Thor
Re: Thor
Keera pann Astrale,eeldan et selle järgi panidki algul paika,kui seal signaalid maksimumi peal,
võta natuke maha,muidu sul äärmised satid ei tule,seep see pööratava häda ongi,kui tahad maksimumsignaali siis juba 2 mootori variant,Thor vajab aga juba väga täpset häälestust,eriti need nõrgemad transpondrid vist olid mingid bulgaaria omad,kui need paigas siis kõik ok.Kui sul ennem oli kõik ok,siis vast tuul äkki liiga teinud.
võta natuke maha,muidu sul äärmised satid ei tule,seep see pööratava häda ongi,kui tahad maksimumsignaali siis juba 2 mootori variant,Thor vajab aga juba väga täpset häälestust,eriti need nõrgemad transpondrid vist olid mingid bulgaaria omad,kui need paigas siis kõik ok.Kui sul ennem oli kõik ok,siis vast tuul äkki liiga teinud.
AmikoViper4KDreambox900Vu+Solo4K PhilipsCinema21:9 LGOLED65C6D
T90 T85 1,8 1,0 0,8x3 0,9x4
90E-30W



T90 T85 1,8 1,0 0,8x3 0,9x4
90E-30W



Re: Thor
Kuna see on vastus ottoki probleemile, siis paigutasin ta siia teemasse.
Ajam on jah paigast ära, kuid mootorajami häälestamine pole keeruline.
Selle oluliseks eeltingimuseks on toru (mille külge on kinnitatud antenn) laitmatu vertikaalsus ja antenni nõuetekohane kokkumonteeritus. Eeldatud on, et 0,9m antenni offsetsus on 26 kraadi nagu Triax`il ja asukohaks Tallinn. Edasi:
1. Soodsaim olnuks häälestada 24,6E sati kaudu, kuid seal satti pole. Ei saa kasutada ka 23,5E ja 25,5E satte, kuna nad pole praktiliselt püütavad nii väikese antenniga. Kasutada tuleb kas Astra1 või Astra2 (12382 H, 27500, 2/3) satti.
2. Mootori abil panna ajamil kõrgeim (lõunapoolseim) asend, mida tavaliselt tähistab 0 (null).
3. Panna ajami elevatsiooninurgaks külgskaalal 30,1 kraadi ja antenni külgskaalal deklinatsiooninurgaks 7,5 kraadi. Korrigeeritud elevatsioonnurk peab alati olema 30,1 kraadi. Kui on vajadus külgedele jäävate sattide signaalile paremaks häälestamiseks püüdekaare otste koomale või laiemale surumiseks suurendada ühte nurka näiteks 2 kraadi võrra, siis tuleb teist nurka vähendada 2 kraadi võrra ja vastupidi.
4. Panna LNB polar. nurgaks 0.
5. Panna tüüner Astra1 või Astra2 teenusele või otsingule.
6. Kui on olemas satfinderi, siis võib teda kasutada.
7. Aeglaselt keerates ajamit (koos antenniga) torul, leida otsitava teenusega sat. Keeramise ajal ei tohi ajam koos antenniga torul loksuda. Kui sat on leitud, siis teha vastastiku asuvad märgid torule ja ajami kinnitusklambrile. Neid läheb vaja.
8. Keerata ajamit koos antenniga ca 5,5 kraadi idapoole asendist, milles leiti Astra1 ja fikseerida või keerata ca 3,5 kraadi läänepoole asendist, milles leiti Astra2 ja fikseerida. Ajami tõusunurka ei pruugi muuta, kuna erinevus ideaalsest on < 0,16 kraadi.
9. Ongi kõik. Kui mingi asi pole ideaalne või ei õnnestunud hästi, siis võib olla vajalik järel(täppis)häälestus., mis võib võtta palju aega, aga tulemus väärib seda.
10. Kontrollida sattide vastuvõttu kogu satkaarel.
Nagu oli öeldud ülalpool, pidid olema täidetud neli eeltingimust.
Kui sati signaali ei leidnud, siis tuleb veidi muuta ajami tõusunurka üles- või allapoole ja uuesti otsida kuni signaal leidub. See aga näitab suure tõenäosusega seda, et toru pole vertikaalne. Edasine sõltub sellest, millises suunas on ebatäpsus. Kui ebatäpsus on ainult põhja-lõuna suunalises vertikaalpinnas, siis saab seda kompenseerida ajami tõusunurga muutmisega (jättes selle nurga, millega signaal leidus). Keeruliseks läheb asi siis, kui vertikaalsuse ebatäpsus on ida-lääne suunalises vertikaalpinnas või mõlemas vertikaalpinnas. Siis võib mitte leida kaugemale läände ja itta jäävate sattide signaale. Siis oleks lahenduseks toru vertikaalseks rihtimine (või äärmisel juhul ajami kinnitusklambrile ribade vahelepanemine kui toru rihtimine on peaaegu võimatu).
Võib ka lihtsamalt tegutseda:
Jätta ära punktid 1, 2, 5, (6), 7 ja 8. Täita punktid 3 ja 4 ning hiljem 9 ja 10.
Pannes tüüneri Astra1 teenusele või otsimisele ja pannes mootori abil ajamil pöördenurga miinus 5,9 kraadi, keerates torul ajamit koos antenniga, leida Astra1 parim signaalitugevus ja selles asendis ajami kinnitusmutrid kinni keerata. Kõik.
Teistel tingimustel võivad mõned nurgad erineda kuni 5 kraadi.
Ajam on jah paigast ära, kuid mootorajami häälestamine pole keeruline.
Selle oluliseks eeltingimuseks on toru (mille külge on kinnitatud antenn) laitmatu vertikaalsus ja antenni nõuetekohane kokkumonteeritus. Eeldatud on, et 0,9m antenni offsetsus on 26 kraadi nagu Triax`il ja asukohaks Tallinn. Edasi:
1. Soodsaim olnuks häälestada 24,6E sati kaudu, kuid seal satti pole. Ei saa kasutada ka 23,5E ja 25,5E satte, kuna nad pole praktiliselt püütavad nii väikese antenniga. Kasutada tuleb kas Astra1 või Astra2 (12382 H, 27500, 2/3) satti.
2. Mootori abil panna ajamil kõrgeim (lõunapoolseim) asend, mida tavaliselt tähistab 0 (null).
3. Panna ajami elevatsiooninurgaks külgskaalal 30,1 kraadi ja antenni külgskaalal deklinatsiooninurgaks 7,5 kraadi. Korrigeeritud elevatsioonnurk peab alati olema 30,1 kraadi. Kui on vajadus külgedele jäävate sattide signaalile paremaks häälestamiseks püüdekaare otste koomale või laiemale surumiseks suurendada ühte nurka näiteks 2 kraadi võrra, siis tuleb teist nurka vähendada 2 kraadi võrra ja vastupidi.

4. Panna LNB polar. nurgaks 0.
5. Panna tüüner Astra1 või Astra2 teenusele või otsingule.
6. Kui on olemas satfinderi, siis võib teda kasutada.
7. Aeglaselt keerates ajamit (koos antenniga) torul, leida otsitava teenusega sat. Keeramise ajal ei tohi ajam koos antenniga torul loksuda. Kui sat on leitud, siis teha vastastiku asuvad märgid torule ja ajami kinnitusklambrile. Neid läheb vaja.
8. Keerata ajamit koos antenniga ca 5,5 kraadi idapoole asendist, milles leiti Astra1 ja fikseerida või keerata ca 3,5 kraadi läänepoole asendist, milles leiti Astra2 ja fikseerida. Ajami tõusunurka ei pruugi muuta, kuna erinevus ideaalsest on < 0,16 kraadi.
9. Ongi kõik. Kui mingi asi pole ideaalne või ei õnnestunud hästi, siis võib olla vajalik järel(täppis)häälestus., mis võib võtta palju aega, aga tulemus väärib seda.
10. Kontrollida sattide vastuvõttu kogu satkaarel.
Nagu oli öeldud ülalpool, pidid olema täidetud neli eeltingimust.
Kui sati signaali ei leidnud, siis tuleb veidi muuta ajami tõusunurka üles- või allapoole ja uuesti otsida kuni signaal leidub. See aga näitab suure tõenäosusega seda, et toru pole vertikaalne. Edasine sõltub sellest, millises suunas on ebatäpsus. Kui ebatäpsus on ainult põhja-lõuna suunalises vertikaalpinnas, siis saab seda kompenseerida ajami tõusunurga muutmisega (jättes selle nurga, millega signaal leidus). Keeruliseks läheb asi siis, kui vertikaalsuse ebatäpsus on ida-lääne suunalises vertikaalpinnas või mõlemas vertikaalpinnas. Siis võib mitte leida kaugemale läände ja itta jäävate sattide signaale. Siis oleks lahenduseks toru vertikaalseks rihtimine (või äärmisel juhul ajami kinnitusklambrile ribade vahelepanemine kui toru rihtimine on peaaegu võimatu).
Võib ka lihtsamalt tegutseda:
Jätta ära punktid 1, 2, 5, (6), 7 ja 8. Täita punktid 3 ja 4 ning hiljem 9 ja 10.
Pannes tüüneri Astra1 teenusele või otsimisele ja pannes mootori abil ajamil pöördenurga miinus 5,9 kraadi, keerates torul ajamit koos antenniga, leida Astra1 parim signaalitugevus ja selles asendis ajami kinnitusmutrid kinni keerata. Kõik.
Teistel tingimustel võivad mõned nurgad erineda kuni 5 kraadi.
Viimati muutis elit, 22:14, 21 Juul 2008, muudetud 4 korda kokku.
Re: Thor
Heameelega alustaks nii - 1. Kangem 2. Perenaine 3. Järgmine hommik õluottok kirjutas:... peale paikapenekut naudiks õlut? Või kangemat?
4. Võib olla, kui Sa ise väga nõuad, vaataks ka panni... järgneval pühapäeval.
Teeme hääletuse! Kas nii sobib?
Re: Thor
Kui rääkida tõsisemalt, siis praegune olukord vist eriti kedagi ei innusta, sest isegi rahuldava tulemuse saamine on kahtlane järgmistel põhjustel:
- teadmata on antennitoru vertikaalsus;
- pole teada kas toru vertikaalseks saamine on võimalik ilma oluliste tegevusteta;
- ajam on kulunud;
- pole teada ajami mark ja kas loksu on võimalik reguleerida;
- oli vihje keerulisele ligiääsule.
Esmalt soovitan kontrollida toru vertikaalsust ja võimaluse korral saavutada ideaalne vertikaalsus.
Hinnata loksu suurust. Kuna enamik (odavaimad) ajameid on plastmassist hammasratastega, siis on nende eluiga suhteliselt lühike sagedaste keeramiste korral.
Ja kui toru vertikaalsus on saavutatud ning on plaanis uue ajami muretsemine (nagu oli vihje), siis.................. pole kõrvaline abi üldse vajalik.
- teadmata on antennitoru vertikaalsus;
- pole teada kas toru vertikaalseks saamine on võimalik ilma oluliste tegevusteta;
- ajam on kulunud;
- pole teada ajami mark ja kas loksu on võimalik reguleerida;
- oli vihje keerulisele ligiääsule.
Esmalt soovitan kontrollida toru vertikaalsust ja võimaluse korral saavutada ideaalne vertikaalsus.
Hinnata loksu suurust. Kuna enamik (odavaimad) ajameid on plastmassist hammasratastega, siis on nende eluiga suhteliselt lühike sagedaste keeramiste korral.
Ja kui toru vertikaalsus on saavutatud ning on plaanis uue ajami muretsemine (nagu oli vihje), siis.................. pole kõrvaline abi üldse vajalik.
Re: Thor
mudel on:
DiSEqC 1.2 Motorized H-H Mount
nii passil kirjas.
mast on ideaalselt vertikaalne!
ja loks on ainult horisontaalne mis mõikab AINULT tugeva tuulega.
Aga kõigile nõuandjatele ja soovitajatel TÄNUD!
Nagu ka enne mainisin,ootan ära nädalavahetuse ja kui ilm lubab proovin vertikaalsuunda liigutada.
See tähendab mulle tihedat redelist üles ja alla ronimist
eks annan siis teda ja jätkame teemat (aga õlut joon siis juba üksinda
)
DiSEqC 1.2 Motorized H-H Mount
nii passil kirjas.
mast on ideaalselt vertikaalne!
ja loks on ainult horisontaalne mis mõikab AINULT tugeva tuulega.
Aga kõigile nõuandjatele ja soovitajatel TÄNUD!
Nagu ka enne mainisin,ootan ära nädalavahetuse ja kui ilm lubab proovin vertikaalsuunda liigutada.
See tähendab mulle tihedat redelist üles ja alla ronimist

eks annan siis teda ja jätkame teemat (aga õlut joon siis juba üksinda

Re: Thor
Seal kusagil peaks ka firma nimi olema.
Kui ajam on rippuva londiga (konsooliga), mille paindenurk ajamist väljumisel on täpselt 30 kraadi (aga nii ta peaks ideaalis olema, praktikas ei pruugi nii täpselt olla), siis on see ülalpool olev pikem juhend asja-eest. Teadmata on antenni mark, kuid oletan, et offsetsusega 26 kraadi (Triax), siis pöörates ajamiga antenni lõuna suunale (24,6 E), peab Tallinnas antenni esikülg olema peaaegu vertikaalne (toruga paralleelne - erinevusega 3,4 kraadi, st. antenn vaatab ninuli 3,4 kraadi) ja pööramistel kas itta või läände hakkab kalduma veelgi rohkem ninuli.
Põhja-lõuna suunalises vertikaalpinnas muudatuse tegemisel on vaja meeles pidada summaaarse korrigeeritud elevatsiooninurga 30,1 kraadi säilitamist. Korrigeeritud elevatsiooninurk = tõusunurk + korrigeeritud deklinatsiooninurk. Vastasel korral ei saa kogu satkaart kunagi "kätte".
Kui ajam on konsooliga ülespoole, siis on olukord teistsugune.
Kui ajam on rippuva londiga (konsooliga), mille paindenurk ajamist väljumisel on täpselt 30 kraadi (aga nii ta peaks ideaalis olema, praktikas ei pruugi nii täpselt olla), siis on see ülalpool olev pikem juhend asja-eest. Teadmata on antenni mark, kuid oletan, et offsetsusega 26 kraadi (Triax), siis pöörates ajamiga antenni lõuna suunale (24,6 E), peab Tallinnas antenni esikülg olema peaaegu vertikaalne (toruga paralleelne - erinevusega 3,4 kraadi, st. antenn vaatab ninuli 3,4 kraadi) ja pööramistel kas itta või läände hakkab kalduma veelgi rohkem ninuli.
Põhja-lõuna suunalises vertikaalpinnas muudatuse tegemisel on vaja meeles pidada summaaarse korrigeeritud elevatsiooninurga 30,1 kraadi säilitamist. Korrigeeritud elevatsiooninurk = tõusunurk + korrigeeritud deklinatsiooninurk. Vastasel korral ei saa kogu satkaart kunagi "kätte".
Kui ajam on konsooliga ülespoole, siis on olukord teistsugune.
Viimati muutis elit, 17:49, 22 Juul 2008, muudetud 5 korda kokku.
Re: Thor
Ei ole ka saanud mootoriga kaart kätte. Sain 33E, 28,2E, 23,5E, 19,2E, 16E, 13E, 7E ja 4,8E heade signaalitugevustega kätte aga 33E idapoole tühjus ja sama lugu 4,8E lääne poole.
Mootoriks on siin eelpool kirjeldatud H-H 120 (lont allapoole), 110 Triax pann seal küljes rippumas. Tahaks saada ikka sellisel kaarel tööle, et kõik mis võimalik sellise panniga ja mootoriga vaadata ka vaadatavaks saaks. Asukoht siis Elva.
Elit on jaganud siin alljärgnevaid õpetusi, kas muutub ka neis midagi minu seadmete puhul?
Selle oluliseks eeltingimuseks on toru (mille külge on kinnitatud antenn) laitmatu vertikaalsus ja antenni nõuetekohane kokkumonteeritus. Eeldatud on, et 0,9m antenni offsetsus on 26 kraadi nagu Triax`il ja asukohaks Tallinn. Edasi:
1. Soodsaim olnuks häälestada 24,6E sati kaudu, kuid seal satti pole. Ei saa kasutada ka 23,5E ja 25,5E satte, kuna nad pole praktiliselt püütavad nii väikese antenniga. Kasutada tuleb kas Astra1 või Astra2 (12382 H, 27500, 2/3) satti.
2. Mootori abil panna ajamil kõrgeim (lõunapoolseim) asend, mida tavaliselt tähistab 0 (null).
3. Panna ajami tõusunurgaks külgskaalal 22,6 kraadi ja antenni külgskaalal deklinatsiooninurgaks 7,5 kraadi. Tõusunurga ja deklinatsiooninurga summa eeldatud tingimustes peab alati olema 30,1 kraadi. Kui on vajadus külgedele jäävate sattide signaalile paremaks häälestamiseks püüdekaare otste koomale või laiemale surumiseks suurendada ühte nurka näiteks 2 kraadi võrra, siis tuleb teist nurka vähendada 2 kraadi võrra ja vastupidi.
4. Panna LNB polar. nurgaks 0.
5. Panna tüüner Astra1 või Astra2 teenusele või otsingule.
6. Kui on olemas satfinderi, siis võib teda kasutada.
7. Aeglaselt keerates ajamit (koos antenniga) torul, leida otsitava teenusega sat. Keeramise ajal ei tohi ajam koos antenniga torul loksuda. Kui sat on leitud, siis teha vastastiku asuvad märgid torule ja ajami kinnitusklambrile. Neid läheb vaja.
8. Keerata ajamit koos antenniga ca 5,5 kraadi idapoole asendist, milles leiti Astra1 ja fikseerida või keerata ca 3,5 kraadi läänepoole asendist, milles leiti Astra2 ja fikseerida. Ajami tõusunurka ei pruugi muuta, kuna erinevus ideaalsest on < 0,16 kraadi.
9. Ongi kõik. Kui mingi asi pole ideaalne või ei õnnestunud hästi, siis võib olla vajalik järel(täppis)häälestus., mis võib võtta palju aega, aga tulemus väärib seda.
10. Kontrollida sattide vastuvõttu kogu satkaarel.
Olen siin juba mitu nädalavahetust mõllanud ja rahuldavat seadistust ei ole paika saanud, palun abi, kes oskab aidata.
Mootoriks on siin eelpool kirjeldatud H-H 120 (lont allapoole), 110 Triax pann seal küljes rippumas. Tahaks saada ikka sellisel kaarel tööle, et kõik mis võimalik sellise panniga ja mootoriga vaadata ka vaadatavaks saaks. Asukoht siis Elva.
Elit on jaganud siin alljärgnevaid õpetusi, kas muutub ka neis midagi minu seadmete puhul?
Selle oluliseks eeltingimuseks on toru (mille külge on kinnitatud antenn) laitmatu vertikaalsus ja antenni nõuetekohane kokkumonteeritus. Eeldatud on, et 0,9m antenni offsetsus on 26 kraadi nagu Triax`il ja asukohaks Tallinn. Edasi:
1. Soodsaim olnuks häälestada 24,6E sati kaudu, kuid seal satti pole. Ei saa kasutada ka 23,5E ja 25,5E satte, kuna nad pole praktiliselt püütavad nii väikese antenniga. Kasutada tuleb kas Astra1 või Astra2 (12382 H, 27500, 2/3) satti.
2. Mootori abil panna ajamil kõrgeim (lõunapoolseim) asend, mida tavaliselt tähistab 0 (null).
3. Panna ajami tõusunurgaks külgskaalal 22,6 kraadi ja antenni külgskaalal deklinatsiooninurgaks 7,5 kraadi. Tõusunurga ja deklinatsiooninurga summa eeldatud tingimustes peab alati olema 30,1 kraadi. Kui on vajadus külgedele jäävate sattide signaalile paremaks häälestamiseks püüdekaare otste koomale või laiemale surumiseks suurendada ühte nurka näiteks 2 kraadi võrra, siis tuleb teist nurka vähendada 2 kraadi võrra ja vastupidi.
4. Panna LNB polar. nurgaks 0.
5. Panna tüüner Astra1 või Astra2 teenusele või otsingule.
6. Kui on olemas satfinderi, siis võib teda kasutada.
7. Aeglaselt keerates ajamit (koos antenniga) torul, leida otsitava teenusega sat. Keeramise ajal ei tohi ajam koos antenniga torul loksuda. Kui sat on leitud, siis teha vastastiku asuvad märgid torule ja ajami kinnitusklambrile. Neid läheb vaja.
8. Keerata ajamit koos antenniga ca 5,5 kraadi idapoole asendist, milles leiti Astra1 ja fikseerida või keerata ca 3,5 kraadi läänepoole asendist, milles leiti Astra2 ja fikseerida. Ajami tõusunurka ei pruugi muuta, kuna erinevus ideaalsest on < 0,16 kraadi.
9. Ongi kõik. Kui mingi asi pole ideaalne või ei õnnestunud hästi, siis võib olla vajalik järel(täppis)häälestus., mis võib võtta palju aega, aga tulemus väärib seda.
10. Kontrollida sattide vastuvõttu kogu satkaarel.
Olen siin juba mitu nädalavahetust mõllanud ja rahuldavat seadistust ei ole paika saanud, palun abi, kes oskab aidata.
Re: Thor
Elva jaoks peaks muutuvad andmed olema :
- tõusunurk 23,9*
- Korrekteeritud deklinatsiooninurk 7,4*
- korrekteeritud elevatsiooninurk 31,2*
- väga hästi sobib kõrgeima punkti häälestamiseks Eurobird/Astra2 28,5/28,2E. Kuna selle puhul on ajami pöördenurk 0 (null), siis (ülalt vaadates) peavad ajami kujutletav telg ja antenni kinnitusklambri kujutletav telg asuma ühes vertikaalpinnas st. moodustama ülalt vaadates nagu ühe sirgjoone. Selles asendis peab vertikaalse toru ja antenni esikülje tasapinna vaheline nurk olema 2,2* (st. antenn on nagu veidi-veidi selili).
Kasutada tuleb 1 ... 10 punkti varianti ja leidmiseks ülalnimetatud transpondri andmeid.
- tõusunurk 23,9*
- Korrekteeritud deklinatsiooninurk 7,4*
- korrekteeritud elevatsiooninurk 31,2*
- väga hästi sobib kõrgeima punkti häälestamiseks Eurobird/Astra2 28,5/28,2E. Kuna selle puhul on ajami pöördenurk 0 (null), siis (ülalt vaadates) peavad ajami kujutletav telg ja antenni kinnitusklambri kujutletav telg asuma ühes vertikaalpinnas st. moodustama ülalt vaadates nagu ühe sirgjoone. Selles asendis peab vertikaalse toru ja antenni esikülje tasapinna vaheline nurk olema 2,2* (st. antenn on nagu veidi-veidi selili).
Kasutada tuleb 1 ... 10 punkti varianti ja leidmiseks ülalnimetatud transpondri andmeid.
Viimati muutis elit, 22:22, 21 Juul 2008, muudetud 4 korda kokku.
Re: Thor
ottok
Kui Hispasat tuleb ja Astra ei tule, siis häälestus väga kõvasti paigast.
Tallinnas peavad ajami ja antenniklambri kujutletavad telgjooned moodustama ülalt vaadates ühe sirgjoone 24,6* peal (siis on ajami pöördenurk 0). Kui see on nii, siis pööra antenn näiteks suunale 36E (ja tüüner sealsele teenusele). Oletan, et pilti pole. Painuta käega antenni servast (ta on teatud määral vedel) ida ja lääne poole. Kui sel painutamise momendil pilt korraks ilmub, siis on antenni püüdekaar vastavalt kas liiga kitsas või liiga lai. Asja saab parandada ajami elevatsiooninurga ja antenni deklinatsiooninurga muutmistega säilitades korrekteeritud elevatsiooninurga 30,1*.
Vaata ka: http://www.satcruiser.com/PubFiles/SG_2100.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Seal lõpus on ka tabel tõusunurkade ja deklinatsiooninurkade suuruse kohta sõltuvalt laiuskraadist. Ta on küll "jäme", kuna ei ole arvestatud deklinatsiooninurga korrektsiooni, mis nii Tallinna kui Elva jaoks on miinus 0,6 kraadi (so. vähendab deklinatsiooninurka, mis tuleb sättida).
Veel vaata: http://www.dsscentral.net/dishtips/motorinstall.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://66.78.76.81/documents/SG2100%20easy%20manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui Hispasat tuleb ja Astra ei tule, siis häälestus väga kõvasti paigast.
Tallinnas peavad ajami ja antenniklambri kujutletavad telgjooned moodustama ülalt vaadates ühe sirgjoone 24,6* peal (siis on ajami pöördenurk 0). Kui see on nii, siis pööra antenn näiteks suunale 36E (ja tüüner sealsele teenusele). Oletan, et pilti pole. Painuta käega antenni servast (ta on teatud määral vedel) ida ja lääne poole. Kui sel painutamise momendil pilt korraks ilmub, siis on antenni püüdekaar vastavalt kas liiga kitsas või liiga lai. Asja saab parandada ajami elevatsiooninurga ja antenni deklinatsiooninurga muutmistega säilitades korrekteeritud elevatsiooninurga 30,1*.

Vaata ka: http://www.satcruiser.com/PubFiles/SG_2100.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Seal lõpus on ka tabel tõusunurkade ja deklinatsiooninurkade suuruse kohta sõltuvalt laiuskraadist. Ta on küll "jäme", kuna ei ole arvestatud deklinatsiooninurga korrektsiooni, mis nii Tallinna kui Elva jaoks on miinus 0,6 kraadi (so. vähendab deklinatsiooninurka, mis tuleb sättida).
Veel vaata: http://www.dsscentral.net/dishtips/motorinstall.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://66.78.76.81/documents/SG2100%20easy%20manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis elit, 22:26, 21 Juul 2008, muudetud 3 korda kokku.