mesilane kirjutas:Kasutan Dreami SCART YUV komponentvideosignaali. See on ülerealaotusega 576i kuid tulenevalt monitori iseärasustest vastiku Ghosting jäljeefektiga. DVD mängija progressive scan 480p on tunduvalt parema pildiga.
Monitoriks nimetad sa mida?
Kas sa suunad selle komponentvideo monitori, mis töötab progressive scanniga?
Igal juhul, palun kirjelda oma setupi täpsemalt, muidu jääb ülesanne pisut uduseks.
mesilane kirjutas:Siit küsimus: Kas on mingi võimalus signaali väljastamiseks progresiivselt st. 480p või 576p ? Kas on olemas mõni image mis progressive scan videot oskab või on see rauas kinni ?
Arutleme.
Selleks, et interlaced videost saaks progressive video, tuleb sellele rakendada mõni deinterlace algoritm. Näiteks 100Hz telekas on progressive scaniga ning seal digitaliseeritakse vastu võetav video, deinterlace'itakse vastava kivi poolt ning konverditakse 100fps sagedusel analoogi tagasi.. aga mitte sellest ei tahtnud ma..
Üldiselt, on olemas kolm erinevat deinterlace meetodit - motion blend, interpolatsioon ning nö. two frame meetod.
Motion blend blendib liikuvatel aladel kaks poolkaadrit kokku - see on suht. vähe arvutusjaksu nõudev meetod (algoritmi peamine keerukus seisneb liikumise tuvastamises), kuid annab võrdlemisi jubeda, kuid paremal puudumisel siiski vaadatava, pildi.
Interpoleeriv algoritm nihutab interlace tõttu ajaliselt nihkes olevad read (mis progressive scaniga monitori kasutavale vaatajale avaldub ruumilise nihkena) üksteise suhtes paika ning interpoleerib puuduvad punktid. Selline algoritm on üpris protsessorinõudlik, kuid annab (tavaliselt) teravama pildi kui motion blend.
Nö. two frame algoritm, mida kasutatakse enamikes 100 Hz telekates ning näiteks Tvtime või Dscaler programmides, suurendab kaadrisagedust kaks korda, tehes igast poolkaadrist täiskaadri, milles on esindatud ka eelmise poolkaadri info. Kui sellist "laotust" ajastada piisavalt täpselt ning kasutada lisaks ka interpoleerimist, saab peaaegu samahea pildi nagu 50hz telekast. Selline algoritm on samuti suhteliselt protsessorinõudlik ning eeldab, juhul, kui monitori kaadrisagedus ei ole signaali kaadrisageduse täiskordne, tagasisidet graafikaseadmest (et teada, millal toimub vertical blank).
Üks kõik, millist nendest meetoditest ka kasutada, eeldab see igal juhul YUV kujul signaali olemasolu (MPEG dekoodri väljundiks on YV12, kuid tavaliselt teisendatakse see YUY2 kujule, kuna 16 (õigemini küll kaheksa) biti töötlemine on lihtsam kui 12 (õigemini küll kuue) biti). See eeldus eeldab omakorda, et MPEG data, mille Dreambox satilt vastu võtab, dekodeeritakse (kas siis softiliselt või raualiselt) ning suunatakse protsessorisse, mis siis teeb vastavad arvutused ja esitatakse mõne YUV signaali mõistva graafikaseadme abil.
Järgnevad punktid ei ole väited, kuna ma ei ole iial ühtegi dreamboxi lammutanud, vaid (loodetavasti) terve mõistuse abil kujundatud oletused või seisukohad:
On tõenäoline, et
a) Satilt tulev MPEG data on võimalik saada Dreamboxi protsessorisse (muidu ei saaks seda võrku saata jne.);
b) protsessorist on kuidagi võimalik saada signaal Dreamboxi graafikaseadmesse (ma oleks nagu kuulnud, et dreamboxiga saavat MPEG4 (divx) videot esitada - kui seal pole MPEG4 dekoodrit, poleks selline tegevus muidu võimalik).
On üsna ebatõenäoline, et
a) dreamboxi protsessor jaksab MPEG2'te dekodeerida ja deinterlace algoritmi ringi vedada (ma ausalt ei tea, mis asi seal tänapäeval arvutab, kunagi oli selleks mingi suhteliselt lahja PPC);
b) dreamboxis leiduvast raualisest MPEG dekoodrist on võimalik saada digitaalne tagasiside protsessorisse - kui see võimalik oleks, siis motion blendiga saaks see protsessor seal ehk ikka hakkama;
c) dreamboxis leiduv graafikaseade, mis väga suure tõenäosusega moodustab MPEG dekoodriga sama kiibi, oleks võimeline sisendina sööma midagi peale MPEG'i, millest tulenevalt, isegi kui me suudame satilt tuleva MPEG signaali dekodeerida ja deinterlace'da, peaks me lisaks veel suutma teha sellest suure bitratega MPEG1 signaali (MPEG1 seetõttu, et interlace on juba kaotatud ja seega ei oma MPEG2 enam mõtet, samuti MPEG1 pakkimine on võrratult lihtsam kui MPEG2 pakkimine. Suur bitrate seetõttu, et kokku hoida nii ehk naa vaja ei ole, ning selliselt saaksime võimalikult väikese kvaliteedikao).
Kokkuvõtlikult, ehki teoreetiliselt võiks sellise ülesande lahendamist Dreamboxi siseselt ette kujutada, ei jätku ilmselt selle realiseerimiseks protsessori jaksu või ka mälumahtu (ärme unustame, et üks 720x576 kaader YV12'na on 4MB, YUY2'na 6MB, kuid deinterlace jaoks on neid tavaliselt vaja mälus hoida vähemalt kaks, soovitavalt neli).
Seega, väga suure tõenäosusega ei saa seda ülesannet selliselt lahendada (ega saa olla ka sinu poolt küsitud funktsionaalsusega tarkvara image'it), millest tulenevalt tuleb leida mõni muu lahendus, mille ühise otsimise eelduseks on, et sa kirjeldad oma setupi ja ülesannet täpsemalt.