Need, kes arvutipõlvkonnast pole, ei mõista, et tänane tehnika "suhtleb" kasutajaga ning esitab omapoolseid soove või valikuid. Tuimalt pressitakse puldil päheõpitud järjekorras nuppe, ekraanile vaatamata, kas käsud kohale jõudnud on. Siis ollakse "tundmatus kohas" ega osata lahendust leida. Naabrimees avitagu. Vanasti oli telekal kolm-neli nuppu, mida igapäevaselt vaja oli ja nende kruttimise tulem oli ilma aparaadipoolse dialoogita koheselt näha või kuulda. Kui nupp enam ei teinud, mida vaja, pöörduti remondimehe poole.martinj kirjutas: Just tulen naabri juures (tore vanaproua), kes "sunddigistati" tähemehe poolt . Kaebas, et, ekraanil mingi heleroheline tekst ees, aru ta ei saa ja ja peale ETV mitte midagi ei tule. Ja kohe selgus põhjus- nimelt läbi võrgu oli "saadaval" firmware uuendus, mida box ise installida üritas. Noh sai see tehtud (miski 10 minutit) ja pilt olemas.
Kanalite lemmiknimekiri kah läinud. Kas siis sellist digi tahtsime. Inimene on eluaeg telekat vahtinud, kui telekas katki, siis kutsus meistri. Nüüd selgus siis, et ka täitsa korras asjad ei tööta.
Kas tõesti peavad tulema ülepäeviti programmiuuendused ja aegajalt sundsoftivahetused? Asi ju TÖÖTAS!
Siinkohal, enne lausdigistamist, oleks teenusepakkujatel aeg aru saada, et mittekriitilised softivahetused ja kanalimuudatused oleks "optional" ehk soovi korral teostatavad, mitte ei elaks eelisõigusega oma elu. Hea, et Su naabriproua uue softi laadimise ajal juhet seinast ei tõmmanud või et boks boot uuesti otsast alustas.
(OT: mulgi oli hiljuti nii, et hüüti: "ZUUMboks ei tööta!" Põhjuseks see, et ZB puldil vajutati nr 1 asemel selle kohal olevale Standby nupule (meil käib muidu sisse-väljalülimine toitest) ja boksi ekraanil kuvatud kellaaja kriipsudest ei osatud vaadata. Ennegi sama asi mitu korda juhtunud. OT lõpp)
Targem on tehnilistele küsimustele foorumitest abi otsida ja kui seejärel kindel oled, et ise hakkama ei saa ja telefoni teel uuendusi küsides probleemi ei lahenda, tehnik kutsuda. Kel arvutit pole, neile jääbki vaid võimalus 1770 helistada või teadjamatelt (naabritelt, lastelt) abi paluda.martinj kirjutas:Kui pilti pole olen soovitanud 1770 helistada ja seal vastatakse - tehke restarti. Ja - äkki ei anna kaart ühendust, võtke see välja ja puhastage kontaktid ära.
KAONi ei tea (tegelikult ühe Soome telco tehnilise toe lehel on KAON 620 softid täiesti saadaval), aga GlobalTeqile oli mingi Poola kaablioperaatori soft. Võimalusi palju rohkem, loogilisem kena ja kaasaegne ekraanigraafika, aga kasu pole tast mitte - menüükeelteks poola, slovaki ja rumeenia + veel mõned sellekandi keeled. Paljukest pensionärist tädikesed neid mõistavad. Lisaks veel standardne krüpt, mis STV modiga ei taha ühilduda.martinj kirjutas:Kas nendele kaabliboksidele alternatiivset softi pole (ei tea isegi mis marki need on, mingi KAON arvatavasti)?