Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
...Eks see tehase teleskoop külmus ka ära kuni panin prooviks libiseva katuse teleskoobi kohale, ning enam ei jäänud kinni külmaga, muidu oli enamvähem -10 -12C juures positsioon "kindlustatud"...
Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Oman seda paar kuud ja ei nurise. (talvest ma ei tea veel midagimanjana kirjutas: ... Mis kohapeal Sergios pakutakse - ei tea. Kallim on küll. Kui kellelgi kogemus sellega, palun kommentaari.

Ise olin ka alguses kimbatuses, et kas paigutada mitme LNB-ga pann või ajada alguses läbi mootoriga.
Kui kanalite nimekirjad on normaalselt sattide kaupa tehtud, siis ei pane seda sati pööramist eriti tähele.
Aga nagu eelnevalt on paljud öelnud, siis mootor on selline algaja avastamisrõõm, mingil ajal kui asi "settib" siis vast vaatan ka juba konkreetsemad satid ja multi LNB süsteem. Muidu edu ja ära unusta masti kinnitust perfekseks (0-kraadi) ajada

Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Vot selle kohta (et mis lisatoidet..) küsiks ka teistelt. Siin öeldi, et mootor võib kõrvetada läbi väikese dreami toiteahela tõenäosusega 50:50mustkass kirjutas:Juhtimine käib läbi antennikaabli mis lisatoidet talle veel vaja,pann pole ka nii mölakas et tüüneri suudaks maha kõrvetada....aga talvel külma ilmaga ole ettevaatlikmanjana kirjutas:mustkass kirjutas: Kuidas aga mootori lisatoide, et vältida toiteahela kõrbemist, oleks kasulik teada küll..
Ja keegi aretas mootorile lisatoite selle vältimiseks
Gigablue pole küll Dream, aga toiteplokk on väga sarnane. Niiet selle teema tahaks selgeks saada
Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Ma ise arvan et lisatoite aretamine on "overkill", enne lähab toiteahel taevapoole Eesti tavapärase "kõikuva" voolu pärastmanjana kirjutas: Vot selle kohta (et mis lisatoidet..) küsiks ka teistelt. Siin öeldi, et mootor võib kõrvetada läbi väikese dreami toiteahela tõenäosusega 50:50
Ja keegi aretas mootorile lisatoite selle vältimiseks
Gigablue pole küll Dream, aga toiteplokk on väga sarnane. Niiet selle teema tahaks selgeks saada


Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Kui juhtmeid hakkad vedama, siis vea plussi ja miinuse omad ehk toitekaabel koos antennikaabliga. Saad vajadusel eraldi toite panna. Mida pikem maa, seda jämedamad juhtmed. 15 volti alalist peaks paras olema. Skeemid on neil mootoritel üsna ühesugused, toite saab sinna lasta kas kogu skeemile või ainult mootorile läbi juhtreleede.
(Näiteks mu Xoro8500 ei võta mootorit üldse jutule, toiteplokk teeb kohe reseti, kuigi mõõtes vool lubatud väärtust ei ületa. Nokia MM9800S toimetab sama mootoriga muretult.)
(Näiteks mu Xoro8500 ei võta mootorit üldse jutule, toiteplokk teeb kohe reseti, kuigi mõõtes vool lubatud väärtust ei ületa. Nokia MM9800S toimetab sama mootoriga muretult.)
Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Võtsin oma dreami manuaali kätte ja loen LNB sisendi kohta infot. Manuaal ütleb: 500 mA max. Tarve seega 0,5W Short Circuit-proof.Natuke erinevad on näitaja lülituste puhul (H ja V). Mootoritel on enamasti 190-200 mA, ehk 0,2W . Seega varu on küllaga. Isegi kui starting power, ehk käivitusvool on 350mA (3,5W)
LNB toide peaks ära katma.
Teine lugu on multiswitchiga (0/12V). Siis, kui tahetakse kasutada midagi sellist, välise toitega:
http://www.techno-com.de/shopjtl/0-12V- ... ter-Switch. Et siis läbi kärsatamise tõenäosus on pigem siis, kui on full-load ja lühis (Niiskus) . (kui tegemist on täiskonfiguratsioonis multifeediga ja vesi kuhugi ühenduste vahele poeb)
Minu kogemus ütleb, et enne kärsatavad LNB väljundid läbi, kui tüüneri LNB sisendid. Endal on 2 twin pead olnud, ühel kärssasid mõlemad väljundid, teisel üks väljunditest.
Nohjah, erandid, mis reeglit kinnitavad, on muidugi hiinakad-kloonid ma muud very low-cost (30€
) FTA tüünerid.Välistada ei saa muidugi vigast multiswitchi.
Enda dreami max voolutarve on 95W,seda siis koos kõvaketta ja salvestamise/vaatamisega. Seega, toiteplokk, millel on piisavalt varu, peaks toime tulema sellega, mis specis on ette nähtud.
Mootori kohta ei oska midagi arvata, aga ülekoormusega peab muidugi ettevaatlik olema. Stab Italia toodab kahte tüüpi mootoreid, üks mõeldud kuni 1,0m teine kuni 1,2m pannile. Eks jälgida võib ka panni kaalu, 12kg vs 17kg . Mudelid: HH100 ja HH120.Kus eestis müüakse ei tea, aga netist leidsin selle tootja üles.
Et siis, kui leiad panni, mis on küll lubatust suurem, aga kaal jääb lubarud piiridesse, võid katsetada. Kusjuures voolutarbimisega seotud näitajate poolest mudelid ei erine. Vahe on ainult parabooli tugikinnituse pikkuses. Suuremal on see lihtsalt pikem.
Arvestada tuleks muidugi seda, et rootor ise kaalub vähemalt 3kg, seega seina/masti kinnitus peab olema 100% kindel. sest kogukaaluks võib kujuneda ka 20kg seinas.
Ahjah, googeldades sõna multiswitch, leidsin isegi 5X48 switchi. See tähendab, et RF modulaatoriga süsteemid võib ära unustada.
LNB toide peaks ära katma.
Teine lugu on multiswitchiga (0/12V). Siis, kui tahetakse kasutada midagi sellist, välise toitega:
http://www.techno-com.de/shopjtl/0-12V- ... ter-Switch. Et siis läbi kärsatamise tõenäosus on pigem siis, kui on full-load ja lühis (Niiskus) . (kui tegemist on täiskonfiguratsioonis multifeediga ja vesi kuhugi ühenduste vahele poeb)
Minu kogemus ütleb, et enne kärsatavad LNB väljundid läbi, kui tüüneri LNB sisendid. Endal on 2 twin pead olnud, ühel kärssasid mõlemad väljundid, teisel üks väljunditest.
Nohjah, erandid, mis reeglit kinnitavad, on muidugi hiinakad-kloonid ma muud very low-cost (30€

Enda dreami max voolutarve on 95W,seda siis koos kõvaketta ja salvestamise/vaatamisega. Seega, toiteplokk, millel on piisavalt varu, peaks toime tulema sellega, mis specis on ette nähtud.
Mootori kohta ei oska midagi arvata, aga ülekoormusega peab muidugi ettevaatlik olema. Stab Italia toodab kahte tüüpi mootoreid, üks mõeldud kuni 1,0m teine kuni 1,2m pannile. Eks jälgida võib ka panni kaalu, 12kg vs 17kg . Mudelid: HH100 ja HH120.Kus eestis müüakse ei tea, aga netist leidsin selle tootja üles.
Et siis, kui leiad panni, mis on küll lubatust suurem, aga kaal jääb lubarud piiridesse, võid katsetada. Kusjuures voolutarbimisega seotud näitajate poolest mudelid ei erine. Vahe on ainult parabooli tugikinnituse pikkuses. Suuremal on see lihtsalt pikem.
Arvestada tuleks muidugi seda, et rootor ise kaalub vähemalt 3kg, seega seina/masti kinnitus peab olema 100% kindel. sest kogukaaluks võib kujuneda ka 20kg seinas.
Ahjah, googeldades sõna multiswitch, leidsin isegi 5X48 switchi. See tähendab, et RF modulaatoriga süsteemid võib ära unustada.
Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Misasja? Ma ei saa nüüd küll pihta. 500mA ja 0,5W? Sellisel juhul on pinge kõigest 1V. Või siin ei kehtigi Ohmu seadus?Energizer kirjutas:Manuaal ütleb: 500 mA max. Tarve seega 0,5W Short Circuit-proof.Natuke erinevad on näitaja lülituste puhul (H ja V). Mootoritel on enamasti 190-200 mA, ehk 0,2W . Seega varu on küllaga. Isegi kui starting power, ehk käivitusvool on 350mA (3,5W)...
Re: Kuidas panna taldrik, kui juurdepääs sellele on kehv
Teatavasti sattüünerite LNB ahelad kannatavad koormust (õigesti öeldes muidugi voolu) kuni 0,5A, kusjuures pinge jääb vahemikku 11...19V.
Alalisvoolu puhul on võimsuse valem kõige elementaarsem P = I x U (W).
Kes soovib, võib arvutada võimsuse, kuigi oluline on just vool ja kaitseahelad rakenduvad voolu järgi.
Insener-elektromehaanikuna olen läbinud palju elektrialaseid kursuseid alates mitmest semestrist elektrotehnika teoreetilistest alustest ...
Kurb on vaadata tänaseid TTÜ lõpetajaid, kes ei tee vahet voolul ja pingel,
rääkimata Ohmi seaduse teadmisest elektronkujul.
Alalisvoolu puhul on võimsuse valem kõige elementaarsem P = I x U (W).
Kes soovib, võib arvutada võimsuse, kuigi oluline on just vool ja kaitseahelad rakenduvad voolu järgi.
Insener-elektromehaanikuna olen läbinud palju elektrialaseid kursuseid alates mitmest semestrist elektrotehnika teoreetilistest alustest ...
Kurb on vaadata tänaseid TTÜ lõpetajaid, kes ei tee vahet voolul ja pingel,
rääkimata Ohmi seaduse teadmisest elektronkujul.