_eu

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 11:41, 19 Jaan 2014
Postitas wello
peeter3000 kirjutas:kui sõita Teslaga ,oleks vaja laadida peale Häädemeestet AINULT 1 KORD.
Ehk näiteks Kaunases.
Ja Varssavis oleks me kl. 19.00 ( 6:00-20:00, 14h)
https://twitter.com/CHAdeMO_eu


see toimiks võibolla suvel, aga praegu pimedal ajal ja -10 juures kindlasti mitte.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 11:48, 19 Jaan 2014
Postitas peeter3000
wello kirjutas:
peeter3000 kirjutas:kui sõita Teslaga ,oleks vaja laadida peale Häädemeestet AINULT 1 KORD.
Ehk näiteks Kaunases.
Ja Varssavis oleks me kl. 19.00 ( 6:00-20:00, 14h)
https://twitter.com/CHAdeMO_eu


see toimiks võibolla suvel, aga praegu pimedal ajal ja -10 juures kindlasti mitte.

räägi siis meile OMA kogemusest Teslaga -10 kraadiga sõidul!
hetkel võtame aluseks Toruonu testi Tallinn-Tartu-Tallinn 400km!
Lisaks kui TÄNA hakkaksime sõitma antud marsruudil on temp.Tallinnas -12 ja Varssavis -6.
Aga tavaliselt on alati lõunapool veidi soojem.
Lisaks !!! peale 2h tunnist sõitu või peale 1. kiirlaadimist on AKUDE temp. juba nii kõrge ,et
vahet pole palju on VÄLISTEMP.!!!
Lisaks auto siseõhu soojendamiseks võtab Tesla energiat minimaalselt..
-----
kui panna autole juurde Webasto soojenduse, tõuseb Leafi läbisõit 15km ja Teslal ka võibolla 20-40km.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 12:36, 19 Jaan 2014
Postitas peeter3000
British Gas Testib 28 Nissan e-NV200 Electric Van-i sellel talvel UK-s, selleks et veenduda
auto talvevõimekuses.
Eks kevadel ole näha kas nad tellivad juurde ca 1300 autot või mitte.
tehniliselt on auto sama mis Leaf ehk 24kW akuga, (mis ei ole just hea näitaja) kaubikul peaks olema aku ikka vähemalt 30kW,et 100km ühe laadimisega välja veaks..
http://www.hybridcars.com/british-gas-t ... ctric-van/

Pilt

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:34, 19 Jaan 2014
Postitas peeter3000
ABB -l on valmimas kodulaadija (DC 10/20kW) ,mis oleks võimeline laadima 20kW 1h-ga (?)

"Hans Streng,ABB has spoken about their
new product that they have exhibited this fall at both eCarTec in
Munich and EVS27 in Barcelona. This DC 10/20kw wall box for home use,
to be released shortly in selected markets, will be suited to countries where homes
and grids are ready.
Mr. Streng has shown a roadmap of development of DC fast charging technologies
for the future and emphasized that ‘10/20 kW wall boxes’
are more cost effective for the auto makers and, once EVs have bigger batteries,
will become a necessity for ordinary customers as well.
He also reported that the cost of battery in China could already hit the breakeven
point for pure Electric Vehicles against ICE vehicles, and given such a progress in the
performance and the size of EV batteries, higher powered fast charging stations might dominate the near future EV charging infrastructure.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 16:12, 19 Jaan 2014
Postitas wello
kogemused 0, aga kui seda juttu uskuda http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Motor ... 2+osa.aspx
kui tervet ei viitsi vaadata siis 9:40 ja edasi ....
ja võtta väikeste mitsu punnide 150km st jäi järgi kõigest70km siis mina küll kahtlen selles poola tripis

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 16:58, 23 Jaan 2014
Postitas peeter3000
maailma esimene seeriatootmise H-auto
Hyundai ix35 Fuel Cell | Hydrogen Fuel Cell
http://www.youtube.com/watch?v=ez9Ow1PCXHY
http://www.hyundai.co.uk/about-us/envir ... -fuel-cell
-------------
Engine 100kW hydrogen fuel cell with 24kW lithium-polymer battery
--------------
Soome esimene vesinikauto (H-auto) on võetud kasutusele (esimene seeriatoodetud).
Hyundai ix35
pilt Woikoski Oy

*ühe tankimisega saab sõita 600km
*tankimine võtab aega mõned minutid
*auto hind on Soomes kusagil 40-50000eur

Woikoski Oy (H-tootja):
" Meidän tarjontamme on kattava. Me teemme vetyä, me tankkaamme sitä ja meillä on myös Suomen ensimmäinen sarjavalmisteinen vetyauto, jolla me ajelemme Helsingin ja Voikosken väliä."
"Voikoskella sijaitseva vetytankkausasema on Woikosken oman innovaation tulos, jolla tähdätään maailmanlaajuisille tankkausasemamarkkinoille."
"Vety ei ole Woikoskelle uusi asia, vaan sillä on vedyn tuotannosta jo 101 vuoden kokemus. Vedyn käyttö auton polttoaineena ymmärrettiin jo 1930-luvulla, kun Voikosken teillä kulki vedyn voimalla Packard vuosimallia 1927."
http://www.woikoski.fi/default.asp?view ... s_offset=0

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 11:02, 29 Jaan 2014
Postitas peeter3000
külma ilma test mudeliga Nissan Leaf I (toodetud 2011-05.2013).
test tehtud elmo.rent autoga mille ls. 25000km (kõik elmo.rent Leafid on I-põlvkonna mudelid).
Eesti, temp. -15kuni -20.
------
1. Tallinnast sõitma (aku 99% täis)
2. veidi linnavahel ja siis Haapsalu poole teele
3. sõidetud 41km (sõita saaks veel näidiku järgi 21km)
4. ei riski edasi sõita ja laeme Riisipere Alexelas (41km)
5. külmaga venib laadimine 60min. pikkuseks (60min. ca 15kW) :(
6. sõidame edasi Ristini (21km)
7. kuna Lihulani välja ei vea/ei julge riskida ,laeme Ristil
8. tundub ,et 60km veab välja ühe laadimisega (suvel 80km)
9.lisaks ülipikk laadimisaeg (15%kuni 90% ,vähemalt 60min.)
10. Lihulas laadimine (Risti -Lihula 44km)
11. küte on peal ja auto soe
12. kütmiseks kulub pidevalt 4-4,5 kW
13.käime ära Varblas ja laeme maal tavalaadijaga juurde ca 3-5h
14. 95km sõidetud ja jõuame napilt tagasi Lihula laadijani
15. edasi jälle Ristis laadimine
16. otsustan ,et pole mõtet laadida akut täis ja raisata aega 60min.
17. Ristis laen 20min.
18. Riisiperes jälle laadima , -20 C
19. kiirlaadija hakkab jamama ja lülib ise end välja
20. laeb ca 0,3 kW ja lülib välja -- võimsus kõigub kogu aeg 55A-95A vahel
21. peale ca 10 korda sisse-välja lõpuks hakkab korralikult tööle
22. laeme ca 30min. ja jõuame ilusasti Tallinnasse.
----------
kokkuvõte:
-15 kuni -20C
sõita saab 30-40min., siis ca 20-60min. laadimist.
arvan ,et -25C külmaga ei saagi Elmo rendi Leaf I-ga sõita üle 50km ehk võibolla ei jõua järgmise laadijani..
rendi Leafidel on peal arvatavalt akude säästmise reziim (nn. Long-Life Mode charging)
seetõttu peab tihti laadima..
kokkuvõte II:
sellest hoolimata ostaksin ma isegi sellise kasutatud Leafi, kui saaks mingi 9000-10000euriga!
võtaks kõik säästureziimid maha, paigaldaks märja Webasto ja paneks maakodudesse igalepoole 6,6kW kodulaadijad.
auto ise on väga mugav, sõidab hästi ja vaikselt.
-------
õnneks on praegu müüdavad uued Leafid (New Leaf,tuleb UK tehasest alates 06.2013) veidi paremad...

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 11:38, 29 Jaan 2014
Postitas kass1234
peeter3000 kirjutas: paigaldaks märja Webasto
-------
õnneks on praegu müüdavad uued Leafid (Leaf II alates 06.2013) veidi paremad...


Tartus on taksodena kasutusel mõlemate põlvkondade Leafid. Vahe pidi olema neil selles, et II põlvkonna autodele on salongi kütteseadmeks paigaldatud õhksoojuspump.
Kuni -5 C pidi soojuspumbaga variant olema hea, edasi läheb energiakulu suureks.
I põlvkonna omadele on paigaldatud märjad Webastod, diisliga. Kuna nendega on palju jamasid, ei taha külmaga töötada, mõtleb ettevõtja autodesse paigaldada CNG ga töötavad soojapuhurid.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 11:46, 29 Jaan 2014
Postitas peeter3000
kass1234 kirjutas:
peeter3000 kirjutas: paigaldaks märja Webasto
-------
õnneks on praegu müüdavad uued Leafid (Leaf II alates 06.2013) veidi paremad...


Tartus on taksodena kasutusel mõlemate põlvkondade Leafid. Vahe pidi olema neil selles, et II põlvkonna autodele on salongi kütteseadmeks paigaldatud õhksoojuspump.
Kuni -5 C pidi soojuspumbaga variant olema hea, edasi läheb energiakulu suureks.
I põlvkonna omadele on paigaldatud märjad Webastod, diisliga. Kuna nendega on palju jamasid, ei taha külmaga töötada, mõtleb ettevõtja autodesse paigaldada CNG ga töötavad soojapuhurid.

tegelikult peaks seda kõike tegema Nissan ja ise mingi "ülihea" lahenduse välja mõtlema ning tehases (UK) ka juba paigaldama..