Prog.skänni algmaterjal.
Prog.skänni algmaterjal.
Kust saaksid 576p, 720p jne reso kasutamisel kanalid näitamiseks filme? Stuudiosaadetega on asi selge aga mängufilme salvestatakse filmistuudiotes vist siiani 24kaadrit/s (või ei salvestata enam?). Sellise filmi näitamisel ei oma 576p 576i ees nagu mingit eelist.
Re: Prog.skänni algmaterjal.
576p ning 576i sümboliseerivad ülerealahutusega ja ülerealahutuseta formaate.mønster kirjutas:Kust saaksid 576p, 720p jne reso kasutamisel kanalid näitamiseks filme? Stuudiosaadetega on asi selge aga mängufilme salvestatakse filmistuudiotes vist siiani 24kaadrit/s (või ei salvestata enam?). Sellise filmi näitamisel ei oma 576p 576i ees nagu mingit eelist.
PAL süsteemis on SDTV kaadris 625 rida, nendest 576 (õigemini küll 575 - esimese poolkaadri esimene ja teise poolkaadri viimane rida on poolikud) nähtavat.
Tavalise TV korral on need read jagatud poolkaadriteks, mille read on üksteise vahel. Selliselt saadakse "kunstlikult" kõrgendatud kaadrisagedus (25 kaadrit sek. vs. 50 poolkaadrit sek.) ning sujuvam pilt. See on vajalik eeskätt just TV saadete jaoks, kus sageli tuleb kaameraga vehkida ning ei ole aega ega võimalust võttenurka planeerida (otsesaated näiteks).
Filmid aga filmitakse endiselt 24 täiskaadrit sekundis. See on piisav, kuna rezisöör saab võtet planeerida selliselt, et operaator kaameraga vehkima ei peaks.
PAL süsteemis pannakse sellised 24 kaadrit sek. filmid käima veidi kiiremini - 25 kaadrit sekundis. NTSC korral tehakse telecine, mis on omaette teema aga see selleks.
Nüüd, pealtnäha ei ole tõesti vahet, kas TV's edastatakse see film 576p või 576i meetodil, kuna mõlemad poolkaadrid kajastavad ühe ja sama muutumatu täiskaadri sisu. Samas, digiTV korral pakitakse see pilt kõik rõõmsalt MPEG2 formaati, mis kasutab pildi talletamiseks 16x16 punkti makroplokke. Kuna MPEG2 interlace on alati PAFF (ehk siis erinevad poolkaadrid on täiesti iseseisvad üksused), on progressiivse materjali puhul poolkaadritega (interlaced) edastuse korral madalaid DCT koefitsente (selliseid, mida saab hästi kokku pakkida) leida keerukas, kuna poolkaadrite lõikes tahavad objektide servad tulla "karvased" (mis sest, et kahe poolkaadri kokku panekul on tulemus sujuv). Selline nähtamatu "karvasus" raiskab mõttetult ülekandeks kasutatavat ribalaiust ning annab lõppkokkuvõttes kehvema pildi kui sama ülekanne progressiivsena.
Seega, kui me teame, et pakitavas materjalis mitte mingit ülerealaotust ei ole ega tule, on otstarbekas edastada seda MPEG2 puhul progressive formaadis. MPEG4-AVC korral on see jällegi veidi keerulisem, kuna see formaat võimaldab rohkem kui ühte interlace meetodit (PAFF, MBAFF) vastavalt vajadusele läbisegi kasutada, ent põhimõte jääb samaks - kui interlaced edastusest saab loobuda, on otstarbekas seda teha.
Formaatidest:
576i - 576 rida ülerealaotusega (SDTV)
576p - 576 rida progressiivselt (SDTV)
720p - 720 rida progressiivselt (HDTV)
1080i - 1080 rida ülerealaotusega (HDTV)
Viimati muutis wookie, 14:11, 24 Apr 2007, muudetud 3 korda kokku.
Re: Prog.skänni algmaterjal.
sry, see tuli siia kogemata...
Olin oma esimeses teates lohakas, ma pidasin silmas näiteks 576p50 eeliseid 576i50 või 576p25 ees. Kirjutatakse näiteks, et 720p50 on omad eelised 1080i50 ees, kuna p50 esitab kiirelt liikuvaid objekte paremini kui i50 (või p25). Samas kui film on nö p24, siis see peaks p50 eelised "ära sööma".
Mis kujul uute mängufilmide algmaterjal televisiooni üldse jõuab (filmilint, dvd,...)?
Mis kujul uute mängufilmide algmaterjal televisiooni üldse jõuab (filmilint, dvd,...)?