peeter3000 kirjutas:näiteks see Callsign: CCA961 -air china- lendab ka just praegu vastassuunas! Pärnu
ei sobi neile järelikult meie "lennukoridoride süsteem"..
Huvitav. Idee järgi peaksid nad Eesti lennujuhtimistornile alluma,kui siit üle lendavad aga ju siis on hiinlaste meelest OK kui lennata kehtestatud ohutusreeglitele vastavalt (mõtlen vahemaad).
Teiseks Eesti territoorium ja selle kohal olev õhuruum on suht väikesed ka reisilennukite mõistes, nad on Eesti lennujuhtimistorni alluvuses kõige rohkem 20 minutit...
Kolmandaks, võib-olla usaldavad hiinlased lennukite TCAS süsteemi rohkem kui lennujuhtide korraldusi.
tuleb vägisi meelde vähem kui 2 nädalat tagasi RAI1 peal nähtud Saksamaal vändatud katastroofifilm, kus stsenaarium oli selline:
Maapealse teeninduse ühel elektrikul kes maandumisradade valgusteid kontrollis ja parandas juhtus äpardus, sõitis kogemata mingist plekitükist üle mille tõttu autokumm tühjaks läks, ühesõnaga üks rada liiklusele suletud kuni autole puksiir järgi tuli. Lennujuhtimistornile andis elektrik küll teada et rada 12 suletud, aga see lennujuht kes teate vastu võttis läks korra vetsu ja andis kolleegile üle teate, et meil on üks blokeeritud rada- paberile oli kirjutatud rada 21. Reisilennuk, mis väljus, oli saatuslikul kombel samuti korrast ära- TCAS ei töötanud, aga lennuki kapten ütles oma nooremale kolleegile, et TCAS ei ole tingimata vajalik hea ilma ja korraliku nähtavuse korral. Noh ja saatuslik moment juhtus kohe õhkutõusul, ühel ja samal rajal põrkasid kokku see reisilennuk ja üks maanduv väikelennuk. Nad suunati ühele ja samale rajale... Väikelennuk rebis tükikese reisilennuki "kõhualusest" pagasiruumis ning kukkus alla, reisilennuk alla ei kukkunud, aga õnnetuse tagajärjel olid juhtseadmed blokeeritud ning pardaarvuti ka rikkis, sest juhtmed juhtseadmete ja arvuti vahel olid kokkupõrke tagajärjel samuti puru. lennuki üle oli kontroll kadunud ning lennukil oli suur risk ületada lennulae kõrgeimat taset (kui lendad üle 13 000m siis on rõhk lennuki kerele nii suur et see lihtsalt lõhkeb nagu pomm. Pikemalt ma siin filmi ümber jutustama ei hakka aga igatahes oli Saksa siseminister viimasel minutil otsustanud et lennuk, mis kaotab kütust võib kukkuda Berliini südalinnas alla- tuleb see juhtida kõrvalisse kohta ning alla tulistada. hävituslendurid olid juba valmis tulistama, kui viimasel hetkel siiski said lennuki reisijad ja meeskond lennuki kontrolli ala- allatulistamine tühistati... lennuk tegi hädamaandumise kusagile põllule, eriefektid olid katastroofifilmile väga omased, tiiva küljest ära lendav mootor, mis imekombel plahvatas põlema mõni sekund peale lennuki küljest ära tulemist ja siis muidugi ära rebitud parempoolne tiib... palju ebaloogikat sellises stsenaariumis. Aga mis ma öelda tahtsin: minu meelest on see lugu väga õpetlik selles suhtes et täpne lennukite väljumine ja maandumine on üliolulised. Samas muidugi lennukite tehniline seisukord, mul oli väljalend, RIX-is Itaaliasse. pidime väljuma E või D väravas, miskipärast aga suunati meid ringi A väravasse ja meid sõidutati bussiga sõna otseses mõttes ühe vana Boeingu juurde mis seisis angaari ääres. Jäi mulje et lennukit on just äsja remonditud-putitatud, tekkis kõhe tunne,kuigi võib-olla oli see lennuk tookord turvalisem kui see millega algselt pidime lendama- vaadates lennukimootoritel ära kulunud värvi...lubasin et peale seda lendu ei lenda ma kunagi enam AirBalticuga, aga siiski lendasin ka hiljem
... Ja teine asi, startimist kardan ma kõige rohkem justnimelt selle pärast et ma talu seda mõtet, kui peaks tohutu jõuga maast lahti rebiva lennukile peale sadama üks maanduv lennuk, statistika ütleb ju et maandumisel ja õhkutõusul toimub üle 70% kõikidest lennuõnnetustest...prrr judinad tulevad peale...