NTSC versus PAL
NTSC versus PAL
Oma lollusest ei pööranud tähelepanu videokaamera ostmisel pixmania.com-ist, et kaamera Sony HDR-SR12 on NTSC süsteemne. Kui aus olla puudus süsteemile igasugune viide nii pixmanias, kui ka sony ametlikul www-l. Vahe oli vaid selles, et sony kodukal on versioon HDR-SR12E ning ei tulnud selle peale, et keegi ja vaid Euroopas leviv internetimüüja müüb siin NTSC kaameraid.
Hetkel on pakk juba siiapoole teel ning rahadgi makstud. Enne, kui tagasi saadan, tahan ma teistpidi uurida ning saada vastuseid oma küsimustele:
1. kas seda kaamerat on võimalik lülitada pal süsteemi ?
2. kas on võimalik HD resolutsioonis filmitud materjali kadudeta ümber salvestada NTSC > Pal ?
3. juhul, kui videotöötlus tarkvara (Pinacle Ultimate 12) ja TV toetavad NTSC on mul võimalik arvutis tööteldud materjali vadata ka TV-st aga, mis siis juhtuma hakkab, kui tuleb filmitu saata naabrimehele, kel vaid DVD-mängija või kui soetada Blue-ray, mida siis endast kujutab konflikt NTSC ja PAL vahel ?
Pädeva info eest olen juba ette tänulik. Egert.
Hetkel on pakk juba siiapoole teel ning rahadgi makstud. Enne, kui tagasi saadan, tahan ma teistpidi uurida ning saada vastuseid oma küsimustele:
1. kas seda kaamerat on võimalik lülitada pal süsteemi ?
2. kas on võimalik HD resolutsioonis filmitud materjali kadudeta ümber salvestada NTSC > Pal ?
3. juhul, kui videotöötlus tarkvara (Pinacle Ultimate 12) ja TV toetavad NTSC on mul võimalik arvutis tööteldud materjali vadata ka TV-st aga, mis siis juhtuma hakkab, kui tuleb filmitu saata naabrimehele, kel vaid DVD-mängija või kui soetada Blue-ray, mida siis endast kujutab konflikt NTSC ja PAL vahel ?
Pädeva info eest olen juba ette tänulik. Egert.
Re: NTSC versus PAL
digikaamerad ei salvesta ei palis ega ka mitte ntscs. HDR-SR12 pole ka mingi erand.
dvddel pole filmid ei palis ega ka mitte ntscs.
jne.
dvddel pole filmid ei palis ega ka mitte ntscs.
jne.
Re: NTSC versus PAL
HD puhul on tegemist 50i ja 60i erinevusega ja samuti on dvd-l ridade arv erinev, ma ei taha uskuda, et probleemi justkui polekski.
Kui aus olla siis tootjagi teeb mudeli nimetuses vahet (Pal-i puhul täht E).
Äkki ikka keegi leidub, kes oskaks anda selgust, mind ees ootavatest probleemidest, juhul kui kaamerat tagasi ei saada.
Tänud.
Egert
Kui aus olla siis tootjagi teeb mudeli nimetuses vahet (Pal-i puhul täht E).
Äkki ikka keegi leidub, kes oskaks anda selgust, mind ees ootavatest probleemidest, juhul kui kaamerat tagasi ei saada.
Tänud.
Egert
Re: NTSC versus PAL
julgeks pakkuda et analoogväljundi formaat on vastavalt kas PAL või NTSC. muu tundub olevat sama.
Re: NTSC versus PAL
Iga vähegi normaalne DVD mängija oskab mängida PAL ja NTSC videot ning teleka ekraanil pole mingit vahet kumb ta on. Endal pooled filmid NTSC ning k6ik OK.
Mina ei näe mingit vahet kas PAL v6i NTSC. ühtemoodi pilt nagunii (NTSC pixleid väheke vähem)
Mina ei näe mingit vahet kas PAL v6i NTSC. ühtemoodi pilt nagunii (NTSC pixleid väheke vähem)
Re: NTSC versus PAL
Ja pikslite erinevus on vaid SD puhul.kokku123 kirjutas:Mina ei näe mingit vahet kas PAL v6i NTSC. ühtemoodi pilt nagunii (NTSC pixleid väheke vähem)
HD puhul peaks pikslite arv sama olema, vahe, kui seda üldse on, on HD puhul interlaced pildi puhul sageduses, 50 vs 60Hz.
Sageduse erinevus tuleneb sellest, et usas on toide 110V ja 60Hz, euroopas 220/230V ja 50Hz, mingil põhjusel oli ilmselt omal ajal hea videosignaali hoida sünkros toitega.
Tänapäeval pole üldiselt vahet, kõik asjad mängivad kõike.
Ainus probleem mis võib tekkida, on see, et lisaks NTSC-le on ka toiteadapter mõeldud 110V toitele. Samas tõenäosus on väike, sest enamus AC/DC adaptereid söövad tänapäeval suvalist toidet 100-250V vahemikus.
Seega paanikaks pole põhjust ilmselt.
Töötab ilusti ja filmi teeb ilusti, lihtsalt kui hakkad seda töötlema ja/või plaadile panema, siis tasuks programmidele öelda, et tegu on NTSC materjaliga ja sa tahad teha NTSC formaadis plaati.
Re: NTSC versus PAL
põhjused on kineskoobis ja tema tehnoloogias ja stuudiote jne valgustuses mis on tavaliste lampidega - seega video kaadrisagedus tuleb ka vastav hoida.serxx kirjutas:Ja pikslite erinevus on vaid SD puhul.kokku123 kirjutas:Mina ei näe mingit vahet kas PAL v6i NTSC. ühtemoodi pilt nagunii (NTSC pixleid väheke vähem)
HD puhul peaks pikslite arv sama olema, vahe, kui seda üldse on, on HD puhul interlaced pildi puhul sageduses, 50 vs 60Hz.
Sageduse erinevus tuleneb sellest, et usas on toide 110V ja 60Hz, euroopas 220/230V ja 50Hz, mingil põhjusel oli ilmselt omal ajal hea videosignaali hoida sünkros toitega.
...
***********
don't imitate
innovate
don't imitate
innovate
Re: NTSC versus PAL
Kus kohast sa seda välja loed?frank kirjutas:Oma lollusest ei pööranud tähelepanu videokaamera ostmisel pixmania.com-ist, et kaamera Sony HDR-SR12 on NTSC süsteemne.
Ma kahtlen sügavalt, et müüakse soomekeelse manuaaliga NTSC kaamerat.
Re: NTSC versus PAL
Ega seda seal pixmanias kirjas ei olegi. Isegi sony ametlikul kodulehel oleval kaamera HDR-SR12E fotol on peal markeering ilma selle E täheta. Mida rohkem netis tuhnida, seda segasemaks kogu see lugu läheb: selle markeeringuga pudertavad nii edasimüüjad, kui ka review-des nn. "proffecionalid".
Fakt on aga see, et Sony toodab antud kaamerat kahel erineval moel: nii NTSC, kui ka PAL süsteemi põhisena.
Probleem on selles, et kasvõi oma varasemaid videosid, mis on SD 720x576 25fps (PAL) ning uue kaameraga SD 720x525 30fps (NTSC) kokku lasta video töötlusena otse ei kannata (olgu selleks kasvõi "laste kasvamine-areng" filmid aja jooksul).
OK, uus kaamera on HD ja ma arvan, et see SD seal peal on mul suhtkoht ebaoluline, aga oskab siin keegi öelda, mida võib tähendada erinevus 50i vs. 60i ehk kas kõik uuemad HD-telekat ja Blue-ray neelavad selle vahe valutult ehk automaatselt alla ??
Fakt on aga see, et Sony toodab antud kaamerat kahel erineval moel: nii NTSC, kui ka PAL süsteemi põhisena.
Probleem on selles, et kasvõi oma varasemaid videosid, mis on SD 720x576 25fps (PAL) ning uue kaameraga SD 720x525 30fps (NTSC) kokku lasta video töötlusena otse ei kannata (olgu selleks kasvõi "laste kasvamine-areng" filmid aja jooksul).
OK, uus kaamera on HD ja ma arvan, et see SD seal peal on mul suhtkoht ebaoluline, aga oskab siin keegi öelda, mida võib tähendada erinevus 50i vs. 60i ehk kas kõik uuemad HD-telekat ja Blue-ray neelavad selle vahe valutult ehk automaatselt alla ??
Re: NTSC versus PAL
Jah, kõik tänapäevased telekad, blueray, dvd ja mis iganes muud seadmed söövad nii NTSC (60Hz, 60i) kui ka PAL (50Hz, 50i) formaati.frank kirjutas:oskab siin keegi öelda, mida võib tähendada erinevus 50i vs. 60i ehk kas kõik uuemad HD-telekat ja Blue-ray neelavad selle vahe valutult ehk automaatselt alla ??
Kasutaja poolelt mingit sekkumist protsessi ei ole vaja, ehk siis kõik käib automaatselt.
Re: NTSC versus PAL
kordamine on tarkuse ema:frank kirjutas:..Probleem on selles, et kasvõi oma varasemaid videosid, mis on SD 720x576 25fps (PAL) ning uue kaameraga SD 720x525 30fps (NTSC) ..
need videod ei ole ei palis ega ntscs.
nii pal (Phase Alternating Line) kui ntsc (National Television System Committee) on ANALOOGtv värvikodeerimise meetodid. kusjuures ntscs on kasutusel mitte 525 vaid 486 nähtava rastriga rida.
Re: NTSC versus PAL
Kuid siiski:mønster kirjutas:need videod ei ole ei palis ega ntscs.
1. pikslite arv on erinev, järelikult vaja vähemalt ühele neist teha resize.
2. kaardisagedus on erinev, järelikult vaja vähemalt ühel neist kaadrisagedust muuta.
Seega kahe erineva video liitmisel on ikkagi probleem. Iseenesest ei ole probleem suur ja kõik tänapäevased videotöötlus tarkvarad peaksid selle ilusti ühtlustama, kuid siiki võib nimetatud protsess võtta päris vastikult kaua aega, eriti siis kui materjali on tundides.
Re: NTSC versus PAL
erinevate videokaamerate pikslite arv on erinev jah, aga see pole seotud ei pali, ntsc ega secamiga. see, kas neid tuleb konvertida või mitte, sõltub sellest, millist formaati sul vaja on. ma ei teagi, kas see konkreetne mudel salvestab hd rezhiimis varjatult 1440x1080 resoga, või tõesti 1920x1080 resoga - tootjad armastavad mõlemal juhul paberitele 1920x1080 kirjutada.
Re: NTSC versus PAL
SD puhul ei sõltu pikslite arv mitte kaamera eripärast vaid ikka standardist.
DVD standard on selline:
Euroopa (nn. PAL) versioonide puhul on 720x576 25fps
USA (nn. NTSC) versioonide puhul on 720x480 29.97fps
Samad numbrid kehtivad ka digivideokaamerate puhul (minu andmetel).
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video" onclick="window.open(this.href);return false;
Parandage, kui eksin.
DVD standard on selline:
Euroopa (nn. PAL) versioonide puhul on 720x576 25fps
USA (nn. NTSC) versioonide puhul on 720x480 29.97fps
Samad numbrid kehtivad ka digivideokaamerate puhul (minu andmetel).
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video" onclick="window.open(this.href);return false;
Parandage, kui eksin.
Re: NTSC versus PAL
Tänan vastajaid ja üldiselt saan aru, kui toimetada HD-s ja digitaalsena, siis pole erilist vahet. See kaamera toimetab küll 1920x1080 piklslite juures, kus juures Sony nimetab "full HD 1080i" ka resolutsiooni 1440x1080, kuid need on suuremas osas HDV-d.
Ma arvan, et kõige lihtsam on teha ära "loomsed katsed" ning veenduda otse mis töötab, mis mitte ning aega on oma 7 päeva, et mitte sobivuse korral see neile tagasi saata.
Üldiselt mitte ainult Sony, vaid ka paljud teised on läinud HD juures globaalsemaks ning paiskavad müüki igasugu kaameraid erinevates piirkondades, kuna uuemad aparatuurid neelavad alla kõike.
Ma arvan, et kõige lihtsam on teha ära "loomsed katsed" ning veenduda otse mis töötab, mis mitte ning aega on oma 7 päeva, et mitte sobivuse korral see neile tagasi saata.
Üldiselt mitte ainult Sony, vaid ka paljud teised on läinud HD juures globaalsemaks ning paiskavad müüki igasugu kaameraid erinevates piirkondades, kuna uuemad aparatuurid neelavad alla kõike.